پلی استیشن 5؛ نگاهی به سخت افزار کنسول نسل نهمی سونی

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره پس از گمانه‌زمانی‌های فراوان،‌ سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که کنسول نسل بعدی آن‌ها در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. با هم نگاهی به سخت‌افزار این کنسول قدرتمند می‌اندازیم.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    مدت‌ها بود که حدس و گمان‌ها پیرامون کنسول بعدی سونی در سطح اینترنت جریان داشت. با اینکه بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان صنعت گیم حدس‌هایی در رابطه با سخت‌افزار و پیشرفت‌های کنسول نسل نهمی سونی می‌زدند، اما هیچ چیز به‌صورت رسمی از سوی سونی اعلام نشده بود.

    تا اینکه چندی پیش بالاخره مارک سرنی، معمار ارشد کنسول پلی‌استیشن 4، اخیرا در مصاحبه‌ای که با مجله معتبر وایرد انجام داده بود،‌ به‌صورت رسمی اعلام کرد که مدل جدید کنسول سونی، پلی‌ استیشن 5 نام خواهد داشت و در حدود یک سال دیگر و در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. سرنی در این مصاحبه در رابطه با کنترلرهای جدید Playstation 5 صحبت کرده است و از Ray Tracing به‌صورت سخت‌افزاری این کنسول قدرتمند گفته است. 

    در مورد مشخصاتِ فنی، سعی داریم کمی بیشتر از چشم‌انداز نسل بعدی سونی درک داشته باشیم. به‌نظر می‌رسد موضوع کلیدی پیرامونِ کنترلرِ جدید پلی‌استیشن 5، تاثیرگذاری روی کاربران باشد که به ما گفته شده بسیار شبیه به کنترلرِ Dual Shock 4 فعلی خواهد بود. البته یک سوراخِ اضافی در آن تعبیه شده که نویسنده‌ی Wired، پیتر رابین، تصور می‌کند که ممکن است یک میکروفون برای دستیار صوتی باشد. در هر حال اطلاعاتِ محدودی که فعلا در رابطه با آن به اشتراک گذاشته شده جالب توجه است و تماما با دریافتِ بازخورد بیشتر از بازی به کمکِ نوعِ تعاملِ شما با کنترلر ارتباط دارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات