قابلیت عکاسی نجومی پیکسل 4 گوگل به پیکسل 3 می‌آید

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل اعلام کرده است که قصد دارد ویژگی جالب عکاسی نجومی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را برای مدل‌های پیشین پیکسل نیز در دسترس قرار دهد.
تبلیغات

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال (Google Pixel 4 XL) شب گذشته در جریان برگزاری رویدادی اختصاصی توسط گوگل رونمایی شدند. یکی از مهم‌ترین تغییرات پیکسل‌های جدید نسبت به نسل قبل، به دوربین آن‌ها مربوط می‌شود؛ جایی که شاهد اعمال تغییراتی سخت‌افزاری و البته نرم‌افزاری در دوربین محصولات خانواده‌ی پیکسل ۴ هستیم. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های پیکسل ۴، توانایی این گوشی برای عکاسی نجومی است؛ در واقع پیکسل ۴ به‌لطف حالت عکاسی نجومی، می‌تواند تصاویر حیرت‌انگیزی را از آسمان شب ثبت کند.

دوربین پیکسل ۴ دارای نوردهی طولانی (لانگ اکسپوژر) است. در واقع طبق ادعای گوگل، پیکسل ۴ می‌تواند اکسپوژرهایی چهار دقیقه‌ای را از آسمان شب به‌ثبت برساند. قابلیت عکاسی نجومی یک قابلیت بسیار جذاب به‌شمار می‌آید، اما ظاهرا برای بهره‌مندی از آن مجبور نیستید لزوما گوشی‌های جدید خانواده‌ی پیکسل را تهیه کنید.

پیکسل ۴ گوگل / google pixel 4

در ابتدا تصور می‌شد که عکاسی نجومی یکی از قابلیت‌های انحصاری پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال باشد، اما گوگل به‌صورت رسمی تأیید کرده است که قصد دارد این حالت عکاسی را برای گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۳ (شامل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال) نیز در دسترس قرار دهد. اهالی مانتین ویو همچنین از انتشار حالت عکاسی نجومی برای گوشی پیکسل 3a خبر داده‌اند.

در توییت جدید گوگل آمده است:

قابلیت نایت سایت (Night Sight) به‌شما کمک می‌کند تصاویر زیبایی را در شب تهیه کنید. از این پس می‌توانید از نایت سایت برای عکس‌برداری از آسمان شب نیز استفاده کنید. این قابلیت قرار است در کنار پیکسل ۴، برای پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ای نیز در دسترس قرار گیرد. 

طبق ادعای رسانه‌ی اندرویدپلیس، پیکسل ۴ به‌دلیل بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمندتر می‌تواند اکسپوژرهای طولانی‌تری نسبت به گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل 3a بگیرد. این یعنی نتایج به‌دست‌آمده از طریق قابلیت نایت سایت، در گوشی‌های جدید بهتر به‌نظر خواهند رسید. فراموش نکنید که در هر صورت انتشار قابلیت‌های عکاسی جدید پیکسل ۴ برای نسل پیشین گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل، اتفاق مثبتی به‌شمار می‌آید.

البته عکاسی نجومی تنها قابلیت جدیدی نیست که گوگل قصد دارد آن را برای گوشی‌های قدیمی پیکسل در دسترس قرار دهد. فردی به نمایندگی از گوگل در گفت‌و‌گو با وب‌سایت اندرویدپلیس گفته است که قابلیت لایو کپشن (Live Caption) نیز قرار است برای گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل 3a در دسترس قرار گیرد.

پیکسل 4 ایکس ال گوگل / google pixel 4 xl

لایو کپشن می‌تواند با اتکا به یادگیری ماشین، هر ویدئوی درحال پخش در گوشی را زیرنویس کند؛ فرقی ندارد که این ویدئو در حافظه‌ی داخلی ذخیره شده باشد یا کاربر آن را از طریق وب تماشا کند. جالب است بدانید که پردازش‌های مربوط به قابلیت لایو کپشن به‌صورت کامل در خود دستگاه اتفاق می‌افتند و ربطی به فضای ابری ندارند. به‌عبارتی دیگر، برای بهره‌مندی از قابلیت جذاب لایو کپشن، لازم نیست گوشی خودتان را به اینترنت متصل کنید.

رسانه‌ی اندرویدپلیس مدعی شده است که گوگل قصد دارد قابلیت لایو کپشن را در ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر - دی ۱۳۹۸) برای پیکسل‌های قدیمی در دسترس قرار دهد، بنابراین اگر جزو کاربران پیکسل ۳ و پیکسل 3a هستید، لازم نیست زمان زیادی صبر کنید. انتظار داریم که این قابلیت روی گوشی‌های غیرپیکسل نیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرد. فراموش نکنید که لایو کپشن یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۰ به‌شمار می‌آید و تا زمانی محدود در انحصار گوشی‌های پیکسل خواهد بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی گوگل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری پیکسل در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات، همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات