رکورد درآمد اپ استور در کریسمس امسال شکسته شد

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کاربران اپل در تعطیلات کریسمس ۲۰۱۸، بیش از ۱.۲۲ میلیارد دلار در فروشگاه اپ استور هزینه کرده‌اند که در نوع خود رکوردی جدید به‌شمار می‌آید.
تبلیغات

اپل روز گذشته به‌صورت رسمی به فروش کمتر از حد انتظار آیفون‌هایش اعتراف کرد و در پی همین موضوع، تخمین میزان فروش گوشی‌هایش را به‌طرز درخورتوجهی کاهش داد. این شرکت ساعاتی پیش به انتشار آمار مربوط به اپ استور (App Store) در کریسمس ۲۰۱۸ پرداخت که نشان از عملکرد بسیار خوب این فروشگاه دارد.

اپل می‌گوید که کاربران طی فصل تعطیلات ۲۰۱۸ به‌میزان ۱.۲۲ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌های مختلف پول خرج کرده‌اند که در نوع خود یک رکوردشکنی محسوب می‌شود؛ علاوه‌بر‌این، در روز سال نو میلادی، رکورد دیگری نیز شکسته شد؛ در این روز،‌ کاربران دستگاه‌های اپل بیش از هر روز دیگری در تاریخ اپ استور، برای اپلیکیشن‌های مختلف هزینه کردند.

طبق ادعای اپل، رقم فروش ۱.۲۲ میلیار دلاری، طی یک بازه‌ی زمانی بین شب کریسمس (۲۴ دسامبر) تا روز سال نو به‌دست آمده که در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. بدیهی است که نه‌تنها برای اپل، بلکه برای بسیاری از شرکت‌ها، فصل تعطیلات کریسمس یکی از مهم‌ترین فصل‌ها است؛ چرا که به‌دلیل شروع تخفیف‌ها، مردم نسبت به خرید آیفون‌ها و آیپدها اقدام می‌کنند و همین موضوع تأثیر به‌سزایی در به‌دست آمدن چنین رکورد فروشی در اپ استور داشته است. 

اپل همچنین می‌گوید که کاربرانش در روز سال نو میلادی، بیش از ۳۲۲ میلیون دلار پول خرج کرده‌اند تا بدین ترتیب، رکورد بیشترین درآمد اپ استور در یک روز، شکسته شود. 

بازی Fortnite

ظاهرا طی فصل تعطیلات امسال، بازی‌ها و همچنین اپلیکیشن‌های مربوط به سلامتی، محبوب‌ترین دسته‌ها بوده‌اند؛ به‌علاوه، دو بازی شناخته‌شده‌ی فورتنایت و پاب‌جی موبایل در کنار موارد دیگری مثل Brawl Stars ،Asphalt 9 و Monster Strike در بین پردانلودترین بازی‌های کریسمس قرار گرفته‌اند.

از آن‌جایی که روزهای آغازین سال جدید به پایان رسیده است، مردم بیشتر به دانلود اپلیکیشن‌های مربوط به سلامتی، تناسب اندام و آموزشی رغبت نشان می‌دهند؛ اپلیکیشن‌های محبوب این دسته 1Password ،Sweat و Lumosity هستند.

پاب‌جی و فورتنایت جزو پردانلودترین بازی‌های کریسمس ۲۰۱۸ هستند

اپ استور توانسته بود در فصل تعطیلات سال پیش نیز رکورد فروش بسیار خوبی ثبت کند؛ در تعطیلات ۲۰۱۷ (مجددا بازه‌ی بین شب کریسمس تا روز سال نو)، مردم ۸۹۰ میلیون دلار در اپ استور، پول خرج کرده بودند؛ در ضمن، این رقم برای روز سال نو، معادل ۳۰۰ میلیون دلار بود. تیم کوک، مدیرعامل فعلی اپل، روز گذشته گفته بود که اپ استور همچنان یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین کسب‌و‌کارهای این شرکت در حوزه‌ی «خدمات» است.

اپل در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که در سه‌ماهه‌ی گذشته، درآمدی بین ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلار کسب کند؛ اما این شرکت در اقدامی بی‌سابقه روز گذشته این تخمین را کاهش داد و به ۸۴ میلیارد دلار رساند. یکی از حوزه‌های فعالیت اپل، بخش «خدمات» است که ظاهرا به‌لطف حضور اپ استور، همچنان با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و درآمد مناسبی را عاید این شرکت می‌کند. 

اپ استور

ظاهرا بخش «خدمات» اپل طی سه‌ماهه‌ی گذشته، بیش از ۱۰.۸ میلیارد دلار برای این شرکت درآمدزایی کرده و توانسته است از این حیث رکورد جدیدی ثبت کند. اپل همچنین گفته که همچنان در پی آن است تا هدف پیشین خود یعنی دو برابر کردن اندازه‌ی کسب‌و‌کارش بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی را عملی کند. دیگر بخش‌های مربوط به حوزه‌ی «خدمات» شامل مواردی مثل اپل موزیک، سرویس‌های ابری و... هستند که هر یک توانسته‌اند درآمد بسیار خوبی را برای اپل به‌ارمغان بیاورند.

اپ استور اپل همچنان با قدرت به رشد خود ادامه می‌دهد

البته رکوردشکنی توسط اپ استور در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸، آن‌چنان هم تعجب‌برانگیز نبود؛ خصوصا از این‌جهت که طبق اخبار اخیر، صنعت اپلیکیشن‌ها روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود که در این بین، بازی‌های موبایلی پردرآمدترین‌های این بخش هستند و از طرفی، برنامه‌های اشتراکی نیز درآمد خوبی برای سازندگانش‌شان به‌دنبال دارند.

مؤسسه‌ی تحلیلی App Annie به‌تازگی طی گزارشی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۹، درآمد حاصل از اپ استور، گوگل پلی و چندین فروشگاه اندرویدی دیگر در کشور چین، مرز ۱۲۲ میلیارد دلار را رد خواهد کرد.

پیش از انتشار این گزارش جدید توسط اپل، مؤسسه‌ی Sensor Tower گفته بود که کاربران اپ استور تنها در روز کریسمس، ۵۴ میلیون دلار پول خرج و از این حیث رکورد جدیدی ثبت کرده‌اند؛ این رقم به‌میزان ۳۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ و همچنین ۲ میلیون دلار بیشتر از روز بلک فرایدی ۲۰۱۸ است.

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات