بالن پروژه سلفی فضایی سامسونگ سقوط کرد

سامسونگ برنامه‌ای تبلیغاتی و فضایی برای گوشی گلکسی S10 در نظر داشت که با سقوط بالن فضایی به مزرعه‌ی در آمریکا، عواقب نگران‌کننده‌ای را برای شرکت به‌همراه داشت.

سامسونگ، پروژه‌ای تبلیغاتی برا گلکسی S10 برنامه‌ریزی کرد که نیاز به پرواز فضایی داشت. غول کره‌ای، یک بالون در ارتفاع زیاد را با گوشی مورد نظر به خارج از جو فرستاد تا تصویری شامل یک سلفی از بازیگر مشهور، کارا دلوین، ثبت کند. قطعا تیم بازاریابی در توجیه پروژه‌ی خود از این عبارت استفاده می‌کنند: «این ایده به نوبه‌ی خود، عالی و مناسب به‌نظر می‌رسید.»

بزر‌گ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان، پروژه‌ی سلفی فضایی را به نام SpaceSelfie معرفی کرد و آن را فرصتی برای ثبت تصویر کاربران در فضا نامید. هرچند، شاید کاربران زیادی تمایل به انجام این کار نداشته باشند، سامسونگ تصور می‌کرد که با پیاده‌سازی گسترده، افراد متعدد به ثبت تصویر خود در فضا علاقه‌مند شوند.

تنها چند روز پس از پرواز بالن سامسونگ به فضای خارج از جو، کل سیستم به زمین سقوط کرد. بالن و تمام تجهیزات آن روی مزرعه‌ای در میشیگان ایالات متحده سقوط کرد که متعلق به نانسی مامبی ولک بود. نانسی و همسرش به‌محض شنیدن صدای عجیب، متوجه رخداد سقوط شدند و به مزرعه رفتند. او با دیدن تجهیزات نابودشده متوجه شد که آن‌ها از فضا به مزرعه‌اش سقوط کرده‌اند. نانسی با بررسی دقیق‌تر، لوگوی سامسونگ را روی تجهیزات دید. به‌علاوه تجهیزات بالن نیز متعلق به شرکت Rave nIndusteies بود که لوگوی آن‌ها هم روی بالن دیده می‌شد.

سامسونگ پس از انتشار اخبار اولیه، سقوط بالن فضیی را تأیید کرد. آن‌ها گفتند که تجهیزات، پنج روز قبل از برنامه‌ریزی به‌سمت زمین سقوط کرد و «فرودی آرام در منطقه‌ای مشخص و روستایی» داشت. غول دنیای فناوری در بیانیه‌های خبری تأکید کرد که هیچ صدمه‌ای در سقوط بالن رخ نداد. به‌علاوه آن‌ها از هرگونه ایجاد مزاحمت برای شهروندان عذرخواهی کردند. درنهایت، مأموری از شرکت‌های مذکور، وظیفه‌ی جمع‌آوری بقایای بالن و تجهیزات دیگر را بر عهده گرفت.

SpaceSelfie سامسونگ

هیچ حادثه‌ی جانی در اثر سقوط بالن رخ نداد

پروژه‌ی SpaceSelfie سامسونگ شامل ارسال یک سلفی از دلوین به فضا بود. سپس قرار شد تا تصویری از این سلفی روی گوشی سامسونگ گلکسی S10 به زمین مخابره شود که در تصویر بالا، حاصل آن را می‌بینید. سامسونگ، پروژه‌ی مذکور را اولین تلاش برای نشان‌دادن سلفی در فضای خارج از جو زمین عنوان کرد و از کاربران خواست تا عکس‌های خود را در وب‌سایت پروژه بارگذاری و نمونه‌ای از آن‌ها را در فضا دریافت کنند. به‌هرحال، توضیح مذکور، ایده‌ی اولیه‌ی پروژه بود که احتمالا با رخداد پیش‌آمده، ادامه نخواهد داشت.

طرفداران تئوری‌های توطئه، احتمال می‌دهند که سامسونگ با هدف بازاریابی بیشتر و کسب تمرکز اخبار، فرایند سقوط بالن را عمدا طراحی کرده است. درواقع آن‌ها وضعیت نه‌چندان مناسب بازاریابی و تبلیغات کنونی سامسونگ را در آمریکا به‌عنوان دلیلی برای این توطئه بیان می‌کنند. ازطرفی، می‌توان با تحلیلی منطقی‌تر، حادثه‌ی پیش‌آمده را تنها نمونه‌ای دیگر از حوادث فضایی دانست که شاید برای هر پروژه‌ای رخ دهد.

سامسونگ، شعاری مشهور با این مضمون دارد: «کارهایی را انجام بده که‌ نمی‌توانی (Do what you can't)». شاید پروژه‌ی فضایی را بتوان نمودی واقعی از همین شعار برای شرکت کره‌ای دانست!

منبع digitaltrends

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید