بهترین گوشی هوشمند، لپ تاپ و گجت پوشیدنی سال ۲۰۱۸ از دیدگاه تحریریه زومیت

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
مطالعه 22 دقیقه
با اتمام سال ۲۰۱۸، به رسم گذشته دیدگاه اعضای تحریریه‌ی زومیت را درباره‌ی گجت‌های منتخبشان جویا می‌شویم.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۸ نیز همچون همیشه، رونمایی محصولات جدید تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند را شاهد بودیم. شرکت‌ها سعی کردند محصولات جدید خود را با امکانات و ویژگی‌های جدیدی راهی بازار کنند؛ حال آنکه بسیاری از کاربران و کارشناسان، خلأ نوآوری را بزرگ‌ترین مشکل دنیای گجت‌ها می‌دانند. شاید بتوان یکی از دلایل اصلی‌ را که باعث شده دستگاه‌های جدید دیگر همچون چند سال گذشته هیجان‌انگیز به‌نظر نرسند، در محدودیت‌های دانش فنی واحد‌های تحقیق و توسعه جست‌وجو کرد. درواقع، محدودیت‌های موجود باعث شده شرکت‌ها نتوانند ویژگی‌های هیجان‌انگیزی به محصولاتشان اضافه کنند؛ ازاین‌رو، بسیاری از محصولات جدید باب‌طبع کاربران نیستند.

درادامه‌، دیدگاه اعضای تحریریه‌ی زومیت درباره‌ی بهترین گجت‌های هوشمند معرفی‌شده در سال ۲۰۱۸ را گرد‌آوری کرده‌ایم. 

مسعود یوسف‌نژاد

گوشی هوشمند: هواوی میت ۲۰ پرو

در سالی که نوآوری چندانی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را شاهد نبودیم، هواوی با عرضه‌ی میت ۲۰ پرو از رقبای خود سبقت گرفت و از این بابت، انتخاب من پرچم‌دار جدید هواوی است.

هواوی میت ۲۰ پرو / Huawei Mate 20 pro

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: سرفیس لپ‌تاپ ۲

 امسال لپ‌تاپ‌های درخورتوجهی را اپل رونمایی کرد؛ بااین‌حال، به‌دلیل نیازم به سیستم‌عامل ویندوز، انتخاب من سرفیس لپ‌تاپ ۲ است.

گجت پوشیدنی: هیچ‌کدام

 از بین ساعت‌های هوشمند و تبلت‌های هیبریدی نیز هیچ‌کدام نظر من را به‌خود جلب نکردند.

مهدی یوسف‌نژاد

گوشی هوشمند: گلکسی نوت ۹ سامسونگ

نهمین نسخه‌ی گلکسی نوت از هر لحاظ درمقایسه‌با نسل پیشین خود پیشرفت کرده است. باتری حجیم، پردازنده‌ای توانمند، بهترین نمایشگر دنبال موبایل و قلم کاربردی، محصولی بسیار کاربردی است.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: مک‌بوک پرو ۱۵

نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو با سخت‌افزار قدرتمند و طراحی عالی و کیفیت‌ ساخت بی‌نظیر، همه‌ی آن چیزی است که کاربر از لپ‌تاپی ایده‌آل انتظار دارد.

گجت پوشیدنی: هیچ‌کدام

 از بین ساعت‌های هوشمند و تبلت‌های هیبریدی نیز هیچ‌کدام نظر من را به‌خود جلب نکردند.

مهدی زارع‌سریزدی

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: آیپد پرو ۲۰۱۸

اپل امسال در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند محصول فوق‌العاده‌ای معرفی نکرد و به‌نوعی، مسیر موفقیت‌های آیفون ۱۰ را ادامه داد؛ اما در بخش تبلت و محصولات هیبریدی، علاوه‌بر معرفی چند گجت عالی در خانواده‌ی مک‌بوک، تبلت حرفه‌ای جدیدش را با بهبودهای درخورتوجهی رونمایی کرد. آیپد پرو ۲۰۱۸ در ترکیب با لوازم جانبی متنوعی همچون قلم هوشمند و صفحه‌کلید، برای بسیاری از کاربرها با نیازهای عادی تا متوسط می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شود.

آیپد پرو 11 اینچ 2018 اپل

پیام هدایتی

گوشی‌ هوشمند: آیفون XS مکس

آیفون XS Max از دیدگاه من انتخاب مناسبی به‌حساب می‌آید. سیستم‌عامل روان iOS و کیفیت ساخت چشمگیر اپل و کیفیت و تنوع فراوان اپلیکیشن‌های موجود، هر کاربری را برای چند سال از تعویض گوشی و به‌روزرسانی آن بی‌نیاز می‌کند.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

کامران رضایی

گوشی‌ هوشمند: وان پلاس 6T

برای من انتخاب بین گلکسی اس ۹ پلاس و وان پلاس 6T بسیار مشکل بود؛ اما درنهایت، به پرچم‌دار چینی‌ها رأی دادم. دلیل انتخابم طول عمر فوق‌العاده‌ی باتری، سرعت درخورتوجه این گوشی در استفاده‌ی روزانه در‌مقایسه‌با دیگر گوشی‌های اندرویدی، استفاده از حسگر اثرانگشت داخل صفحه و قیمت بسیار مناسبش در‌مقایسه‌با امکانات فوق‌العاده‌ی آن است. دوربین و‌ کیفیت نمایشگر وان‌پلاس 6T هم کاملا در سطح گوشی‌های هم‌رده‌ی آن قرار می‌گیرد. تنها ایرادی که می‌توان به این گوشی درمقایسه‌با رقبا گرفت، مقاوم‌نبودن دربرابر آب و گرد‌وغبار است.

OnePlus 6T / وان پلاس 6T

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: آیپد پرو ۲۰۱۸

بدون شک بهترین لپ‌تاپ یا تبلت معرفی شده در سال ۲۰۱۸ برایم آیپد جدید بود. اپل بالاخره بعد از چندین سال درجازدن در طراحی گذشته‌ی آیپد، انقلابی در ظاهر آن به‌وجود آورد. آیپدهای جدید اپل کیفیت تصویر فوق‌العاده، پردازنده کاملا مقایسه‌پذیر و حتی قوی‌تر از لپ‌تاپ‌های هم‌رده، طول عمر باتری دَه‌ساعته، وزن بسیار سبک و ابعاد بسیار کوچک دارند که آن‌ها را از رقبا متمایز و برتر می‌کند. درصورتی‌که کیبورد هوشمند اپل را به آیپد پرو اضافه کنید، در بسیاری از کاربری‌های عادی کاملا از داشتن لپ‌تاپ‌ جداگانه بی‌نیاز می‌شوید.

گجت‌پوشیدنی: اپل واچ سری ۳

متأسفانه هیچ‌کدام از گجت‌های پوشیدنی جدید معرفی‌شده در بازار امسال تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود ندارند و از دیدگاه من، هنوز بهترین گجت پوشیدنی موجود Apple Watch Series 3 است. نسل چهارم ساعت هوشمند اپل اکنون از قابلیت‌های جدید ثبت ECG و تشخیص سقوط صاحب ساعت و صفحه‌ی کمی بزرگتر بهره می‌برد که از دیدگاه من، ارزش هزینه‌ی اضافی را ندارد. البته، هنوز نیم‌نگاهی به نسل‌های آینده Garmin Vivosmart خواهم انداخت؛ چون می‌تواند درصورت طراحی دقیق، انقلابی در زمینه‌ی گجت‌های Health Tracker ایجاد کند.

بهنام شکیبافر

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: آیپد پرو ۲۰۱۸

هیجان‌انگیزترین محصول ۲۰۱۸ آیپد پرو بود. اپل توانست با زنجیره‌ای از نوآوری‌ها آیپد را به همان چیزی تبدیل کند که از روز اول باید می‌بود. اپل کار را در سخت‌افزار به جایگاه ایده‌آل رسانده و باید منتظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای به‌اوج‌رساندن آن باشیم.

میلاد میرکانی

گوشی‌ هوشمند: پوکوفون اف وان

ازآنجایی‌که ۲۰۱۸ سال چندان پرفروغی برای دستگاه‌های موبایل نبود، انتخاب بهترین گوشی هوشمند سال کار نسبتا دشواری است. امسال تقریبا هیچ گوشی هوشمندی نتوانست نوآوری جذاب و منحصربه‌فردی معرفی کند. اغلب سازندگان به پیروی از طراحی‌ سال گذشته، همچنان به استفاده از نمایشگرهای بریده در اشکال مختلف ادامه دادند و برخی شرکت‌های دیگر نیز به افزودن تعداد بیشتر دوربین روی آوردند و در‌عین‌حال، بدون ارائه‌ی ویژگی‌های جذاب قیمت‌ها را بیش‌ازپیش افزایش دادند. بااین‌حال، شیائومی امسال گوشی هوشمند منحصربه‌فردی به‌نام پوکوفون اف وان روانه‌ی بازار کرد که با قیمتی استثنایی ویژگی‌هایی درحد پرچم‌داران روز دنیا ارائه می‌دهد. از نگاه من، پوکوفون شیائومی با بهره‌گیری از تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام، فناوری تشخیص چهره‌ی پیشرفته، دوربین قدرتمند، عمر باتری طولانی و البته قیمت مقرون‌به‌صرفه، شایسته‌ی کسب عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۱۸ است.

هواوی میت بوک ایکس پرو / Huawei Matebook X Pro

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: میت‌بوک ایکس پرو

انتخاب بهترین لپ‌تاپ در بازار یکنواختی که تنوع محصولاتش هرساله کمتر می‌شود، کار راحتی محسوب نمی‌شود. بااین‌حال از نگاه من، با وجود مدعیان پرسابقه‌ای که از سال‌های گذشته در ساخت لپ‌تاپ تخصص پیدا کرده‌اند، هواوی امسال لپ‌تاپی خیره‌کننده با طراحی چشم‌نواز و جذاب‌تر از دیگر رقبا به‌همراه مشخصات قدرتمند را به‌نام میت‌بوک ایکس پرو روانه‌ی بازار کرد. شاید این شرکت چینی در دنیای کامپیوترهای شخصی تازه‌کار و بی‌تجربه به‌حساب آید؛ اما میت‌بوک ایکس پرو قطعا می‌تواند عنوان بهترین لپ‌تاپ ۲۰۱۸ را ازآنِ خود کند.

امیر امام‌جمعه

گوشی هوشمند: هواوی میت ۲۰ پرو

با وجود علاقه شخصی به سری نوت، باید اعتراف کنم سامسونگ نتوانست انتظاراتم را برآورده کند و همچنان با نوت ۸ کار می‌کنم و دلیل محکمی برای خرید نوت ۹ نمی‌بینم. باوجوداین، میت ۲۰ پرو محصولی است که علاقه‌مندم حتما آن را امتحان کنم. دوربین باکیفیت و طراحی چشم‌نواز و چینش متفاوت لنزها از دلایل انتخاب این محصول به‌حساب می‌آید. البته، میت ۲۰ ایکس نیز گزینه‌ای معقول محسوب می‌شود که در ازای چگالی و رزولوشن تصویر کمتر، صفحه‌نمایش بزرگ ۷.۲اینچی به‌همراه جک ۳.۵میلی‌متری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

هواوی میت ۲۰ پرو / Huawei Mate 20 pro

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: دل XPS 13

انتخاب میان میت‌بوک ایکس پرو هواوی و ایکس پی اس ۱۳ کمی دشوار است. هر دو محصول با وزن تقریبی ۱.۳ کیلوگرم به‌راحتی حمل‌کردنی هستند. محصول ساخت هواوی قیمت ارزان‌تری دارد و از گرافیک مجزا بهره می‌برد؛ اما نباید فراموش کرد دل سال‌ها تجربه در ساخت لپ‌تاپ‌های گوناگون دارد. XPS 13 رزولوشن درخورتوجهی برای لپ‌تاپی ۱۳اینچی دارد و از کیفیت ساخت بسیار مناسبی بهره می‌برد. تنوع نسبتا زیاد پورت‌ها در این محصول دیده می‌شود که به‌لطف تاندربولت ۳ می‌توان کارت گرافیک اکسترنال نیز به آن متصل کرد. از تاچ‌پد فوق‌العاده، ارگونومی مناسب، روشنایی بسیار زیاد نمایشگر و عمر باتری طولانی نیز می‌توان به‌عنوان سایر ویژگی‌های برجسته‌ی این لپ‌تاپ نام برد.

بابک اسدالهی

گوشی‌ هوشمند: گلکسی نوت ۹

از دیدگاه من، در بخش گوشی‌های هوشمند بهترین عملکرد را درمجموع عوامل کاربری و امکانات و به‌ویژه قلم، گلکسی نوت ۹ سامسونگ داشت. کاستی‌های نرم‌افزاری گلکسی اس ۹ پلاس در آن برطرف شده بود، از دیدگاه کیفیت دوربین باتوجه‌به سخت‌افزار مشابه عملکرد بهتری داشت و شارژدهی نیز به‌لطف باتری ۴۰۰۰میلی‌آمپرساعتی عالی بود. بعد از گلکسی نوت ۹، میت ۲۰ پرو هواوی انتخاب بعدی من است.

گلکسی نوت 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Note 9

لپ‌تاپ و تبلت‌ هیبریدی: هواوی میت‌بوک ایکس پرو

در بخش لپ‌تاپ Huawei MateBook X Pro با کارایی عالی (نه برای گیمینگ)، طراحی ظاهری عالی، باتری عالی و نمایشگر فوق‌العاده، انتخاب نخست من است و  Dell XPS 13 در رده‌ی دوم قرار دارد. در بخش لپ‌تاپ‌هایی که لولای ۳۶۰ درجه دارند، به‌نظرم سرفیس بوک ۲ مایکروسافت با باتری عالی و سخت‌افزار عالی‌تر درکنار دل XPS 15 2in1 با طراحی زیبا و فوق‌العاده باریک همراه‌با عملکرد بسیار سریع برتر بودند.

گجت پوشیدنی: هیچ‌کدام

درباره‌ی گجت‌های پوشیدنی محصول خاصی جلب‌نظر نکرد.

فرزین فیض‌اله جانی

گوشی‌ هوشمند: گلکسی نوت ۹

درباره‌ی گوشی‌های هوشمند، گلکسی نوت ۹ سامسونگ انتخاب من است؛ چراکه شخصا با این گوشی کار کردم و تجربه‌ی کاربری خوبی با آن داشتم. امکانات فبلت جدید کره‌ای‌ها به‌گونه‌ای هستند که می‌توان در برخی امور رایانه را کنارگذاشت. البته وان‌پلاس 6T هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. من به‌ترتیب گلکسی نوت ۹ و وان‌پلاس 6T و میت ۲۰ پرو را بهترین گوشی‌های امسال انتخاب می‌کنم.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: مک‌بوک پرو ۱۵اینچی ۲۰۱۸

از بخش لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۵اینچی ۲۰۱۸ اپل با گرافیک وگا گزینه‌‌ای ایده‌آل به‌نظر می‌رسد؛ چراکه قدرت پردازشی چشمگیری دارد.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴

در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند نیز، اپل واچ سری ۴ از دیدگاه من بهترین گزینه‌‌ی محصول پوشیدنی در سال ۲۰۱۸ است؛ چراکه از وجود صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر و قابلیت ECG برای ثبت نوار قلبی نیز بهره می‌برد.

علی درانیان

گوشی‌‌ هوشمند: آیفون XS و آیفون XS مکس

از نگاه من، بهترین گوشی سال آیفون‌های جدید هستند. مثل هرسال، امسال هم گوشی‌های اپل از همه‌نظر (طراحی و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزار) بهترین بودند و مهم‌تر از همه اینکه همچنان برترین تجربه‌ی کاربری دنیای موبایل را ارائه می‌کنند.

تبلت و لپ‌‌تاپ هیبریدی: آیپد پرو ۲۰۱۸

آیپد پرو ۲۰۱۸ به‌دلیل ویژگی‌هایی ازقبیل طراحی بسیار باریک و زیبا، نمایشگر عالی و بی‌نظیر، فیس آی‌دی، مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده و قلم جدید اپل، انتخاب من به‌عنوان بهترین دستگاه در این دسته است.

گجت‌ پوشینی: اپل واچ سری ۴

از دیدگاه من، قابلیت‌های سلامتی و رابط کاربری بسیار سریع و توانایی ثبت فعالیت‌های ورزشی در اپل واچ سری ۴ درکنار طراحی و کیفیت ساخت بی‌نظیر، این محصول را به بهترین ساعت هوشمند سال تبدیل کرده‌اند.

رضا دشتی

گوشی‌ هوشمند: وان پلاس ۶ تی

وان‌پلاس ۶ تی به‌راحتی می‌تواند بهترین گوشی هوشمند سال لقب بگیرد. از قیمت مناسب درمقایسه‌با رقبا گرفته تا طراحی جذاب، حسگر اثرانگشت جدید، باتری بادوام به‌همراه شارژ سریع، رابط کاربری سبک و نزدیک به اندروید خالص، همه‌و‌همه باعث می‌شوند نتوانم به موبایل دیگری لقب بهترین را نسبت دهم.

کیان زرعکانی

گوشی هوشمند: می میکس ۳

برای من شیائومی می میکس ۳ بهترین گوشی هوشمند امسال بوده است. درکنار قیمت بسیار مناسب این دستگاه، شیائومی از ساختاری تمام‌صفحه استفاده کرده که خوشبختانه عاری از هرگونه بریدگی صفحه‌نمایش است. درکنار این موضوع، دوربین فوق‌العاده و سخت‌افزاری توانمند می میکس ۳ را در صدر فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ من قرار می‌دهد.

سرفیس لپ تاپ 2 مایکروسافت / Microsoft Surface Laptop 2

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: سرفیس لپ‌تاپ ۲

سرفیس لپ‌تاپ ۲ که مایکروسافت امسال آن را عرضه کرد، به‌واسطه‌ی بهبودهای اعمال‌شده بر آن و طراحی زیبایش، دلِ هر کاربر ویندوزی را می‌برد. برای من در این بازار آشفته داخلی و خارجی لپ‌تاپ، سرفیس لپ‌تاپ ۲ بهترین رایانه‌ی حمل‌شدنی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۸ به‌شمار می‌رود.

ساعت هوشمند: اپل واچ سری ۴

بدون هیچ شبک‌و‌شبهه‌ای اپل واچ را می‌توان پادشاه دستگاه‌های پوشیدنی دانست؛ با‌این‌حال امسال اپل با عرضه‌ی نسل چهارم اپل واچ فاصله‌ی خود با دیگر رقبا را چندین‌برابر افزایش داد. قابلیت ECG و بازطراحی ظاهری و بهبود ویژگی‌های مربوط به ورزش و تندرستی، اپل واچ سری ۴ را به بهترین پوشیدنی امسالِ من تبدیل می‌کند. شاید بتوان این گفته‌ی جانی آیو را تأیید کرد که «اپل واچ سری ۴ فقط یک تکامل ساده نیست؛ بلکه یک انقلاب حقیقی است».

امیر علوی

گوشی‌‌ هوشمند: هیچ‌کدام

در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند، امسال درکنار افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی در کشور، شاهد فراگیرترشدن گرایش‌هایی نظیر حذف جک هدفون و بریدگی‌ها و حفره‌های نمایشگر و افزایش تصاعدی حسگرهای دوربین بودیم. بااین‌اوصاف، هیچ‌کدام از گوشی‌های معرفی‌شده در سال جاری آن‌چنان که بایدوشاید برایم جذاب نیستند.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: سرفیس پرو ۶ و سرفیس گو

شاید جذاب‌ترین محصولات، دستگاه‌های تبدیل‌شونده باشند؛ دستگاه‌هایی که در خانه و محل کار و حتی در سفر هم امکان تولید و استفاده از محتوا را فراهم می‌کنند. دراین‌میان، سرفیس پرو ۶ و سرفیس گو مایکروسافت را به‌دلیل طراحی درخورتوجه و مشخصات سخت‌افزاری مناسب به‌عنوان بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌آورم.

گجت پوشیدنی: می بند ۳ شیائومی

وقتی از انتخاب بهترین‌ها صحبت می‌شود، همواره پای سلیقه و نیازهای هر کاربر به‌میان می‌آید. اگر صحبت را از ابزارهای پوشیدنی شروع کنیم، شخصا سومین نسل از می بند (Mi Band 3) شیائومی را گزینه‌ای شایان‌توجه به‌شمار می‌آورم؛ چراکه بسیاری از نیازهای کاربران را در قالب ابزاری ساده و ارزان‌قیمت برآورده می‌کند.

مهدی رضایی

گوشی‌ هوشمند: آیفون XS مکس

اپل هرچند وقت یک‌بار رویداد یا تکنیک یا موجودیتی در عالم واقع را با هدف افزایش کیفیت و تسهیل کارکرد به بهترین شکل ممکن به فضای سایبر و فناوری می‌برد و به‌اصطلاح آن را اختراع مجدد می‌کند. این‌بار هم چند تکنیک مهم عکاسی که تاکنون در بهترین شکل ممکن به‌وسیله‌ی دوربین‌های DSLR و ازطریق تنظیمات مکانیکی و تغییر سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم به‌کار گرفته می‌شد، اکنون ازطریق هوش مصنوعی و فقط با چند تپ یا کلیک و به‌وسیله‌ی پردازنده و دوربین منحصر‌به‌فرد iPhone Xs Max و Xs به‌کار گرفته می‌شود. سایر ویژگی‌های خیره‌کننده این گوشی نیز، آن را با اختلاف زیادی از رقبا متمایز می‌کند؛ ویژگی‌هایی نظیر طراحی خاص بیزل و معماری جدید آنتن‌های گوشی، صفحه‌نمایش خیره‌کننده، فناوری موفق FaceID و... .

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

لپ‌تاپ و تبلت‌ هیبریدی: سرفیس پرو ۶ مایکروسافت

به‌جرئت می‌توان گفت این دستگاه قوی‌ترین و تنها استیشن کامل و مستقل برای کار است که اندازه و وزن آن در مرز محدوده‌ی راحتی کاربر قراردارد. به‌سراغ هر نمونه‌ی مشابه که برویم، در‌مقایسه‌با سرفیس مایکروسافت، به حداقل یک جبران نقص در سرفیس می‌رسیم.

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴ جی‌پی‌اس + سلولار

اگر در تنهایی حادثه‌ای رخ دهد و سلامتی ما را به‌خطر بیندازد و بعد از حادثه هم با هشیاری تمام نتوانیم اعلام کنیم حالمان خوب است، متعاقب آن عزیزان ما و مراکز امداد بلافاصله باخبر می‌شوند. حتی در طول مسیری که امدادگران به‌سمت ما می‌شتابند، برآورد نسبتا دقیقی از شاخص‌های مهم سلامت جسمانی ما خواهند داشت.

تاکنون چندین مرکز پزشکی معتبر دنیا صحت و دقت درخورتوجه گزارش‌ها و ارزیابی شاخص‌های سلامتی Apple Watch را تأیید کرده‌اند. این گجت صدها کار دیگر را نیز برای ما آسان‌تر می‌کند. کارهایی نظیر کاهش وزن، پاسخ‌های فوری به پیام‌ها، انتقال احساساتمان به فرد دیگر دارای همین گجت و... .

جلیل علیزاده

گوشی هوشمند: آیفون XR

باتوجه‌به اینکه در امر انتخاب سلیقه شخصی تأثیرگذار است، ازنظر من آیفون XR بهترین گوشی سال ۲۰۱۸ بود. قیمت مناسب، طراحی جذاب، کیفیت چشمگیر و دوربین توانمند (بیشترین امتیاز میان دوربین‌های تک‌لنزی) از دلایلی است که این گوشی را به‌عنوان گوشی برتر ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌ام.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: ذن‌بوک پرو ۱۵ ایسوس

اگر بخواهم برای خودم انتخاب کنم، قطعا ذن‌بوک UX 533FD را انتخاب میکنم؛ اما مدلی که انتخاب کرده‌ام، حقیقتا شاهکاری است. پردازنده‌ی چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل، به‌همراه شانزده گیگابایت حافظه‌ی رم، صفحه‌نمایش 4K و پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GTX 1050، این دستگاه را تبدیل به یکی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و درعین‌حال سبک حال حاضر دنیا کرده است. همچنین، ایسوس در ابتکاری نوین، تِرَک‌پد خود را به نمایشگری لمسی و Full HD مجهز کرد تا شاهکاری از قدرت و زیبایی را درکنارهم قرار دهد.

Garmin Fenix 5 Plus

گجت پوشیدنی: گارمین فنیکس ۵ پلاس

برای شخص من که عاشق کوه‌نوردی‌ام و ساعت‌های زیادی در کوهستان میگذرانم، گارمین سال‌ها است که برند معتبر و باکیفیتی بوده است. آخرین مدل ساعت گارمین علاوه‌بر تمام ویژگی‌هایی که ساعت‌های هوشمند دنیا دارند، قابلیت‌هایی نظیر نقشه‌یابی بدون نیاز به وصل‌شدن به گوشی را دارد که برای  کوه‌نورد حیاتی است.

مبین احمدی

گوشی هوشمند: پوکوفون اف وان شیائومی

امسال از دیدگاه من، گوشی‌های هوشمند جهش درخورتوجهی در زمینه‌ی مشخصات فنی و البته در مواقعی، زبان طراحی به‌خودشان دیدند. بی‌شک وقتی از نوآوری و ویژگی‌های جذاب سخن می‌گوییم، میت ۲۰ پرو هواوی اگر گزینه‌ی اول در بین گوشی‌های هوشمند نباشد، قطعا یکی از اولین‌ها است؛ اما محصولی که برای من حکم بهترین گوشی ۲۰۱۸ را دارد، درحقیقت، بهترین اسمارت‌فونی است که ایرانی‌ها می‌توانند تهیه‌اش کنند. 

پوکوفون F1 نمایشگر باکیفیتی دارد، از تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند، به اندروید اوریو مجهز شده، دوربین دوگانه‌ی قدرتمندی دارد، از باتری قدرتمند ۴۰۰۰میلی‌آمپرساعتی بهره‌ می‌گیرد و شاید از همه مهم‌تر، قیمتش درمقایسه‌با ویژگی‌هایش بسیار مناسب است. با همه‌ی این‌ها، پرداخت مبلغی که برخی از فروشگاه‌های داخلی برای فروش این گوشی درنظر گرفته‌اند، برای عده‌ی زیادی امکان‌پذیر نیست.

اف وان شاید به‌خاطر داشتن ضعف‌هایی مثل بدنه‌ی پلاستیکی، گوشی کاملی نباشد؛ اما هیچ شکی ندارم که در این بازه‌ی قیمتی، نمی‌توان رقیب قَدَری برایش پیدا کرد.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: سوئیچ ۳ ایسر

به‌عنوان کاربر معمولی لپ‌تاپ و فردی که نه کار ویرایش ویدئویی انجام می‌دهد نه برنامه‌های سنگین اجرا می‌کند، تهیه‌ی لپ‌تاپ رده‌بالای قدرتمند را کاری بیهوده می‌دانم. به‌عنوان کسی که با لپ‌تاپ کار ژورنالیستی انجام می‌دهد، همیشه سعی کرده‌ام سیستمی تهیه کنم که ضمن داشتن مشخصات مناسب، مقرون‌به‌صرفه باشد.

در ۲۰۱۸ معرفی و عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های قدرتمند و رده‌بالای زیادی را شاهد بودیم. بااین‌همه، در حالت کلی برای نوشتن، مک‌بوک‌ ایر اپل را به اکثر لپ‌تاپ‌ها ترجیح می‌دهم؛ اما نمی‌توانم از کنار سوئیچ ۳ ایسر به‌سادگی عبور کنم. این لپ‌تاپ شاید آن‌چنان قیمت ارزانی هم نداشته باشد؛ اما درهرصورت با داشتن نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزار بسیار مناسب، برای کاربری مثل من کاملا جواب‌گو است.

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴

بی‌شک اپل واچ سری ۴ بهترین ساعت هوشمند ۲۰۱۸ و یکی از بهترین‌های تاریخ است. این ساعت طراحی جذابی دارد و با ویژگی‌های کاربردی، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار اسمارت‌واچ‌ها است. گرچه ویژگی‌هایی مثل توانایی ثبت نوار قلب در جاهایی مثل ایران کاربرد ندارد، درهرصورت استفاده از این قابلیت با همه‌ی ضعف‌هایش قدم رو‌به‌جلو‌ مهمی به‌شمار می‌آید.

ساعت‌های اپل، همواره ازنظر عمر باتری، ساعت‌های ضعیفی بوده‌اند و سری ۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. باوجواین‌، اگر این نقص را نادیده بگیریم، می‌توانیم این ساعت را در حوزه‌ی خود محصولی بی‌نقص به‌حساب بیاوریم.

مسعود ذاکری

گجت پوشیدنی: L'Oréal My Skin Track UV

L'Oréal My Skin Track UV

سال ۲۰۱۸ سال پرفروغی برای گجت‌های پوشیدنی نبود؛ اما باوجوداین، شاهد گجت‌های جذابی نیز بودیم. L'Oréal My Skin Track UV گجتی کوچک و کاربردی است که از جذاب‌ترین و برترین گجت‌های پوشیدنی سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این گجت هفده‌گرمی در‌صورتی‌که مدتی طولانی درمعرض اشعه‌ی فرابنفش باشید، به شما هشدار می‌دهد تا از گزند این اشعه به پوست خود در امان بمانید. این گجت به شارژ نیازی ندارد و به‌لطف اپلیکیشن همراه آن با هر دو پلتفرم اندروید و iOS سازگار است. چنین گجتی در کشوری نیمه‌خشک مانند ایران با آفتاب گسترده و طولانی‌اش، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

امیرعباس کهربا

گوشی هوشمند: میت ۲۰ پرو هواوی

از دیدگاه من، قطعا هواوی میت ۲۰ پرو بی‌چون‌وچرا بر سکوی اول گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ می‌ایستد. هواوی در این گوشی تمامی جوانب را درنظر گرفته تا محصولی به‌واقع پرچم‌دار ارائه کند. دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی علاوه‌بر پشتیبانی از رزولوشن فوق‌العاده‌ی چهل‌مگاپیکسلی، دو لنز کارآمد عریض و تله‌فوتو از لایکا را در خود جای داده که عملکردی مثال‌زدنی برای دوربین میت ۲۰ پرو رقم زده است. طراحی زیبا و بدنه‌ی آلومینیومی، درکنار ضدآب‌بودن و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۸۰ و فیس‌آیدی، همه ازجمله ویژگی‌هایی هستند که میت ۲۰ پرو را شایسته‌ی عنوان بهترین گوشی هوشمند سال می‌کنند. به تمام این ویژگی‌ها، باتری پرظرفیت ۴۲۰۰میلی‌آمپرساعتی را اضافه کنید تا نگرانی از بابت تأمین نیروی این سخت‌افزارها نداشته باشید.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: اسپکتر x360 مدل ۱۵ اینچی

در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های هیبریدی، امسال چندان انتظارات برآورده نشد. اپل و مایکروسافت، دو غول دنیای فناوری، دستگاه‌هایی معرفی کردند که به‌رغم زیبایی، قدرت چندانی نداشتند و امکانات به‌کاررفته در آن‌ها، صدای اعتراض کاربران را درآورد. بنابراین، شخصا در این دسته هیچ محصولی را شایسته‌ی توصیف خارق‌العاده و برترین نمی‌دانم و فقط فکر می‌کنم اچ‌پی برای عرضه‌ی اسپکتر x360 15 2018 شایسته‌ی تحسین است.

گجت‌پوشیدنی: آنر واچ هواوی

در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند، در سالی که گذشت، محصولات نسبتا متنوعی را شاهد بودیم. از ال‌جی واچ W7 با عقربه‌های مکانیکی تا اپل واچ سری ۴ با کاردیوگراف و بازگشت شیائومی با می‌بند ۳ همه از اتفاقات درخورتوجه این حوزه به‌حساب می‌آیند؛ اما مشکل اصلی این نوع گجت‌ها، عمر باتری و قیمت محصول است. از نگاه من، هواوی در آنر واچ مجیک توانسته ضمن حفظ زیبایی و کارایی محصول، آن را با عمر باتری چهارده‌روزه و قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار روانه‌ی بازار کند. ازاین‌رو، شایسته‌ی انتخاب‌شدن به‌عنوان برترین ساعت هوشمند سال ۲۰۱۸ است.

علیرضا عنادی

گوشی هوشمند: وان پلاس ۶تی

از دیدگاه من، امسال وان‌پلاس ۶‌تی زیباترین و شیک‌ترین گوشی هوشمند بازار است که می‌تواند نیازهای کاربران را در هر زمینه‌ای تأمین کند.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: محصولات اپل

در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌ها، محصولات اپل همیشه بهترین و دلچسب‌ترین جایگاه را در میان مخاطب دارند و این موضوع درباره‌ی من هم صدق می‌کند. آیپد پرو و مک‌بوک پرو هر دو به اعتقاد من در صدر برترین محصولات حوزه‌ی خود قرار دارند.

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴

نسل جدید ساعت هوشمند اپل به‌لطف فناوری و طراحی هوشمندانه‌ ازجمله محصولات دلخواه من است و میزان فروش جهانی این محصول محبوبیت اپل واچ را به‌وضوح اثبات کرده است.

حسین خلیلی صفا

گوشی هوشمند: نمونه‌های چینی با قیمت معقول

باتوجه‌به اینکه خلاقیت به عنصری کمیاب بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و بودجه نیز از دیدگاه من ازجمله‌ی عوامل مهم‌ انتخاب هر گوشی است. بنابراین، بهتر است به‌جای رفتن به‌سراغ گزینه‌هایی گران‌قیمت، محصولات چینی را بررسی کنیم که اتفاقا گوشی‌های باکیفیتی هستند و البته با قیمت معقول تولید و روانه‌ی بازار شده‌اند.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: لننو تینک پد ایکس وان اکستریم

اصالت و قدرت و سبک طراحی شاخص و ساده و چشم‌نواز بارزترین ویژگی سری لپ‌تاپ‌های تینک پد است. لنوو که پس از IBM، این لپ‌تاپ‌ها را تولید می‌کند، به اصول اولیه پایبند بوده و درعین‌حال، ویژگی‌های مدرن را در کالبد تینک پد دمیده است. تینک پد ایکس وان اکستریم ادیشن محصول ترکیب قدرت سخت‌افزاری چشمگیر و طراحی سری تینک پد درکنار عوامل طراحی مدرن نظیر باریک و سبک‌وزن‌بودن است که نتیجه‌ی به‌کارگیری فیبرکربن در بدنه‌ی این محصول است.

شیائومی می بند ۳ / Xiaomi mi ban 3

گجت‌ پوشیدنی: می بند ۳ شیائومی

کاربردی‌بودن گجت درکنار قیمت معقول ویژگی اصلی محصولاتی است که شیائومی تولید می‌کند. برند چینی در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی محصولات متعددی دارد که می بند ۳ از جمله‌ کاربردی‌ترین این گجت‌ها است. اطلاع از اعلانیه‌های گوشی درکنار اطلاع از ساعت در گجتی با عمر باتری طولانی، بهترین ویژگی است که گجت پوشیدنی می‌تواند داشته باشد.

مهرداد عیسی‌لو

گوشی هوشمند: هواوی میت ۲۰ پرو

از بین تمام گوشی‌هایی که امسال در زومیت بررسی کردیم، هواوی میت ۲۰ پرو و وان‌پلاس 6T بیشترین جذابیت را برای من داشتند. پرچم‌دار هواوی به‌خاطر دوربین توانمندش و انبوه ویژگی‌هایی که دراختیار کاربر می‌گذارد و گوشی جدید وان‌پلاس به‌لطف تجربه‌ی کاربری کم‌نظیر و رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص و سریع خود، می‌توانند گزینه‌ای شایسته باشند. بااین‌حال انتخاب نهایی من، میت ۲۰ پرو هواوی و انبوهی از امکانات آن خواهد بود.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: دل XPS 15

dell xps 15

ازآنجاکه زمینه‌ی کاری‌ام، عاملی محدودکننده در انتخاب سیستم‌عامل نیست؛ پس از بین اولترابوک‌های ۲۰۱۸، مک‌بوک پرو ۱۳ را به‌دلیل پردازنده‌ی ۲۸واتی کافی‌لیک با گرافیک توانمند Iris Plus و طراحی جذابش انتخاب می‌کنم. از بین لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار نیز XPS 15 9570 دل را به‌لطف پردازنده‌ی شش‌هسته‌ای و ۴۵واتی، گرافیک کارآمد 1050Ti، عملکرد مناسب سیستم‌ خنک‌کننده و نمایشگر کم‌نظیرش برمی‌گزینم. به‌طور کلی، پرچم‌دار لپ‌تاپ‌های دل را بهترین گزینه برای رفع تمامی نیاز‌هایم می‌‌دانم.

گجت پوشیدنی: هیچ‌کدام

بعد از گذشت چند سال از فراگیری تب‌وتاب استفاده از پوشیدنی‌های هوشمند، همچنان این دسته از گجت‌ها را ابزاری ضروری نمی‌دانم و تصور می‌کنم قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، برچسب قیمتی آن‌ها را توجیه نمی‌کند. شاید امسال اپل واچ سری ۴ با اضافه‌شدن قابلیت ثبت نوار قلبی، گامی در جهت صحیح باشد؛ اما لزوم شارژ روزانه‌ی این محصول برایم پذیرفتنی نیست.

محمدحسین جعفری

گوشی‌ هوشمند: وان‌پلاس ۶ تی

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: اسپکتر X360 مدل ۲۰۱۸

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴

در انتخاب‌های من، معیار قیمت درکنار سایر ویژگی‌های محصول ارزش زیادی دارد. به‌همین‌دلیل، وان‌پلاس 6T و اسپکتر X360 اچ‌پی را به‌ترتیب بهترین گوشی و لپ‌تاپ سال می‌دانم. درکنار کیفیت ساخت عالی، مشخصات فنی درخورتوجه و طراحی جذاب، این محصولات برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارند. البته در حوزه‌های گجت‌های پوشیدنی، تنها محصولی که هم‌اکنون توانایی و ارزش جایگزینی با نمونه‌های سنتی و کلاسیک را دارد، اپل واچ ۴ و امکانات متعدد پایش سلامتی این گجت پوشیدنی است.

اچ پی اسپکتر ایکس 360 / HP Spectre x360

صدرا مخملی

گوشی هوشمند: آیفون XS Max

در نگاه اول، این گوشی تفاوت خاصی با مدل قبلی سال گذشته ندارد؛ اما ازآنجاکه اکوسیستم اپل برایم انتخاب اول خواهد بود، پرچم‌دار سال جاری اپل گزینه‌ی نهایی من است. بااین‌حال، اگر بخواهم روزی به‌سمت اندروید مهاجرت کنم، اندروید خالص را ترجیح می‌دهم. پیکسل ۳ و وان‌پلاس ۶‌تی انتخاب‌هایی هستند که درصورت بازنگری برای تغییر سیستم‌عامل به‌سمت آن‌ها خواهم رفت؛ اما هم‌اکنون نیاز من در عملکرد روزانه را iOS برآورده می‌کند.

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: مک‌بوک پرو ۱۳ با تاچ بار

مک بوک پرو ۱۳ ۲۰۱۸ / Macbook Pro 13 2018

اپل در سال جاری ازنظر سیستم‌عامل تغییرات زیادی در مک‌ها اعمال نکرد. بااین‌حال، مک‌بوک پرو در نسخه‌ی ۱۳اینچی با تاچ‌بار تجربه‌ی بسیار خوبی برایم به‌ارمغان آورد. تِرَک‌پد، عملگرهای تاچ‌بار، اسپیکر و صفحه‌نمایش از ویژگی‌های مثبت این محصول هستند.

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴

این گجت را ضروری نمی‌دانم؛ بااین‌حال اگر بخواهم صرفا گجتی را به‌عنوان ساعت هوشمند انتخاب کنم، به‌سراغ اپل واچ خواهم رفت. با تمام این‌ها، یکی از بهترین گجت‌های همراه و پوشیدنی اپل در سال ۲۰۱۸ بدون شک ایرپاد خواهد بود که همگام‌سازی بسیار خوبی با آیفون دارد و استفاده از آن راحت است.

حمید ملکی

گوشی هوشمند: وان‌پلاس 6T

قیمت همواره یکی از معیارهای مهم خرید برای من بوده است؛ ازاین‌رو وان‌پلاس 6T را به‌دلیل ارزش خرید فراوانش بهترین گوشی سال ۲۰۱۸ می‌دانم. تجربه‌ی لذت‌بخش و روان اندروید و سرعت بالای شارژ و عملکرد پردازشی وان‌پلاس را در هیچ گوشی هم‌قیمت دیگری نمی‌توان یافت.

OnePlus 6T / وان پلاس 6T

لپ‌تاپ و تبلت هیبریدی: هواوی میت‌بوک ایکس پرو

از همان لحظه‌ی نخست کار با میت‌بوک ایکس پرو، آن را حریف سرسختی برای سایر لپ‌تاپ‌ها یافتم؛ به‌طوری‌که نمایشگر روشن و تِرَک‌پد بزرگ پرسیژن و کیفیت‌ ساخت درخورتوجه‌اش، فقط در لپ‌تا‌پ‌های گران‌قیمت بازار یافت می‌شود. هواوی با میت‌بوک ایکس نشان داد نقشه‌ی کم‌نقصی برای بزرگان دنیای اولترابوک‌ها کشیده است.

گجت پوشیدنی: اپل واچ سری ۴

با وجود اینکه ساعت‌های دایره‌ای را بهتر از نمونه‌های مستطیلی می‌دانم؛ اما اپل واچ سری ۴ با ظرافت زیاد در ساخت و اپلیکیشن‌های فراوان و بهبود ضعف‌های طراحی، کامل‌تر از همیشه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات