سامسونگ پتنت گوشی هوشمندی با بریدگی وارونه نمایشگر ثبت کرد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ حدودا یک سال پیش پتنت مربوط به نمایشگر دارای بریدگی وارونه را ثبت کرده است که جزئیات مربوط به آن به‌تازگی منتشر شده‌اند.
تبلیغات

از همان آغاز ظهور بریدگی (ناچ) در بخش بالایی نمایشگر گوشی‌های هوشمند، شمار زیادی از کاربران دید مثبتی به آن نداشتند. درواقع، بسیاری از افراد معتقد بودند بریدگی نمایشگر باعث برهم‌خوردن تقارن گوشی‌های هوشمند شده و طراحی این محصولات را از یک‌دست بودن خارج کرده است. 

شرکت‌های مختلف سازنده‌ی گوشی‌ تدابیر مختلفی برای بریدگی نمایشگر اندیشیدند. برخی از شرکت‌ها نظیر شارپ و ZTE گوشی‌هایی تولید کردند که دو بریدگی یکی در بخش بالایی نمایشگر و دیگری در بخش پایینی داشتند که از نگاه عمده‌ی کاربران، بسیار مضحک به‌نظر می‌رسید. ازاین‌رو، نمایشگرهای دارای دو بریدگی هیچ‌گاه همه‌گیر نشدند.

شمار دیگری از شرکت‌ها به تولید گوشی‌هایی روی آوردند که مکانیسم کشویی داشتند. درواقع در بخش جلویی نمایشگر، بریدگی و به‌تبع دوربین سلفی دیده نمی‌شد و کاربر می‌توانست به‌راحتی از طریق مکانیسم کشویی گوشی، در زمان دلخواه دوربین سلفی را باز و از آن استفاده کند. گوشی‌های دیگری به دوربین سلفی پاپ‌اپ (بالاجهنده) مجهز شدند تا از بریدگی نمایشگر فرار کنند.

وان پلاس 7 پرو / OnePlus 7 Pro

وان‌پلاس ۷ پرو نمونه‌ای از تلاش شرکت‌های گوشی‌ساز برای فرار از بریدگی نمایشگر است.

سامسونگ در ابتدا جزو شرکت‌هایی بود که در گوشی‌هایش به‌سراغ استفاده از بریدگی نرفت؛ اما نهایتا با معرفی نسل جدید نمایشگرهایش شامل اینفینیتی O، اینفینیتی U، اینفینیتی V و اینفینیتی فلکس وارد حوزه‌ی ساخت گوشی‌های دارای بریدگی نمایشگر شد. تقریبا یک سال پیش، کره‌ای‌ها پتنت جدیدی در مؤسسه‌ی KIPO (دفتر مالکیت معنوی کره) ثبت کردند که جزئیات مرتبط به آن به‌تازگی در فضای وب منتشر شده‌ است. 

رندری که درادامه مشاهده می‌کنید، به پتنت ثبت‌شده‌ی سامسونگ مربوط می‌شود. وب‌سایت LetsGoDigital ازطریق منابع خاصش توانسته است به این رندر دسترسی پیدا کند. ازآنجاکه پتنت زیر صرفا نشان‌دهنده‌ی طراحی نمایشگر جدید سامسونگ است، در بخش توضیحات آن اطلاعات خاصی به‌چشم نمی‌‌خورد. 

بریدگی وارونه نمایشگر سامسونگ

سامسونگ برای به‌ حداکثر‌ رساندن اندازه‌ی نمایشگر جدیدش، تصمیم گرفته است بریدگی را به‌شکل وارونه در بخش بالایی قرار دهد تا میزبان مواردی نظیر دوربین سلفی و حسگرهای مختلف باشد. سؤالی که پیش می‌آید، این است که نمایشگر مجهز به این نوع بریدگی، دقیقا چه ظاهری خواهد داشت؟ در نگاه اول، ظاهر چنین محصولی چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد. درواقع، با دیدن این پتنت شمار زیادی از کاربران گفته‌اند اضافه‌کردن حاشیه به بخش بالا و قراردادن دوربین و حسگر و اسپیکر در آن می‌تواند تصمیم معقولانه‌تری باشد.

در بخش توضیحات مربوط به پتنت جدید سامسونگ آمده است:

طراحیِ حال حاضر ماژول نمایشگر است که در آن، پنل مربوط به نمایشگر به قسمت پشتی شیشه‌ی محافظت‌کننده چسبانده شده است. در قسمت بالایی‌ شیشه‌ی محافظ روی پنل، بخش اضافیِ بیرون‌زده‌ای وجود دارد و درواقع، شیشه‌ی محافظ به این بخش بیرون‌زده متصل شده است. با قرار دادن دوربین‌ها، اسپیکرها و... در این بخش برآمده، می‌توان اندازه‌ی نمایشگر را به بیشترین حد ممکن رساند و درعین‌حال، نمایشگری چهارگوش تولید کرد. 

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، شرکت‌های مختلف روش‌های متنوعی برای غلبه بر بریدگی نمایشگر به‌کار بسته‌اند و تولید نمایشگر دارای بریدگی وارونه، هوشمندانه‌ترین تصمیم به‌شمار نمی‌آید. با‌این‌حال، فراموش نکنید بریدگی وارونه جزو مواردی است که شرکت‌های دیگری نظیر شیائومی نیز به استفاده از آن به‌صورت تلویحی تمایل نشان داده‌اند. همچنین، انتظار نداریم به‌ این‌ زودی‌ها معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر مجهز به بریدگی وارونه را شاهد باشیم. بااین‌حال، اگر چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود بگیرد، شدیدا تمایل داریم دلایل شرکت‌های سازنده‌ی این نمایشگر را برای تولید آن بشنویم.

شما چقدر به نمایشگر دارای بریدگی وارونه علاقه‌مند هستید؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید؟ 

قیمت گوشی موبایل و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S ،J ،M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات