GeForce RTX 2060 انویدیا با قیمت ۳۴۹ دلار معرفی شد

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
GeForce RTX 2060 با قیمت معقول ۳۴۹دلاری و بهره‌مندی از معماری جدید تورینگ، صبح امروز در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد.
تبلیغات

انویدیا صبح امروز ساعت ۷:۳۰ به‌وقت تهران، کنفرانس اختصاصی خود را در نمایشگاه CES 2019 برگزار کرد. این شرکت برخلاف پیش‌بینی‌ها، دست به‌ سنت‌شکنی زد و به‌جای تمرکز روی خودروهای خودران و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به معرفی کارت گرافیک مخصوص بازی پرداخت.

پس از مدت‌ها شایعه‌، این شرکت سرانجام به‌صورت رسمی از کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2060 به‌عنوان نسخه‌ی پایین‌رده‌ی کارت گرافیک‌های تورینگ بالا‌رده‌ی دسکتاپ خود پرده‌برداری کرد.

این کارت گرافیک از لحاظ قیمتی در مقایسه با کارت‌های 20xx فعلی بازار، قیمت بسیار معقول‌تری دارد و از این حیث جالب‌توجه است. انویدیا تاریخ عرضه‌ی جی‌فورس آرتی‌ایکس ۲۰۶۰ را برای پانزدهم ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (۲۵ دی ۱۳۹۷) تعیین کرده است.

جی فورس آر تی ایکس 2060 انویدیا / Nvidia GeForce RTX 2060

GeForce RTX 2060 انویدیا آغازگر نسل بعدی صنعت گیمینگ است

GeForce RTX 2060 انویدیا دارای قدرت پردازشی معادل ۵۲ترافلاپ نشئت‌گرفته از هسته‌های Tensor با توان ۵گیگارِی بر ثانیه خواهد بود و از ۶گیگابایت Frame Buffer بهره خواهد گرفت. به‌طور سنتی، کارت‌های سری xx60 انویدیا همواره نسخه‌ی پایین‌رده‌ی کارت‌های سری جی‌فورس لقب گرفته‌اند، البته این لقب نباید شما را گول بزند؛ حتی همین کارت‌های به‌اصطلاح پایین‌رده هم قدرت پردازشی بسیار خوبی دارند. 

انویدیا مدعی شده است که کارت جدید GeForce RTX 2060 درمقایسه‌با کارت 1060 بین ۱.۴ تا ۲برابر عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این کارت حتی سرعت بیشتری نسبت به کارت گرافیک‌های سری 1070Ti دارد.

انویدیا در جریان کنفرانس خود در CES امسال،‌ به‌صورت زنده یک دموی گرافیکی از بازی Battlefield 5 را روی این کارت گرافیک به‌نمایش گذاشت؛ این بازی به‌طور ویژه برای بهره‌مندی از ویژگی‌های پرتویابی آنی این کارت انویدیا بهنیه‌سازی شده بود و با وضوح ۱۴۴۰پیکسل اجرا می‌شد.

جی فورس آر تی ایکس 2060 انویدیا / Nvidia GeForce RTX 2060

مدیرعامل انویدیا در رابطه با این کارت جدید می‌گوید: «نسل بعدی گیمینگ از امروز برای ده‌ها میلیون گیمر در سراسر دنیا، آغاز می‌شود. گیمرهای دسکتاپ همواره خواستار سخت‌افزار جدید هستند و کارت RTS 2060 استانداردهای جدیدی را برای این حوزه تعریف می‌کند. این کارت با داشتن قیمت بی‌‌همتا، عملکرد فوق‌العاده و پشتیبانی از فناوری پرتویابی آنی می‌تواند مرز بین فیلم‌‌های سینمایی و بازی‌های ویدیویی را کم‌رنگ‌تر کند. امروز، لحظه‌ی بزرگی برای گیمرها و صنعت ما به‌شمار می‌آید.»

نظر شما کاربران زومیت در مورد کارت گرافیک جدید انویدیا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات