ریل می X2 پرو با نمایشگر 90 هرتزی OLED و تراشه اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
ریل می ایکس ۲ پرو با نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و دوربین چهارگانه‌ی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال معرفی شد.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار و همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی هوشمند پرچم‌دار ریل می ایکس ۲ پرو  (Realme X2 Pro) معرفی شد. مشخصات گوشی اوپو ریل می ایکس ۲ پرو نشان می‌دهد که تفاوت‌ بسیاری از نظر مشخصات با ریل می ایکس ۲ دارد. اوایل مهرماه، ریل می X2 با تراشه اسنپدراگون 730G، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و فناوری شارژ ۳۰ واتی VOOC 4.0 معرفی شد.

با معرفی دستگاه جدید، ریل‌می به رقابت با پرچمدارانی همچون آنر، شیائومی و وان‌پلاس خواهد رفت. ریل می ایکس ۲ پرو از نمایشگر ۶/۵ اینچی ۹۰ هرتزی Super AMOLED با رزولوشن +1080 پیکسل بهره می‌برد. گوشی هوشمند جدید از استاندارد +HDR10 و فضای رنگی گسترده‌ی DCI P3 پشتیبانی می‌کند. 

ریل می ایکس 2 پرو

ریل می ایکس ۲ پرو با بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر که می‌تواند دستگاه را در مدت زمانی کمتر از ۰/۳۲ ثانیه قفل‌گشایی کند، به بازار عرضه می‌شود. درنظر داشته باشید که حسگر اثر انگشت ریل می X2 در عرض ۰/۳۶ ثانیه قفل دستگاه را باز می‌کند. گوشی هوشمند جدید از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهره می‌برد که یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موجود اندرویدی محسوب می‌شود.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس ازطریق محفظه‌ی بخار و به‌کمک ورق‌ گرافیتی خنک شده و به گسترش یکنواخت گرما کمک می‌کند. باتوجه به اینکه گوشی هوشمند جدید مجهز به HyperBoost ۲ .0 است، درنتیجه مدت زمان تأخیر کمتر و نرخ نوسازی بیشتری دارد و برای بازی مناسب است. از سوی دیگر Touch Boost 2 .0 میزان پاسخگویی به لمس را حدود ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

ریل می ایکس 2 پرو

ریل می ایکس ۲ پرو با ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی UFS 2 .1 به بازار عرضه خواهد شد؛ البته ممکن است نسخه‌ی‌ دیگری با رم ۸ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت یا حتی نسخه‌ی دیگری با رم ۱۲ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶  گیگابایت با استاندارد سریع‌تر UFS 3.0 به بازار عرضه شود. گوشی هوشمند جدید ریل می فاقد اسلات microSD بوده و درنتیجه ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برای این گوشی هوشمند حائز اهمیت است.

پنل پشتی ریل‌می X۲ Pro مجهز به دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و حسگر بزرگ سامسونگ GW1 سامسونگ (1.72 /1 اینچی) با دیافراگم f/1.8 و ۰/۸ میکرومتری است. دستگاه از آرایه‌ی فیلتر رنگ Quad Bayer بهره می‌برد و می‌تواند خروجی ۱۶ مگاپیکسلی ارائه بدهد که در صورت تمایل کاربران می‌توانند رزولوشن بالاتری را دراختیار داشته باشند.

ریل می ایکس 2 پرو

کاربران می‌توانند در دستگاه جدید ریل‌می از نسخه‌ی جدید اختصاصی حالت شب Nightscape 2 .0 مبتنی بر هوش مصنوعی و  چند فریمی برای کاهش نویز، خیرگی چشم و لرزش دست توسعه‌یافته استفاده کنند. دوربین ثانویه‌ی پنل پشتی دستگاه، ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۲ برابری است. دوربین اصلی و ثانویه‌ی ریل می ایکس ۲ مجهز به سیستم لرزش‌گیر OIS نیستند؛ با وجود این برای تصویربرداری ویدئویی، سیستم تثبیت‌کننده‌ی الکترونیکی وجود دارد که در حالت 4K کار می‌کند.

سومین دوربین پنل پشتی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۵ و پیکسل‌های نسبتاً بزرگ ۱/۴ میکرومتری و PDAF با حالت اختصاصی ماکرو (حداقل فاصله فوکوس فقط ۲/۵ سانتی‌متر یا یک اینچ) است. این دوربین می‌تواند تصاویر ویدئویی اسلوموشن را با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه تصویربرداری کند.

چهارمین و درنهایت آخرین دوربین این گوشی هوشمند، حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است که برای کمک به تصویربرداری دوربین اول برای تقویت کنتراست تصویر به‌کار گرفته می‌شود. ریل می ایکس ۲ پرو مجهز به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱/۰ میکرومتری و آرایه‌ی فیلتر رنگ Quad Bayer همانند دوربین‌ پنل پشتی است. دوربین سلفی نیز از حالت Nightscape بهره می‌برد و مجهز به EIS برای تصویربرداری ویدئویی است.

ریل می ایکس 2 پرو

گوشی هوشمند جدید ریل‌می با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و جدیدترین فناوری شارژ سریع ۵۰ واتی SuperWOOC به بازار عرضه می‌شود. ریل می وعده داده که فناوری شارژ جدید می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری دستگاه را تا ۸۰ درصد شارژ کند که در مقایسه با فناوری شارژ ۳۰ واتی وان پلاس از سرعت بالاتری برخوردار است. درنظر داشته باشید، فناوری شارژ سریع دستگاه جدید ریل می از استانداردهای USB Power Delivery و Qualcomm QuickCharge بهره می‌برد؛ درنتیجه از این حیث نیز کار را برای کاربران در خرید پاوربانک‌ و شارژر‌های اضافی بسیار ساده‌تر می‌کند.

پنل جلویی و پشتی ریل‌می ایکس ۲ پرو با گوریلا گلس ۵ پوشانده شده و دستگاه مجهز به قاب فلزی است. دستگاه جدید در چهار رنگِ آبی اقیانوسی (Ocean Blue)، نقره‌ای (Midnight Silver) و دو نسخه‌ی Master Edition با رنگ‌های قرمز و خاکستری به بازار عرضه خواهد شد. 

ایکس ۲ پرو مجهز به موتور خطی Tactile یعنی Tactile Linear Motor برای پاسخ‌دهی بهتر هپتیک در بازی است. ریل می اعلام کرده که دستگاه جدید نخستین گوشی هوشمندی است که از اسپیکرهای دوگانه Ultra-Linear بهره می‌برد که از Dolby Atmos و همچنین صدای Hi-Res را پشتیبانی می‌کند. ریل می‌ ایکس ۲ پرو از تاریخ ۱۸ اکتبر در چین به بازار عرضه می‌‌شود. قیمت نسخه‌ی دستگاه با رم ۶ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی ۳۸۰ دلار (۳۴۵ یورو) و نسخه‌ی با رم ۸ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی برابر با ۴۱۰ دلار‌ (۳۷۰ یورو) است. نسخه‌ی دیگری با ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت با قیمتی برابر ۴۶۵ دلار (۴۲۵ یورو) به‌فروش خواهد رسید.

ریل می ایکس 2 پرو

نسخه‌ی Master Edition با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و با قیمت مشابه نسخه‌ی معمولی به بازار عرضه می‌شود. ریل‌می قصد دارد برای مدت زمان محدودی تمامی نسخه‌های دستگاه جدید خود را با تخفیف ۱۵ دلار (۱۲ یورو) به‌فروش برساند. انتظار می‌رود قیمت نسخه‌های ریل می ایکس ۲ پرو برای عرضه در بازارهای اروپایی در رویداد دیگری که قرار است همین امروز در مادرید برگزار شود، اعلام گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات