مانیتور ایسوس با نورپردازی mini-LED پس‌زمینه به روشنایی ۱۲۰۰ نیت می‌رسد

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس مانیتور ۳۲ اینچی ProArt PA32UCX را با نورپردازی mini-LED پس‌زمینه و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت معرفی کرد.
تبلیغات

ایسوس با روشنایی ۱۲۰۰ نیتی مانیتور جدید خود به نمایشگرهای OLED نزدیک می‌شود. مانیتور ۳۲ اینچی ProArt PA32UCX در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد و نخستین نمایشگری است که از نورپردازی mini-LED برای روشن‌کردن پس‌زمینه‌ استفاده می‌کند.

مهندسان ایسوس می‌گویند که به‌لطف LED-های مینیاتوری می‌توان تعداد بیش‌تری از آن‌ها را پشت نمایشگر جای داد؛ به‌عنوان مثال مانیتور جدید ایسوس از ۱۰۲۵ عدد mini-LED استفاده می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا روشنایی ۱۲۰۰ نیتی در کل تصویر به‌صورت یکنواخت حفظ شود.

اگرچه نورپردازی mini-LED پس‌زمینه تصویری هم‌سطح با پنل‌های OLED را ارائه نمی‌دهد (هرچند که مانیتورهای OLED در حال حاضر در دسترس نیستند) و خروجی تصاویر به‌اندازه‌ی نمونه‌های OLED رنگ‌های روشنی ندارد؛ اما دیگر خبری از هاله‌های نوری موجود در مانیتورهای LED عادی در آن نخواهد بود.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که یک مانیتور حرفه‌ای ۳۲ اینچی مرسوم، حدود ۳۸۵ عدد LED را در پس تصویر خود خواهد داشت؛ در حالی‌که تعداد LED-‌ها در مانیتور عادی با ابعادی یکسان، بین ۷۰ تا ۹۰ عدد خواهد بود؛ بنابراین به‌لطف چینش mini-LED می‌توان تعداد بسیار بیش‌تری LED را در پشت پنل جای داد.

مانیتور ProArt‌ جدید ایسوس در پنل پشت خود ۱۰۰۰ ناحیه‌ی کنترل نور پس‌زمینه نیز دارد که برای بهبود نسبت کنتراست و نمایش بهتر محتوای HDR به‌کار می‌رود. نمایشگر تایوانی‌ها از فضای DCI-P3 و AdobeRGB با رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و دو پورت تاندربولت ۳، در کنار یک پورت HDMI و یک پورت DisplayPort را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همان‌طور که اشاره شد، کماکان در انتظار راه‌یافتن پنل‌های OLED به دنیای مانیتورهای عادی یا حتی حرفه‌ای هستیم؛ اما ایسوس باور دارد که mini-LED تنها یک گام از micro-LED فاصله دارد و در آینده پتانسیل برابری پنل‌های OLED را نیز خواهد داشت. در پایان باید خاطرنشان کنیم که هنوز قیمت مانیتور ProArt PA32UCX و زمان عرضه‌ی آن اعلام نشده است؛ اما احتمالا در سال جاری میلادی شاهد آغاز فروش مانیتور ایسوس ProArt PA32UCX خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات