سرآوا شایعه انحلال خود را تکذیب کرد

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سرآوا با انتشار بیانیه‌ای، شایعات اخیر درخصوص زمزمه‌های ورشکستگی خود را تکذیب کرد.
تبلیغات

روز گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید مبنی بر اینکه براثر زیان‌ انباشته‌ی چند مورد از برندهای اصلی سرآوا، حال سهام‌داران این هلدینگ به‌دنبال انحلال آن و تبدیل سهام‌شان به سهام مستقیم در شرکت‌های زیرمجموعه هستند. به‌نظر می‌رسد منبع شایعات به توییت اخیر خبرنگاری به‌نام بهنام رئوف بازمی‌گردد.

توییت بهنام رئوف درباره سرآوا

رئوف در رشته‌توییت اخیر خود، مشکلات منتسب به سرآوا باعث شده است تا بزرگترین زیرمجموعه‌ی این هلدینگ در تایید درخواست وام بانکی‌اش دچار مشکل شود. او با اتکا به گفته‌های «منابع موثق در بین سهام‌داران سرآوا»، می‌گوید از سهام دیجی‌کالا به‌دلیل مشکلات مالی، زیان‌دهی دو سال اخیر و آینده‌ی نامعلوم آن استقبال نمی‌شود.

البته رئوف در پایان تأکید می‌کند که هنوز در خصوص تصمیم سرآوا با شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن صحبتی نشده استِ بنابراین نباید «دنبال تأیید یا تکذیب» بود. در هر صورت، توئیت‌های جنجالی رئوف، واکنش صریح تعدادی از مدیران حاضر در شرکت‌های زیرمجموعه از جمله شایان شلیله را نیز برانگیخت و در نهایت روابط عمومی سرآوا پارس بیانیه‌ای را برای تکذیب شایعات اخیر منتشر کرد. 

بیانیه سرآوا

متن بیانیه‌‌ی سراوا بدین شرح است:

با شکوفایی اکوسیستم استارتاپی ایران و شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال در کشورمان که حداقل دستاوردش ایجاد چند هزار شغل و خلق برندهای ملی در برابر سلطه غول‌های تکنولوژی جهانی بوده‌، متاسفانه شاهد رسوخ دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در گوشه و کنار این بستر نو هم بوده‌ایم. اخیرا عده‌ای به اشاعه اخبار کذب پیرامون انحلال شرکت سرآوا، مشکلات مالی در موفق‌ترین استارتاپ‌های ایرانی و واهی بودن جذب سرمایه خارجی توسط این شرکت‌ها (که سازمان سرمایه‌گذاری ورود آن را به کشور تایید کرده است)، پرداخته‌اند.برخی از این شبهه‌ها جدید هستند و برخی دیگر، مثلا واقعی بودن سرمایه‌گذاری خارجی، با وجود پاسخ‌های مستقیم و‌ مستند متعدد هر از چندگاهی مجددا تکرار می‌شوند.قصد این افراد مشخص نیست؛ هدفشان ضربه زدن و نابودی اکوسیستم است یا مخالف سرمایه‌گذاری خارجی‌اند؟ هر چه که باشد اشاعه اخبار کذب، دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی در اکوسیستم کارآفرینی به نفع بدخواهان ایران است. چه کسی می‌تواند از اشاعه جو نا امیدی در میان کارآفرینان کشور که در سخت ترین شرایط اقتصادی به اشتغال‌زایی و خلق ارزش می‌پردازند، خوشحال باشد؟باهم یکصدا مقابل بی‌فرهنگی دروغ و شایعه بایستیم.روابط عمومی سرآوا

نظر شما کاربران عزیز زومیت در خصوص اتفاق پیش‌آمده در اکوسیستم استارتاپی کشورمان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات