هواوی اولترابوک MateBook 13 و تبلت MediaPad M5 Lite را رونمایی کرد

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در سال‌های اخیر، بیشتر به‌خاطر موبایل‌هایش محبوبیت کسب کرده؛ اما این شرکت به عرصه‌ی لپ‌تاپ و تبلت نیز وارد شده‌ است.
تبلیغات

هواوی امروز در نمایشگاه 2019 CES، اولترابوک ۱۳ اینچی خود با نام MateBook 13 و تبلت MediaPad M5 Lite را معرفی کرد. تبلت جدید هواوی از امکانات نظارتی جالبی برای والدین برخوردار است.

MediaPad M5 Lite هواوی در‌مقایسه‌با MediaPad معمولی، رزولوشن پایین‌تر (نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل) و قدرت پردازشی ضعیف‌تری دارد. این تبلت با قلم استایلوس M-Pen Lite عرضه می‌شود که سطح فشار ۲.۰۴۸ را شناسایی می‌کند. درمقابل قلم M-Pen معمولی سطح فشار ۴.۰۹۶ را تشخیص می‌دهد. این تبلت در اواخر ژانویه (اواسط بهمن‌) با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلت جدید هواوی به قابلیت‌هایی برای کنترل زمان استفاده کودکان برای والدین و نیز رابطی اختصاصی به‌نام Kids Corner مجهز شده است. همچنین، ویژگی‌های دیگری برای کنترل رفتار دارد. برای مثال، وقتی صورت خود را فراتر از حد استاندارد به صفحه‌ی این تبلت نزدیک کنید، تبلت تشخیص می‌دهد. MediaPad M5 Lite می‌تواند کم‌بودن نور محیطی و نیز نامناسب‌بودن زاویه سر شما را شناسایی کند. اگر هریک از این خطاهای رفتاری رخ دهد، هشداری روی صفحه‌‌نمایش ظاهر می‌شود که درصورت پابرجاماندن خطا، هشدار کل صفحه را دربرمی‌گیرد.

MediaPad M5 Lite

میت‌بوک ۱۳ درواقع نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از MateBook X است. بدنه‌ی مات آلومینیومی، صفحه‌‌نمایش ۲۱۶۰ در ۱۱۴۰ با پوشش کامل sRGB و دو پورت USB-C از ویژگی‌های این اولترابوک است. البته، لوگوی جدید هم می‌توان به این ویژگی‌ها اضافه کرد.

افزون‌براین، میت‌بوک ۱۳ به آخرین پردازنده‌های سری i5 یا i7 U اینتل مجهز است. مدل مجهز به intel core i7 U با پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia MX150 عرضه می‌شود. این اولترابوک در اواخر ژانویه (اواسط بهمن) با قیمت ۱۰۰۰ دلار برای پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه و با قیمت ۱۳۰۰ دلار برای پردازنده‌ی گرفیکی مجزا عرضه خواهد شد.

به‌دلیل وجود پردازنده‌ی گرافیکی مجزا (گسسته)، این اولترابوک ضخیم‌تر از مدل X است و برعکس آن از فن‌ بهره می‌برد. همچنین، MateBook 13 برخلاف X که چهار بلندگو داشت، دو بلندگو بیشتر ندارد. این اولترابوک با رنگ خاکستری برای پردازنده‌های سری i7 و با رنگ نقره‌ای برای پردازنده‌های سری i5 تولید شده که با قیمت پایه‌ی ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات