رندرهای مفهومی مک بوک پرو 16 اینچ اپل منتشر شدند

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل تاکنون به‌صورت رسمی به مدل ۱۶ اینچ لپ‌تاپ مک‌بوک پرو اشاره‌ای نکرده است، اما اخیرا رندرهای مفهومی منتسب به آن در فضای وب فاش شده‌اند.
تبلیغات

مک بوک پرو نام خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های رده‌بالای اپل است که این شرکت همه‌ساله با مدل‌هایی جدید آن را به‌روزرسانی می‌کند. اهالی کوپرتینو هیچ‌گاه به تولید و عرضه‌ی مدل ۱۶ اینچ این خانواده از لپ‌تاپ‌ها اشاره‌ای نکرده‌اند، بااین‌حال شایعات مرتبط به‌ آن‌ها از مدت‌ها پیش شنیده می‌شوند و به‌همین دلیل کاربران زیادی در سراسر دنیا انتظار دارند که مدل جدید مک‌بوک پرو با نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچ طی ماه جاری میلادی معرفی شود. 

در همین راستا به‌تازگی رندرهای جدیدی از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ اپل از سوی رسانه‌ی 9to5Mac فاش شده‌اند که موارد مختلفی از این لپ ‌تاپ موردانتظار را به‌تصویر می‌کشند. با نگاهی کلی به رندرهای جدید متوجه می‌شویم که در کنار مواردی مثل تاچ‌بار و رونمایی طراحی کلی دستگاه، دو نکته در آن‌ها خودنمایی می‌کند. اولین مورد بدون‌ شک همان نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچ دستگاه است که زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده و در اطراف آن حاشیه‌های بسیار کمی دیده می‌شوند.

به‌لطف همین حاشیه‌های باریک، ابعاد کلی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ تقریبا مشابه مک‌بوک پرو ۱۵ اینچ فعلی بازار خواهد بود، اما این دستگاه از نمایشگری بزرگ‌تر بهره‌ خواهد گرفت. حاشیه‌های اندک کنار نمایشگر، ظاهری مدرن‌تر به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ بخشیده‌اند. به‌طور کلی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ از همان زبان طراحی مک‌بوک پرو ۱۵ اینچ بهره می‌گیرد و شباهت‌های بی‌چون‌و‌چرایی به این محصول دارد. در رندرها می‌توانیم ببینیم که بدنه‌ی مدل ۱۶ اینچ اندکی خمیدگی بیشتر نسبت به مدل ۱۵ اینچ دارد و به‌میزان کمتری جعبه‌مانند به‌نظر می‌رسد.

مک بوک پرو 16 اینچ اپل / Apple MacBook Pro 16 inch

شرکت‌های مختلفی که هم‌اکنون در حوزه‌ی تولید لپ‌تاپ فعالیت می‌کنند، طی سال‌های اخیر سراغ تولید محصولاتی رفته‌اند که از نمایشگری بزرگ‌تر با حاشیه‌های اندک بهره می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که چنین تصمیمی اتخاذ کرده، دل (Dell) است؛ دل با تولید لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS نشان داده که توجه ویژه‌ای به تولید محصولات با نمایشگر دارای حاشیه‌ی اندک دارد. با این اوصاف چندان تعجب‌برانگیز نیست اگر اپل هم بخواهد پا جای پای دل بگذارد و محصولی تولید کند که از نمایشگری بزرگ با حاشیه‌ای بسیار اندک بهره‌مند است. 

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ احتمالا به ۶ درگاه USB-C مجهز می‌شود

به‌علاوه با فرض اینکه اپل بخواهد تولید مک‌بوک پروهای ۱۵ اینچ را برای همیشه متوقف کند، مدل ۱۶ اینچ به‌عنوان جایگزین مستقیم خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ اپل شناخته خواهد شد. در ضمن شکی نداریم که اپل از نمایشگر بزرگ‌تر این محصول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن یاد خواهد کرد تا کاربران بیشتر به خرید آن ترغیب شوند. 

مورد دومی که در رندرهای منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ خودنمایی می‌کند، بهره‌مندی این لپ‌تاپ از ۶ درگاه USB-C است. در واقع در رندرهای جدید می‌توانیم ببینیم که در هر طرف دستگاه سه درگاه USB-C جای گرفته‌اند. مدل ۱۵ اینچ فعلی مک‌بوک پرو از ۴ درگاه USB-C بهره می‌گیرد و افزایش شمار این درگاه‌ها به ۶ عدد می‌تواند اتفاقی مهم باشد. گرچه از یکی از این درگاه‌ها به‌عنوان درگاه شارژ استفاده خواهد شد، اما در هر صورت نمی‌توان به‌سادگی از کنار این موضوع گذشت. اضافه شدن دو درگاه USB-C جدید به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ، اتفاقی مهم به‌شمار می‌آید.

مک بوک پرو 16 اینچ اپل / Apple MacBook Pro 16 inch

شایعه‌ی دیگری که درمورد مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ وجود دارد، این است که لپ‌تاپ موردبحث قرار است نخستین لپ‌تاپی باشد که به‌جای کیبورد با مکانیزم پروانه‌ای از کیبوردی با مکانیزم قیچی بهره می‌گیرد

رسانه‌ی 9to5Mac می‌گوید که رندرهای فاش‌شده از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ براساس گزارش‌ها و شایعه‌های مربوط به این لپ‌تاپ طراحی و ساخته شده‌اند؛ بنابراین به این رندرها به‌عنوان جمع‌بندی تمام شایعات مرتبط به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ با برخی موارد اضافه نگاه کنید. انتظار می‌رود که اپل طی ماه جاری میلادی کنفرانس مهمی را برگزار و طی آن جدیدترین اعضای خانواده‌ی مک‌بوک پرو را رونمایی کند.

اپل احتمالا به‌زودی مک‌بوک پرو جدید را رونمایی می‌کند

افزون بر مک‌بوک پرو جدید، انتظار داریم که اپل در کنفرانسش مدل جدیدآیپد پرو را نیز معرفی کند. همچنین برخی رسانه‌ها از احتمال عرضه‌ی رسمی مک پرو در خرده‌فروشی‌ها خبر داده‌اند. مدت‌ها است که شایعاتی را درمورد ردیاب هوشمند اپل با نام اپل تگ (Apple Tag) می‌شنویم و انتظار داریم که اهالی کوپرتینو در مراسم پیش‌رو از این محصول نیز پرده‌برداری کنند. 

با درنظرگرفتن اینکه دو سوم ماه اکتبر ۲۰۱۹ سپری شده است، می‌توانیم دو احتمال را مطرح کنیم؛ یا اپل برگزاری کنفرانسش را به ماه آینده موکول کرده یا این شرکت قصد دارد محصولات یادشده را بدون برگزاری کنفرانس و صرفا از طریق انتشار یک بیانیه‌ی مطبوعاتی معرفی کند که البته احتمال دوم کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد رندرهای منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ ‌تاپ گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، تپ تاپ Acer، مک‌بوک‌های اپل، لپ ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات