گوشی تاشدنی سامسونگ به حسگر دوربین IMX374 سونی مجهز می‌شود

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌های اخیر حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در گوشی تاشدنی خود از حسگر تصویر IMX374 سونی استفاده کند.
تبلیغات

گوشی تاشدنی سامسونگ که مدتی پیش شاهد رونمایی اولیه از آن بودیم و فعلا از آن به‌عنوان گلکسی فولد یاد می‌شود، احتمالا برای ثبت تصاویر از حسگر IMX374 سونی استفاده خواهد کرد.

اوایل هفته‌ی جاری در گزارشی اعلام شد که گوشی تاشدنی سامسونگ در پنل پشتی‌اش دارای سه دوربین اصلی خواهد بود، در ضمن گفته می‌شود که کره‌ای‌ها در پی آن هستند تا در برخی از بازارها از حسگر تصویر اختصاصی ISOCELL و در برخی دیگر از حسگر IMX استفاده کنند.

اخیرا افرادی با بررسی فایل‌های منتسب‌به فریم‌ور یک دانگل 5G متعلق به سامسونگ مدعی شده‌اند که این شرکت در نظر دارد تا در گوشی تاشدنی خود، از حسگر معرفی‌نشده‌ی IMX374 سونی استفاده کند.

در کدهای مربوط‌به درایورهای دوربین موجود در فریم‌ور یادشده، در کنار نام حسگر IMX374 سونی، عبارت Winner درج شده و همین موضوع به استفاده از آن در گوشی تاشدنی سامسونگ اشاره می‌کند؛ چرا که Winner، کدنام گوشی تاشدنی کره‌ای‌ها است.

از آنجایی که حسگر IMX374 تاکنون به‌صورت رسمی معرفی نشده است،‌ هیچ جزئیاتی در مورد مشخصات فنی آن در دسترس نیست. از طرفی گفته می‌شود که Samsung قصد دارد در سال ۲۰۱۹، از نسل جدید حسگرهای ISOCELL نیز رونمایی کند. طی هفته‌های آتی و با نزدیک‌شدن به تاریخ رونمایی رسمی از گلکسی اس ۱۰، احتمالا جزئیات بیشتری در این رابطه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

نمایشگر اینفینیتی فلکس سامسونگ / Samsung Infinity Flex Display

گوشی تاشدنی سامسونگ 

مورد مهم دیگری که به آن اشاره خواهد شد، استفاده یا عدم استفاده از حسگر IMX374 در پرچمدار آینده‌ای سامسونگ خواهد بود. درحالی که شایعات می‌گویند گلکسی اس ۱۰ به چهار دوربین اصلی تجهیز شده است، اما جزئیات مربوط به این دوربین‌ها را نمی‌دانیم. با این‌حال، بی‌شک در دوربین‌ این گوشی، شاهد قابلیت جدید Bright Night که رقیبی برای حالت Night Sight در گوشی پیکسل ۳ به‌شمار می‌آید و باعث می‌شود که بتوان در نور کم، تصاویر باکیفیتی ثبت کرد، خواهیم بود. با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که حالت Bright Night تنها روی حسگرهای اختصاصی خود سامسونگ کار کند و بیشتر یک ترفند نرم‌افزاری باشد. این موضوع احتمالا در مورد قابلیت Artistic Live Focus نیز صدق خواهد کرد.

جزئیات مربوط به تاریخ عرضه و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی فولد تاکنون مشخص نشده است، با این‌حال شکی نداریم که این محصول، قیمتی بسیار بالا خواهد داشت و هرکسی نخواهد توانست نسبت به تهیه‌ی آن اقدام کند. 

اگر به مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت گوشی سامسونگ علاقه‌مند هستید و دوست دارید محصولات مختلف را به‌شکلی ریزبینانه با یکدیگر مقایسه کنید، حتما به بانک محصولات زومیت سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات