پورشه 718 کیمن GT4 Clubsport رونمایی شد

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
پورشه نسخه‌ی GT4 Clubsport مدل 718 کیمن را رونمایی کرده که مخصوص پیست مسابقه بوده و ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

بیشتر تولیدات پورشه خودروهای اسپرت و سوپراسپرتی هستند که برای رانندگی در خیابان طراحی شده‌اند ولی مدل‌های کلاب اسپرت (Clubsport) به طور تخصصی برای رانندگی در پیست طراحی شده‌اند. حال پورشه خودروی جدیدی از سری کلاب اسپرت معرفی کرده که بر اساس پورشه 718 کیمن ساخته شده و 718 کیمن GT4 Clubsport نام دارد.

پورشه کیمن GT4 Clubsport در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود که Trackday و Competition نام دارند. نسخه‌ی Trackday بیشتر برای رانندگان آماتور و تازه کار طراحی شده که رانندگی در پیست مسابقه را به‌تازگی شروع کرده‌اند. اما نسخه‌ی کامپتیشن مخصوص رانندگان حرفه‌ای بوده و با قوانین بین المللی کلاس خود نیز همخوانی دارد.

New Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

هر دو نسخه‌ی GT4 Clubsport به یک پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت مجهز هستند که می‌تواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. در بخش انتقال نیرو از یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دوکلاچه استفاده شده که نیرو را از طریق یک دیفرانسیل قفل شونده‌ی مکانیکی به چرخ‌های عقبی انتقال می‌دهد. سیستم تعلیق این مدل در جلو نیز دقیقا مشابه با مدل مسابقه‌ای 911 GT3 Cup است.

New Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

پورشه GT4 Clubsport به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای حرفه‌ای مشخصات استاندارد خودروهای پیست را به همراه دارد. برای مثال برای افزایش ایمنی راننده تمامی استانداردهای ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) رعایت شده و یک رول‌کیج محافظتی درون کابین نصب شده است. صندلی‌های اسپرت این خودرو نیز دارای کمربند ایمنی مخصوص با ۶ نقطه‌ی اتصال هستند. روی سقف خودرو نیز یک خروجی اضطراری تعبیه شده. پنل دیجیتال پشت فرمان به سیستم ذخیره‌ی داده مجهز شده که به راننده کمک می‌کند تا هر بار بتواند زمان بهتری را ثبت کند.

New Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

پورشه GT4 Clubsport اولین محصول پورشه با کامپوزیت فیبر طبیعی است که افراد عادی می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. این ماده بسیار شبیه به الیاف کربن بوده و وزن و استحکام مشابهی دارد ولی از مواد طبیعی و فیبرهای گیاهی به دست می‌آید. در این خودرو در بخش‌هایی همچون درها و بالچه‌ی عقب از این ماده استفاده شده و سایر بخش‌ها از آلومینیوم و یا فولاد ساخته شده‌اند.

New Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

مدل Trackday به امکاناتی همچون سیستم‌های کمکی ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل کشش مجهز است. این مدل به صورت استاندارد از سیستم تهویه مطبوع هم بهره می‌برد و برای آن یک باک بنزین ۸۰ لیتری پیش بینی شده تا خودرو بتواند مدت زمان بیشتری را در پیست باقی بماند. مالکان مدل Trackday می‌توانند خودروی خود را در هر یک از مراکز سرویس پورشه سرویس کرده و خدمات دریافت کنند.

New Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

در سمت دیگر مدل حرفه‌ای تر Competition قرار دارد که مانند خودروهای مسابقه‌ای از سیستم تعلیق تنظیم شونده‌ی سه مرحله‌ای سود می‌برد و این درحالیست که در مدل Trackday سیستم تعلیق تنها یک حالت دارد. حتی ترمزهای مدل کامپتیشن نیز قابلیت تنظیم دارند و غربیلک فرمان آن از نوع جداشونده و متعلق به مدل 911 GT3 RS است. این مدل باک بنزین بزرگ‌تری با ظرفیت ۱۱۵ لیتر دارد.

پورشه مدل Trackday را با قیمت ۱۵۲.۷۳۸ دلار و مدل Competition را با قیمت ۱۷۸.۹۵۶ دلار به بازار عرضه‌ می‌کند. گرچه فروش این مدل در حال حاضر آغاز شده اما خودروها ماه آینده به مالکان تحویل داده خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات