وان پلاس 8 به اسنپدراگون 865 و مودم X55 کوالکام مجهز می‌شود

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند وان‌پلاس قصد دارد در پرچم‌دار بعدی‌اش، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ به‌همراه مودم X55 کوالکام استفاده کند.
تبلیغات

اوایل ماه جاری، وان‌پلاس جدیدترین اعضای گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۷، یعنی وان‌پلاس ۷ تی و وان‌پلاس ۷ تی پرو را رونمایی کرد. وان‌پلاس همواره نشان داده است قصد دارد گوشی‌هایی تولید کند که به فناوری‌های جدید حوزه‌ی موبایل مجهز باشند و از قافله جا نمانند.

در چند سال اخیر، چینی‌ها محصولاتی تولید کرده‌اند که هم سخت‌افزار قوی و هم ظاهر مدرن و جذاب داشته‌اند. جدیدترین گوشی‌های وان پلاس، تمام خصوصیات موردنیاز گوشی هوشمند پرچم‌دار امروزی را دارند؛ ازجمله فناوری 5G، نمایشگر ۹۰ هرتز برای نمایش روان محتوای بصری، دوربین عریض و... .

وان پلاس 8 / OnePlus 8

درحالی‌که فاصله‌ی زیادی از معرفی گوشی‌های جدید وان‌پلاس به بازار نمی‌گذرد، به‌تازگی شایعات مرتبط به وان‌پلاس ۸ آغاز شده‌اند. وان‌پلاس همواره اعلام کرده است قصد دارد در بلندمدت در بازار آمریکا به‌عنوان یکی از شرکت‌های اصلی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شناخته شود.

این شرکت چینی برای دستیابی به چنین هدفی، قراردادهای مختلفی با اپراتورهای مخابراتی آمریکا امضا کرده است. وقتی بحث به کیفیت دستگاه می‌رسد، وان‌پلاس در سال ۲۰۱۹ بهترین سال خود را تجربه و محصولاتی بسیار باکیفیت روانه‌ی بازار کرده است. وان‌پلاس حتی تغییرات ظاهری مهمی در گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ اعمال کرد؛ به‌گونه‌ای که پس از عرضه‌ی وان‌پلاس ۷ تی و وان‌پلاس ۷ تی پرو، مدل‌های پیشین این خانواده به‌نوعی گوشی‌هایی قدیمی به‌نظر می‌رسند. 

ساعاتی پیش گزارش‌ها جدیدی از وان‌پلاس در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شد. این گزارش‌ها به برخی برنامه‌های وان‌پلاس برای گوشی وان‌پلاس ۸ اشاره می‌کنند. اگر گزارش‌های مذکور رنگ حقیقت به‌خود بگیرند، احتمالا با دستگاه مدرن و قدرتمندی روبه‌رو خواهیم شد. وان‌پلاس در گوشی ۷ پرو از فناوری 5G استفاده کرد؛ اما ترجیح داد مدل ۷ تی پرو را به این فناوری مجهز نکند. 

وان‌پلاس ۷ پرو

طبق جدیدترین اطلاعات منتشرشده، این شرکت چینی قصد دارد در پرچم‌دار بعدی‌اش از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام استفاده کند و پشتیبانی از فناوری 5G را نیز به‌همراه آورد. درضمن، 5G روی وان‌پلاس ۸ در مقایسه با وان‌پلاس ۷ پرو، عملکرد بهتری خواهد داشت؛ زیرا پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به مودم 5G جدید اسنپدراگون X55 مجهز خواهد بود. 

اسنپدراگون X55 دومین نسل از مودم 5G مستقل کوالکام به‌شمار می‌آید که در گوشی‌های هوشمند به‌صورت جدا از تراشه فعالیت می‌کند. مودم X55 برخلاف X50 می‌تواند منحصرا روی شبکه‌ی 5G فعالیت کند، بدون اینکه برای انجام کارهایی نظیر برقراری تماس، به استفاده از سیگنال‌های پخش‌شده‌ی فرستنده‌های LTE نیاز داشته باشد. علاوه‌براین، X55 می‌تواند تنها با استفاده از یک تراشه با شبکه‌های 3G ،LTE ،5G و 2G ارتباط برقرار کند. این موضوع باعث می‌شود در گوشی‌های هوشمند به تراشه‌های جداگانه برای برقراری ارتباط با هریک از شبکه‌های یادشده نیازی وجود نداشته باشد. بی‌نیازی به این تراشه‌ها هم هزینه‌ی نهایی گوشی را کاهش می‌دهد و هم عمر باتری را بهبود می‌بخشد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پرچم‌دار آتی وان‌پلاس چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی موبایل شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از همین بخش استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات