استیکرهای GBoard با واتساپ یکپارچه می‌شود

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ در تلاش است تا با یکپارچه‌سازی پیام‌رسان خود با Gboard گوگل، نقص‌های استیکری خود را برطرف کند.
تبلیغات

واتساپ به‌طور مداوم در حال اضافه کردن قابلیت‌هایی جدید به پیام‌رسان موبایلی خود است. بسیاری از این قابلیت‌ها درحالی‌که هنوز مراحل آزمایشی نسخه‌ی بتا را می‌گذرانند، به عموم کاربران Android و iOS عرضه می‌شوند.

در حال حاضر، یکی از نقاط ضعف واتساپ، استیکرهای آن است. کاربران تنها به مجموعه‌ی محدودی از استیکرها ساخت کارمندان واتساپ دسترسی دارند. اما طبق گفته‌های WhatsApp قرار است استیکرهای درون این نرم‌افزار با استیکرهای Gboard (صفحه کلید گوگل) یکپارچه شود.

whatsapp - gboard

البته قابل ذکر است کاربران هم‌اکنون نیز می‌توانند از استیکرهای برون‌برنامه‌ای استفاده کنند؛ اما، این امر مستلزم خارج شدن از برنامه و دانلود استیکرها ازطریق گوگل‌پلی یا اپ‌استور است. با یکپارچه‌سازی جی‌بورد و واتساپ، دیگر نیازی به خروج از برنامه نیست و تنها کافی است با استفاده از این صفحه ‌کلید اقدام به دانلود یا استفاده از استیکر مدنظر خود کنید.

هدف اصلی واتساپ از این طرح آن است که کاربران قادر باشند با نصب واتساپ و Gboard، از تمام قابلیت‌های استیکری این صفحه کلید قدرتمند استفاده کنند. با انتخاب استیکر ازطریق Gboard، آن استیکر به‌طور اتوماتیک با محیط WhatsApp سازگار شده و قابل استفاده می‌گردد. این ویژگی در آینده‌ای بسیار نزدیک برای عموم کاربران فراهم خواهد بود.

گوگل در حال انجام تست‌های خود برای یکپارچه‌سازی Gboard و واتساپ است اما این ویژگی هنور برای عموم کاربران قابل استفاده نیست. اگر از نسخه‌ی بتای جی‌بورد استفاده می‌کنید، احتمالا در چند هفته‌ی آینده، این قابلیت برای شما فعال خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات