چهار سایت دانلود فیلم مجوز فعالیت قانونی گرفتند

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در مراسم آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، به چهار سایت دانلود فیلم مجوز فعالیت قانونی ارائه شد.
تبلیغات

روز گذشته در مراسم آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، به چهار وب‌سایت آپ تی‌وی، موبو مووی، هکس دانلود و فیلم تو مووی مجوز فعالیت قانونی اعطا شد. مدتی پیش شرکت‌های ایرانی ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی که سرورهای خود را در اختیار سایت‌های رایگان دانلود فیلم قرار می‌دادند، همکاری خود را با آن‌ها قطع کردند و به عبارتی دانلود محتوا از این سایت‌ها غیرممکن شده بود.

دادستانی کل کشور با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این موضوع اعلام کرده بود، ممنوعیت ارائه‌ی خدمات از ناحیه‌ی ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی به سایت‌های فیلترشده، به استناد قانون جرائم رایانه‌ای است و فعالان داخلی در صورت دریافت مجوز و حذف محتواهای خلاف قانون می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و حال به چهار سایت دانلود فیلم مجوز فعالیت قانونی اعطا شده است.

سیدصادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر و نمایندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در مراسم اعطای مجوز که برخی از مدیران سایت‌های دانلودی نیز حضور داشتند اعلام کرد:

با توجه به اینکه چندی پیش فعالیت دوستان ما در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که اقدام به ارائه لینک برای دانلود فیلم می‌کردند، مختل شد، تصمیم گرفتیم که مشکل را حل کنیم و در این زمینه فرایند ساماندهی تقریبا انجام شده است.

وی در ادامه به تفاوت قوانین محتوایی صداوسیما با شرکت‌های خصوصی ارائه‌ی محتوا اشاره کرد و عنوان داشت:

قوانینی که بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر حاکم است، با آنچه که در سازمان صداوسیما حاکم است، کاملا تفاوت دارد و هیچ شباهتی با هم ندارند.

وی همچنین با اشاره به تغییرات و تنوع رسانه‌ها در سراسر دنیا اعلام کرد این تنوع با مدیریت قبل امکان‌پذیر نیست. امامیان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در تعامل کامل با رسانه‌های فعال در این حوزه کار می‌کند گفت:

تاکنون ۷۳ مجوز به این رسانه‌ها اعطا شده و ۱۵۰ درخواست مجوز نیز در دست بررسی است. از آنجایی که استفاده‌ی مردم از این سایت‌ها زیاد است و اصل دانلودی بودن غیرقانونی نیست، باید این سایت‌ها با سازوکار مناسبی پیش بروند و ارائه خدمت کنند.
آیفون 11 / iPhone 11

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در این مراسم با اشاره به خدمات و سرویس‌های سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به تارنما‌های اینترنتی فعال در حوزه صوت و تصویر و فیلم، توضیح داد:

اقدامی که اخیرا از طرف دادستانی در خصوص مسدود شدن امکان بارگیری تارنما‌هایی که در حوزه‌ی صوت و تصویر و فیلم فعال بودند، از دغدغه‌های جدی ما و مطالبه‌ی عمومی بود. ما به عنوان نماینده‌ی حاکمیت با ارائه‌دهندگان خدمات بارگیری (دانلود) وارد مذاکره شدیم و به نظر می‌رسد که با هم‌فکری، هم مشکلات در حال حل شدن است و هم ارائه‌دهندگان خدمات و هم قوه‌ی قضاییه با واسطه‌گری ما به این نتیجه رسیده‌اند که دغدغه‌های قانون و نهاد‌های قانونی باید دیده شود.این مراسم نمادین و به منزله‌ی آغاز همکاری ها است، در واقع می‌خواهیم این پیام را به فعالین صنعت بدهیم که هر گاه مصالح ملی را در نظر بگیرند ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم. می‌خواهیم این صنعت به شکلی کار کند که خیال مخاطبان از محتوایی که در تارنماهای اینترنتی (سایت‌ها) قابل دیدن و بارگیری است راحت باشد و همه می‌دانیم تعطیلی هر رسانه‌ی ایرانی تا زمانی که رسانه می‌تواند در چارچوب قوانین حرکت کند، ضرر دارد.

امامیان در پایان با اشاره به طی شدن مسیر صدور مجوز، بحث کپی رایت و صیانت از مسئله‌ی محتوا گفت:

اعطای مجوز به رسانه‌ها به‌معنای شروع همکاری ما با دوستان است و ما مسئولیت نظارت بر محتوا را به عهده خود رسانه‌ها می‌دانیم. هر مسئله‌ای که در امر محتوا به وجود بیاید مسئول رسانه‌ها هستند بنابراین باید مکانیزمی داشته باشند و محتوای منتشر شده را نظارت کنند. سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در صدد است به پیشرفت این صنعت کمک کند و رسانه‌های از این دست را قلمروی رسانه‌ای در مقابل ابر رسانه‌ها می‌داند؛ ما تلاش می‌کنیم تا صنعت رسانه‌ای کشور را رونق دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات