چه انتظاری از رویداد رونمایی گوگل پیکسل 4 باید داشته باشیم؟

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
رویداد نمایشگاهی گوگل ۲۳ مهر برگزار می‌شود و ستاره‌ی اصلی این رویداد پیکسل ۴،‌ پرچم‌دار جدید گوگل، خواهد بود.
تبلیغات

 چند روز بیشتر به رویداد نمایشگاهی سالانه‌ی گوگل باقی نمانده است؛ رویدادی که پاییز هرسال برگزار می‌شود. رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند این رویداد، رویدادی بزرگ باشد و ستاره‌ی اصلی آن گوگل پیکسل ۴، گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت، خواهد بود. این محصول جدید که مثل آیفون ۱۱ به دوربینی مربع‌شکل مجهز است، فناوری تشخیص چهره‌ای دارد که می‌خواهد با فیس‌آیدی، فناوری مشابه اپل، رقابت کند و از فناوری تشخیص موقعیت مبتنی‌بر حرکت استفاده می‌کند که گوگل سال‌ها است آن را در سکوت گسترش داده است.

این‌ها تمام اطلاعاتی است که گوگل دراختیار رسانه‌ها قرار داده است؛ بااین‌حال، منابع خبری نکات بسیار زیادی درباره‌ی رویداد گوگل می‌گویند. به‌عنوان مثال، ممکن است با دستیار گوگلی سریع‌تر از همیشه، پیکسل‌بوک مقرون‌به‌صرفه‌تر، پیکسل‌بادز جدید و پیشرفته‌تر و وسایل جانبی بیشتری رو‌به‌رو شویم. پایگاه خبری ورج جذاب‌ترین شایعه‌ها و معتبرترین گزارش‌هایی که تابه‌امروز درباره‌ی گوشی گوگل پیکسل ۴ ذکر شده، در قالب گزارشی مفصل منتشر کرده است.

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

به‌جرئت می‌توان گفت انتظار نمی‌رود راز مهمی درباره‌ی پیکسل ۴ ناگفته مانده باشد. این تلفن‌همراه احتمالا ازنظر افشای اطلاعات و مشخصات و تصاویر پیش از اعلام رسمی در تاریخ رکورددار است. باوجوداین، بد نیست آنچه را بررسی کنیم که انتظار می‌رود گوگل روز سه‌شنبه رونمایی کند.

پیکسل ۴

انتظار می‌رود پرچم‌دار جدید گوگل در دو اندازه معرفی شود. صفحه‌نمایش این تلفن‌همراه مانند همیشه از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز برخوردار است. پیکسل ۴ در سه رنگ مشکی و سفید و نارنجی به بازار عرضه و دوربین قدرتمند آن با لنزی ثانویه تقویت می‌شود. انتظار می‌رود این لنز ثانویه ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتو باشد. احتمالا این لنز قابلیت‌های ویژه‌ای برای گرفتن تصاویر بهتر در حال حرکت داشته و در عکاسی پرتره و عکاسی در شب پیشرفت کرده باشد.

در رویدادی که قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود، گوگل به‌احتمال فراوان بیشتر وقت را صرف توضیح درباره‌ی حسگرهایی خواهد کرد که در شکاف بالایی پیکسل ۴ قرار گرفته‌اند. در این بخش، کاربر با فناوری تشخیص چهره‌ای مواجه می‌شود که گوگل مدعی شده است بسیار سریع عمل خواهد کرد و بدون اینکه لازم باشد کاربر کاری انجام دهد، با تشخیص چهره‌ی او قفل گوشی را بازمی‌کند. به‌نظر می‌رسد این فناوری برای رقابت با فیس‌آیدی آیفون تعبیه شده است. گوگل می‌گوید این حسگرها از همه‌ی جهات می‌توانند چهره را تشخیص دهند.

به‌کمک فناوری Soli که گوگل سال‌ها روی آن کار کرده، می‌توانید پخش‌کننده‌ی موسیقی خود را با یک حرکت دست روی قسمت بالایی تلفن‌همراهتان کنترل کنید

در این بخش، شکاف بالایی پیکسل ۴ و فناوری تشخیص حرکت گوگل قرار دارد که این شرکت سال‌ها است مشغول کار روی آن است و سولی (Soli) نام دارد. کاربر با کمک این فناوری می‌تواند کارهایی مثل فرمان‌دادن به پخش‌کننده‌ی موسیقی و قطع صدای تماس‌های تلفنی را با حرکت دستش در قسمت بالای دستگاه انجام بدهد. این قابلیت در نمونه‌های به بیرون درز کرده‌ مشاهده نشده و ممکن است گوگل با آزمایش موفقیت‌آمیز آن موجب شگفتی همه شود. در نمونه‌هایی که به بیرون درز کرده‌اند، ضبط‌کننده‌ی صدایی وجود دارد که می‌تواند از صداهای ضبط‌شده رونوشت تهیه کند و درصورت تشخیص تصادف خودرو، تماس‌های اضطراری بگیرد.

در رویداد روز سه‌شنبه ممکن است نسخه‌ی 5G پیکسل ۴ هم رونمایی شود. پیش‌از‌این، گزارش‌هایی درباره‌ی آزمایش‌های گوگل روی این نسخه منتشر شده است. اگر این نسخه فقط نسخه‌ای آزمایشی باشد، بعید به‌نظر می‌رسد در رویداد مذکور رونمایی شود. گزارش‌ها می‌گویند این نسخه ممکن است بهار سال آینده رونمایی شود. شکی نیست که سیستم‌عامل این تلفن‌همراه اندروید ۱۰ خواهد بود.

نسل آینده‌ی دستیار صوتی گوگل

گوگل ماه مه در کنفرانسی، دمو نسل آینده‌ی دستیار صوتی گوگل را منتشر کرد. این دستیار خیره‌کننده بود و بین دستورهای مختلف بدون مشکل انجام وظیفه می‌کرد.

دستیار صوتی گوگل

گوگل اعلام کرد نسل آینده‌ی دستیار صوتی سال جاری روی گوشی‌های سری پیکسل (به‌احتمال فراوان پیکسل ۴) قرار خواهد گرفت و می‌تواند دستورها را تا ۱۰ برابر سریع‌تر از نسل قبلی انجام دهد. اگر این دستیار صوتی همان‌قدرکه گوگل می‌گوید، قدرتمند باشد، انتظار می‌رود روز سه‌شنبه زمان زیادی صرف معارفه‌ی آن شود. بسیاری امیدوار هستند گوگل درباره‌ی این موضوع هم توضیح دهد که نسل آینده‌ی دستیار صوتی روی دیگر محصولات چطور کار خواهد کرد.

پیکسل‌بوک Go

پیکسل‌بوک در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ اما از آن زمان، برنامه‌ی گوگل برای لپ‌‌تاپ‌هایش مشخص نبوده است. برای مدتی این‌چنین به‌نظر می‌رسید گوگل برنامه‌ای برای لپ‌تاپ ندارد، تا اینکه در ابتدای سال جاری میلادی تأیید شد محصول جدید این خانواده در راه است. ممکن است روز سه‌شنبه بالاخره اولین پیکسل‌بوک بعد از نمونه‌ی اولیه را ببینیم.

پیکسل بوک Go

انتظار می‌رود این لپ‌تاپ که پیکسل‌بوک Go نام دارد، به صفحه‌نمایش لمسی ۱۳.۳ اینچی با نسبت تصویر  ۱۶:۹ و کیفیت تصویر Full HD یا 4K مجهز باشد. همچنین، این لپ‌‌تاپ دو درگاه USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خواهد داشت و در چند رنگ ازجمله مشکی و مرجانی با بافت نواری مخصوصی در بخش زیرین عرضه خواهد شد.

پیکسل بوک Go

این لپ‌تاپ با سه پردازنده‌ی Core m3 و I5 و I7 و رم‌های ۸ یا ۱۶ گیگابایتی و حافظه‌های داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار می‌شود.

پیکسل‌بادز جدید

انتظار برای کاربرانی که منتظر خبری تازه از پیکسل بادز بودند، احتمالا روز سه‌شنبه به‌پایان خواهد رسید. هنوز گزارش‌های کامل‌تری از این هدفون‌های جدید منتشر نشده‌اند؛ اما توییت رازآلود مدیر اندروید و کروم ممکن است به همین موضوع اشاره کند:فهرست انتظارتمان از بادز واقعا بدون سیم بی‌نقص عبارت است از:

  • آخرین کُدک‌ها و کیفیت صدای عالی
  • استفاده‌ی بیشتر از ۱۰ ساعت قبل از نیاز به شارژ مجدد
  • نگه‌دارنده‌ای که در جیب‌های تنگ هم جا شود و USB-C
  • ضدعرق برای ورزش‌کاران
  • کلیدهای درمعرض دید و لمس‌شدنی
  • قطع خودکار صدا هنگام صحبت با مخاطب

درباره‌ی پیکسل‌بادز نکات دیگری هم هستند که انتظار می‌رود روز سه‌‌شنبه درباره‌ی آن‌ها صحبت‌هایی مطرح شود. نسل اول بادز با سیم به‌هم متصل بودند و ممکن است گوگل این سیم را برای تبدیل بادز به گجت‌هایی واقعا بی‌سیم حذف کرده باشد. شان اوکین، از ورج، در زمان آزمایش نسل اول پیکسل‌بادز، برای قراردادن آن‌ها داخل گوشش با مشکل مواجه شد. شاید گوگل برای رفع این مشکل طراحی آن‌ها را هم تغییر داده باشد. به‌دلیل سابقه‌ی درخشان گوگل این انتظار وجود دارد که ایرباد تولیدی این شرکت، پشتیبان صوتی مناسب و قابلیت ترجمه‌ی قدرتمندی داشته باشد.

اکسس‌پوینت وای‌فای گوگل

گزارش‌ها می‌گویند ممکن است روز سه‌شنبه سیستم روتر جدید گوگل رونمایی شود. اگر این شایعه‌ها حقیقت داشته باشند، گوگل وسیله‌ای مبتنی‌بر دستیار صوتی دیگر وارد منازل کاربران خواهد کرد.

Nest Wifi

روترهای جدید گوگل که Nest Wi-Fi نام دارند، مانند Eero محصول آمازون با روتر مرکزی متصل به چند روتر کوچک‌تر کار می‌کنند. روترهای کوچک‌تر که کاربر می‌تواند آن‌ها را در بخش‌های مختلف خانه جاگذاری کند، قدرت دریافت صدای دوبرابری دارند تا بتوانند هم‌زمان فرمان صوتی را دریافت و آن را برای روتر مرکزی ارسال کنند. راه‌اندازی این سیستم احتمالا به‌سادگی زدن یک میخ به دیوار خواهد بود.

Nest Wi-Fi قابلیت دریافت فرمان درباره‌ی خود سیستم را هم دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید بدون بلندشدن از پشت میز آشپزخانه، دستور قطع اینترنت را بدهید. شایعه‌های معتبر می‌گویند این سیستم در سه رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد؛ البته هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی این این سه رنگ منتشر نشده است.

گوگل Nest Mini

گزارش‌ها می‌گویند گوگل اسپیکر هوشمند متصل به دستیار صوتی مخصوص نصب روی دیوار هم طراحی کرده است.

Nest Mini

این مدل که Nest Mini نام دارد، جک ۳.۵ میلی‌متری دارد و در رنگ‌های جدید‌تر از مدل‌های قبلی وارد بازار خواهد شد. گزارش‌ها می‌گویند این مدل جدید، قابلیت تشخیص حضور کاربر در نزدیکی خود را دارد و در این موقعیت، می‌تواند میزان بلندی صدای در حال پخش را نمایش دهد.

پیکسل‌واچ

پایگاه خبری Nikkei این هفته گزارش داد ممکن است گجتی پوشیدنی که احتمالا ساعت هوشمند باشد، در رویداد سه‌شنبه‌ی گوگل معرفی شود. البته منابع معتبری مثل 9to5Google می‌گویند پیکسل‌واچ، ساعت هوشمند گوگل، هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و در آینده‌ی نزدیک، از معرفی آن خبری نخواهد بود. بیزینس اینسایدر هم می‌گوید پیکسل‌واچ در برنامه‌های رونمایی سال ۲۰۱۹ گوگل جایی ندارد. شایان ذکر است هنوز نمی‌توان با قاطعیت رونمایی پیکسل‌واچ در رویداد مذکور را غیرممکن دانست.

رونمایی‌های متفرقه

کروم‌کست

نسل سوم این محصول سال گذشته و در رویداد رونمایی پیکسل ۳ معرفی شد؛ اما این به‌ آن معنا نیست که نباید انتظار انتشار نسخه‌ی بعدی آن را یک سال بعد از انتشار نسل سوم داشته باشیم. ممکن است در رویداد روز سه‌شنبه نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی کروم‌کست اولترا نیز رونمایی و معرفی شود.

داپلکس تحت‌وب

گوگل چند ماه پیش داپلکس تحت‌وب را برای مدیریت فعالیت‌هایی مثل خرید بلیت و گرفتن تاکسی معرفی کرد و سپس، آن را با عنوان «دستیار گوگل در کروم» دراختیار بعضی از کاربران قرار دارد.

گوگل داپلکس

سخن‌گوی گوگل تأیید کرده این عرضه‌ی محدود برای دریافت بازخورد بوده است؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت رویداد این هفته، داپلکس تحت‌وب رونمایی شود. با این محصول جدید گوگل، کاربر می‌تواند با فرمان صوتی و به‌کمک اطلاعات ثبت‌شده روی جیمیل خود، تاکسی بگیرد یا بلیت تئاتر و سینما رزرو کند. 

قابلیت رنگ‌آمیزی عکس‌های گوگل‌فوتو

یک سال پیش، گوگل قابلیتی رونمایی کرد که به کار این امکان را می‌داد رنگ‌ها و سایه‌های عکس‌ها را تغییر دهد. 9to5Google گزارش داده این قابلیت ممکن است روز سه‌شنبه رسما رونمایی شود. هرچند نتایج آزمایش‌های این پایگاه خبری چندان چشمگیر نبوده است، میزان توجه به تطابق رنگ‌ها در این قابلیت درخورتوجه گزارش شده است.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات