آنر پلی به EMUI 10 مبتنی‌بر اندروید 10 به‌روزرسانی نخواهد شد

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
آنر در خبری تعجب‌برانگیز اعلام کرد قصد ندارد رابط کاربری EMUI 10 که مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است، برای گوشی آنر پلی دردسترس قرار دهد.
تبلیغات

هواوی سال گذشته‌ی میلادی، گوشی آنر پلی، پرچم‌دار گیمینگ گوشی‌های آنر را رونمایی کرد. آنر پلی نخستین گوشی هواوی بود که از فناوری اختصاصی ویژه‌ی این شرکت برای بازی‌های ویدئویی با نام GPU Turbo بهره می‌ببرد. GPU Turbo درحقیقت مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری مخصوص است که عملکرد دستگاه را هنگام اجرای بازی‌ها بهبود می‌بخشد. البته به‌دنبال عرضه‌ی آنر پلی، حضور این فناوری را در گوشی‌های دیگر آنر و هواوی نیز شاهد بودیم. 

افزون‌بر‌این، بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی فناوری‌های مشابه با GPU Turbo را طراحی و دستگاه‌هایشان را به آن‌ها مجهز کردند. علاقه‌مندان به گوشی آنر پلی هواوی شدیدا منتظر بودند در سال جاری میلادی، مدل جدید این گوشی قدرتمند معرفی و روانه‌ی بازار شود. بااین‌حال، چینی‌‌ها مدلی از این گوشی را با تراشه‌ی کرین ۷۱۰ معرفی کردند که با کرین ۹۷۰ به‌کاررفته در مدل پیشین مقایسه‌کردنی نبود. شایان ذکر است عرضه‌‌نشدن مدل قدرتمند جدید در سال ۲۰۱۹، تنها خبر بد برای علاقه‌مندان به آنر پلی نیست. براساس اعلام رسمی، هواوی قصد ندارد EMUI 10 که مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است، برای گوشی آنر پلی منتشر کند.

آنر پلی هواوی / Huawei Honor Play

صفحه‌ی توییتر شعبه‌ی هند شرکت آنر ساعاتی پیش با توییتی جدید به‌روزرسانی شد. براساس این توییت، آنر پلی ۲۰۱۸ قرار نیست به رابط کاربری EMUI 10 مجهز شود. انتشار جدیدترین نسخه‌ی EMUI برای این گوشی می‌توانست به‌معنی به‌روزرسانی‌شدن سیستم‌عامل آن به اندروید ۱۰ باشد.

درابتدا، به‌صورت مستقیم به منتشرنشدن اندروید ۱۰ برای آنر پلی اشاره‌ای نشده بود؛ درنتیجه، چند کاربر از احتمال انتشار جدیدترین نسخه‌ی اندروید برای این گوشی پرسیدند که صفحه‌ی توییتر شعبه‌ی هند آنر در جواب آن‌ها گفت: «EMUI 10.0 / اندروید Q برای این گوشی دردسترس قرار نخواهد گرفت». ظاهرا دلیل این اتفاق، برخی محدودیت‌های سخت‌افزاری آنر پلی هستند. درواقع، آنر پلی برای اینکه بتواند با اندروید ۱۰ نیز عملکردی بهینه داشته باشد، به سخت‌افزار قدرتمندتری نیاز دارد.

در توییت مذکور آمده است:

متشکریم از اینکه سؤ‌التان را با ما مطرح کردید. متأسفانه باید به اطلاع برسانیم EMUI 10.0 / اندروید Q به‌دلیل برخی محدودیت‌های سخت‌افزاری برای گوشی شما دردسترس قرار نخواهد گرفت؛ زیرا آنر پلی برای عملکرد بهینه در اندروید ۱۰ به سخت‌افزار قوی‌تری نیازمند است. از درک‌ و صبوری‌تان سپاسگزاریم.

در پی انتشار این توییت، برخی کاربران مدعی شدند هواوی عمدا قصد ندارد اندروید ۱۰ را برای آنر پلی منتشر کند. این افراد به‌طور ویژه به قدرت تراشه‌ی کرین ۹۷۰ اشاره می‌کنند. فراموش نکنید کرین ۹۷۰ حتی در مقایسه با تراشه‌های سال ۲۰۱۹ نیز عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. فردی که در توییتر از حساب کاربری آنر هند درباره‌ی احتمال انتشار اندروید ۱۰ پرسیده بود، در جواب توییت بالا نیز گفت این بهانه‌ها به‌هیچ‌وجه منطقی نیستند. گوشی آنر ۸ ایکس با تراشه‌ی کرین ۷۱۰ عرضه می‌شود که قدرت بسیار کمتری درمقایسه‌با کرین ۹۷۰ دارد؛ اما قرار است به EMUI 10 به‌روز شود. 

honor play

افزون‌براین، هواوی پی ۲۰ را داریم که همچون آنر پلی از تراشه‌ی کرین ۹۷۰ بهره می‌ببرد و قرار است سیستم‌عامل اندروید ۱۰ را در قالب جدیدترین نسخه‌ی EMUI دریافت کند. حتی گوشی‌های قدیمی دیگری نیز نظیر آنر ۱۰ و آنر ویو ۱۰ هستند که قرار است به جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی هواوی به‌روزرسانی شوند.

شمار زیادی از دارندگان آنر پلی در زیر توییت یادشده درباره‌ی این تصمیم هواوی ابراز ناامیدی کرده‌ و بسیاری از آن‌ها گفته‌اند به‌دلیل پشتیبانی ضعیف آنر، دیگر قصد ندارند گوشی‌های این شرکت را بخرند. گوشی آنر پلی در ژوئیه‌ی ۲۰۱۸ با اندروید ۸/۱ اوریو عرضه شد و بعدا به‌روزرسانی اندروید ۹ پای را دریافت کرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تصمیم جدید آنر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات