رندرهای هواوی مدیاپد M7، اولین تبلت با صفحه‌نمایش حفره‌دار را نشان می‌دهند

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
رندرهای جدیدی از تبلت آینده‌ی هواوی با کدنام «Marx» فاش شده که احتمالا متعلق به مدیاپد ام ۷ هستند و جزئیات طراحی این تبلت را نشان می‌دهند.
تبلیغات

سایت 91mobile، از منبعی موثق دریافته که هواوی در حال کار روی یک تبلت با صفحه‌نمایشی حفره‌دار است. این اولین‌بار است که از طراحی صفحه‌نمایش حفره‌دار در یک تبلت استفاده می‌شود؛ بدیهی است که از این حفره برای تعبیه دوربین سلفی مانند گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد شد. این منبع همچنین گفت که تبلت موردنظر در داخل شرکت با کدنام «Marx» شناخته می‌شود؛ اما با اطمینان می‌توان گفت که تبلت جدید هواوی با این نام به فروش نخواهد رسید. هواوی مارکس از صفحه‌کلید مغناطیسی هوشمند شرکت چینی و قلم استایلوس M-Pen بهره خواهد برد. این بدان معنی است که مارکس احتمالا جانشین مدیاپد ام ۶ خواهد شد و ممکن است مدیاپد ام ۷ نامیده شود.

رندرهای تبلت هواوی مدیاپد ام ۷ نشان می‌دهد که غول چینی توانسته حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش را باریک‌تر کند و حسگر اثر انگشت را از بین ببرد. این نشان می‌دهد که حسگر اثر انگشت ممکن است درون صفحه‌نمایش قرار گرفته باشد. در پشت تبلت، ماژول دوربین قرصی شکل، دوربین دوگانه و فلش را درون خود جای‌ داده است. ماژول دوربین مانند مدیاپد M6 10.8 از پشت دستگاه حالتی برآمده و بیرون‌زده دارد. در پایین، این تبلت دارای پورت USB تایپ C است که دو طرف آن را بلندگوهای دستگاه دربرگرفته‌اند. ازآنجاکه رندرها حاوی صفحه‌کلید مغناطیسی هستند، می‌توان حدس زد که نقاط تماس صفحه‌کلید در همان جای قبلی قرار دارد. مدیاپد ام ۷ در رنگ‌های سفید و مشکی در دسترس خواهد بود.

هواوی مدیاپد ام 6

سرنوشت پورت ۳/۵ میلی‌متری در این تبلت نامشخص است؛ زیرا در لبه‌ی پایین دستگاه اثری از آن نیست. این پورت در مدیاپد ام ۶ در گوشه سمت چپ دستگاه قرار دارد؛ بنابراین این مکان قرارگیری، یافتن پورت ۳/۵ میلی‌متری صدا را کمی مشکل خواهد کرد. همچنین مشخص نیست که مکان قرارگیری قلم ام پن جایی در داخل بدنه خواهد بود یا مانند قلم اس پن در سامسونگ گلکسی تب اس ۶، در شیاری بیرون از دستگاه قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که حالت دوم محتمل‌تر است؛ زیرا قلم ام پن نسل بعدی که در رندر قابل مشاهده است، دارای طراحی شیاردار بوده که می‌تواند از طریق طراحی مغناطیسی به تبلت متصل شود و به‌صورت بی‌سیم نیز شارژ شود.

بیشتر جزئیات طراحی هواوی مدیاپد ام ۷ را در اختیارداریم، اما اطلاعات مربوط به مشخصات و زمان رونمایی آن هنوز در دسترس نیستند. بااین‌حال می‌تواند حدس زد که این تبلت دارای مشخصات پرچم‌داران هواوی مانند پردازنده‌ی کرین ۹۹۰، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و یک باتری بزرگ است. با توجه به اینکه چهار ماه از عرضه‌ی مدیاپد ام ۶ می‌گذرد، احتمالاً تبلت هواوی اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات