تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت‌های خودروسازی تویوتا و دایهاتسو با همکاری بخش موتوراسپرت تویوتا GR، یکی از کوچک‌ترین مدل‌های اسپرت ۲نفره‌ی جهان را ارتقاء داده‌اند.
تبلیغات

غول‌های خودروسازی ژاپن، شامل تویوتا، نیسان و هوندا با وجود فعالیت گسترده در کشورهای مختلف جهان، هرگز بازار داخلی را فراموش نکرده‌اند. بسیاری از برندهای ژاپنی، مدل‌های متنوعی در خط تولید دارند که وارد دیگر کشورهای دنیا نمی‌شود. مثلا شاسی‌بلند تویوتا هریر که از پلتفرم مشترک با لکسوس RX استفاده می‌کند یا هاچبک شهری نیسان دیز (Dayz)، مخصوص بازار ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن هستند. همچنین برندهایی مثل دایهاتسو (زیرمجموعه‌ی تویوتا) در این کشور وجود دارند که حجم اصلی تولیدات خود را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.

Daihatsu Copen GR Sport

مردم ژاپن به جهت ساختار شهری و سبک زندگی، از گذشته به خودروهای کوچک و ۲نفره علاقه‌مند بوده‌اند. انبوه شرکت‌های تیونینگ و پیست‌های مسابقه در این کشور نیز نشان‌دهنده‌ی محبوبیت مدل‌های اسپرت، میان افراد مختلف در جامعه‌ی ژاپن است. شاید به همین دلیل، دایهاتسو از سال ۲۰۰۲ تصمیم به تولید یک خودروی اسپرت کوچک با نام کوپن گرفت تا ضمن پاسخ به نیاز بازار داخلی، وارد رقابت با هوندا S660 شود.

دپارتمان اختصاصی تویوتا برای بهینه‌سازی خودروهای اسپرت و مدیریت تیم‌های حاضر در مسابقات سرعت، با نام GR مخفف شده‌ی عبارت Gazoo Racing شناخته می‌شود. مهندسان GR به‌تازگی یکی از محصولات دایهاتسو با نام کوپن را بهینه‌سازی کرده‌اند. این خودرو، احتمالا کوچک‌ترین مدل اسپرت بدون سقف جهان است. مشابه هوندا S660، پیشرانه‌ی کوپن هم ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی خواهد بود تا قدرت ۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۹۲ نیوتن‌متر تولید کند. محصول دایهاتسو، می‌تواند با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا CVT خریداری شود.

Daihatsu Copen GR Sport

مهم‌ترین تفاوت کوپن GR با نمونه‌ی استاندارد ساخت دایهاتسو، به تغییرات ظاهری و سیستم تعلیق مربوط است. فرمان‌پذیری این خودرو، سریع‌تر و تیزتر خواهد بود؛ ضمن اینکه فنربندی خشک‌تری خواهد داشت. همچنین، امکان خرید تویوتا یا دایهاتسو کوپن با سقف جمع‌شونده فراهم شده است. مدل اسپرت، مجهز به فرمان‌ برقی حساس به سرعت خواهد بود که برای یک خودروی کوچک در این سبک بدنه، فراتر از انتظار است. کوپن GR می‌تواند با سقف فلزی جمع‌شونده خریداری شود که البته بعد از مخفی شدن این بخش در صندوق عقب، فضای قابل استفاده برای حمل بار، شدیدا کاهش خواهد یافت.

Daihatsu Copen GR Sport

ظاهر کوپن GR، در بدنه و کابین، تفاوت زیادی نسبت به مدل استاندارد دارد. سپرهای جلو و عقب، کاملا اسپرت و تهاجمی به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه صندلی‌های سبک‌وزن از برند مشهور ریکارو، کوپن GR را آماده‌ی در پیست نشان می‌دهند. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ساخت BBS و ادوات سیاه‌رنگ در سپرها، جلوپنجره و داخل کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب تولید خواهد شد. در تصاویر رسمی، علاوه‌ب قطعات فیبرکربن، فرمان ساخت برند مومو (MOMO) نیز وجود دارد که از معروف‌ترین سازندگان قطعات اسپرت در دنیا محسوب می‌شود.

Daihatsu Copen GR Sport
Daihatsu Copen GR Sport
Daihatsu Copen GR Sport
Daihatsu Copen GR Sport
Daihatsu Copen GR Sport
Daihatsu Copen GR Sport
Daihatsu Copen GR Sport

فروش دایهاتسو کوپن GR اسپرت در ژاپن به‌زودی آغاز می‌شود. نسخه‌ی پایه مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی، ۲۲ هزار هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که مدل CVT دنده‌خودکار، ۲۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. بسیاری از ادوات ظاهری این خودرو، مثل رینگ‌ها، سپرها، بال عقب و رکاب‌ها از برندهای مختلف مثل تویوتا TRD، قابل سفارش و شخصی‌سازی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات