Misty II؛ رباتی برنامه‌ریزی‌شدنی با ظاهری دوست‌داشتنی

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
Misty II که یکی از ربات‌های جذاب‌ حاضر در نمایشگاه CES 2019 به‌شمار می‌آید، ظاهرا از آنچه فکرش را می‌کردیم، هشتصد دلار ارزان‌تر است.
تبلیغات

شرکت میستی رباتیکس که در کارنامه‌اش ساخت ربات برنامه‌ریزی‌شدنی Misty را دارد، مدتی پیش مدل جدید این ربات به‌نام Misty II را رونمایی کرد. این شرکت ربات یادشده را با خود به نمایشگاه CES 2019 آورد و آن‌طورکه در گزارش اخیر تک‌کرانچ آمده،‌ عرضه‌ی میستی ۲ از ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) برای کسانی آغاز خواهد شد که پیش‌تر در پویش کیک‌استارتر از آن حمایت مالی کرده‌اند.

میستی رباتیکس در ابتدا قصد داشت ربات میستی ۲ را در دسامبر سال گذشته روانه‌ی بازار کند؛ اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه سرانجام این شرکت به‌صورت رسمی تاریخ عرضه‌ی جدیدی برای آن مشخص کرد. درواقع، عرضه‌ی میستی ۲ چهار ماه به‌تأخیر افتاده است.

ربات میستی 2 / Misty II

گرچه ممکن است اطلاع از قیمت ۲٬۳۹۹ دلاری این ربات عده‌ی زیادی را از خریدش منصرف کند، بد نیست بدانید میستی ۲ در ابتدا قرار بود با قیمت ۳٬۲۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود؛ اما حال قیمت آن ۸۰۱ دلار کاهش یافته است. میستی ۲ ازلحاظ قیمتی به‌هیچ‌وجه با ربات Lego Mindstorms EV3 مقایسه‌شدنی نیست؛ رباتی که فقط ۳۴۹ دلار قیمت دارد.

درواقع، هدف اصلی میستی رباتیکس این است که افرادی نظیر دانشجویان رشته‌های علمی و مهندسی یا متخصصان حوزه‌ی فناوری یا حتی برخی دانشجویان رشته‌های رباتیک میستی ۲ را بخرند و آن را شخصا برنامه‌ریزی کنند. 

دیدگاه شما درباره‌ی ربات میستی ۲ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات