میزو 16 تی با قیمت پایه ۲۸۰ دلاری و سخت‌افزار قدرتمند معرفی شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
میزو ۱۶ تی گوشی هوشمند جدیدی است که به نمایشگر ۶/۵ اینچ OLED و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و باتری قدرتمند ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و قیمت بسیار ارزانی دارد.
تبلیغات

میزو، یکی از شرکت‌های چینی فعال در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند، گاهی اوقات محصولاتی قدرتمند را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از حد انتظار روانه‌ی بازار می‌کند. جدیدترین گوشی پرچم‌دار میزو که از آن با نام میزو ۱۶ تی یاد می‌شود، طبق سنت همیشگی گوشی‌های این شرکت سخت‌افزاری قدرتمند دارد و با قیمتی ارزان در دسترس قرار گرفته است. 

گوشی میزو ۱۶ تی تقریبا تمام انتظارات و خواسته‌ها از پرچم‌داری پیشرفته را با قیمتی ارزان‌تر از رقبا ارائه می‌دهد. میزو ۱۶ تی برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶/۵ اینچ با پنل Super AMOLED سامسونگ استفاده می‌کند. در این نمایشگر، بریدگی یا روزنه‌ای دیده نمی‌شود و حاشیه‌های نسبتا اندکی در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

حاشیه‌ی بالایی نمایشگر میزو ۱۶ تی اندکی ضخامت بیشتری از دیگر حاشیه‌ها دارد و میزبان حسگرهای مختلف درکنار دوربین سلفی و اسپیکر استریو است. افزون‌براین، نمایشگر گوشی جدید میزو استاندارد TÜV را دارد و این یعنی نور مضر آبی کمی از آن منتشر می‌شود. وضوح نمایشگر مذکور ۲۲۳۲ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر آن ۱۸/۵:۹ است. درضمن، میزو حسگر اثرانگشت پرچم‌دار جدیدش را به زیر نمایشگر منتقل کرده است.

میزو 16 تی / Meizu 16T

میزو ۱۶ تی برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ برخوردار است و می‌تواند به‌راحتی جدیدترین بازی‌ها را اجرا کند. این گوشی قرار است در مدل‌های مختلفی روانه‌ی بازار شود؛ از مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.0 گرفته تا مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی. متأسفانه محصول جدید میزو از اسلات میکرو SD بهره‌مند نیست و این یعنی نمی‌توان حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را ارتقا داد. درکنار این‌ها، میزو ۱۶ تی برخلاف بسیاری از پرچم‌داران امروزی، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون را در خود می‌بیند.

میزو ۱۶ تی در پنل پشتی‌اش از سه دوربین مجزا استفاده می‌کند. دوربین اصلی گوشی به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX362 سونی و لنزی با دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد. دوربین دوم حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض با دیافراگم f/2.2 دارد. حسگر دوربین دوم 4HR سامسونگ نام دارد و زاویه‌ی دید آن ۱۱۸ درجه است. دوربین سوم از حسگر ۵ مگاپیکسلی 5E9 سامسونگ با لنز ماکرو استفاده می‌کند که به‌منظور تشخیص عمق در تصاویر برای ثبت جلوه‌ی بوکه به‌کار می‌رود. این گوشی در پنل جلویی‌اش از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم f/2.2 برخوردار است.

میزو 16 تی / Meizu 16T

دوربین پشتی گوشی میزو ۱۶ تی می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. درضمن، دوربین مذکور از قابلیت‌های مختلفی نظیر عکاسی در شب و حالت پرتره و فیلم‌برداری فوق‌عریض پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند دوربین سلفی این گوشی نیز به حالت عکاسی شبانه مجهز شده است. یکی از نکات جالب مربوط به میزو ۱۶ تی، باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع سیمی ۱۸ واتی آن است؛ موضوعی که نشان می‌دهد این گوشی می‌تواند با هربار شارژ تا ساعت‌ها دوام بیاورد. میزو ۱۶ تی با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری اختصاصی Flyme 8 راهی بازار می‌شود.

پرچم‌دار جدید میزو قرار است در سه رنگ نارنجی و آبی و سبز و سه مدل عرضه شود: ۱. مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی که ۲۸۰ دلار قیمت دارد؛ ۲. مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی که ۳۲۵ دلار قیمت دارد؛ ۳. مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی که ۳۵۰ دلار قیمت دارد. 

میزو 16 تی / Meizu 16T

در‌حال‌حاضر، امکان تهیه‌ی میزو ۱۶ تی ازطریق فروشگاه رسمی میزو در کشور چین وجود دارد و نمی‌دانیم این شرکت می‌خواهد گوشی جدیدش را در بازاری خارج از بازار چین هم عرضه کند یا خیر. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پرچم‌دار جدید میزو چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات