بنیانگذاران صرافی Gemini‌ از لزوم قانونی‌شدن بیت‌ کوین می‌گویند

سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
برادران وینکلوفس معتقدند با قانونی‌شدن ارزهای رمزنگاری‌شده خطرهای سرمایه‌گذاری در این صنعت کاهش پیدا می‌کند.
تبلیغات

بازار ارز دیجیتال پس از آنکه در طول سال ۲۰۱۸ سقوط را تجربه کرد، هنوز به‌طور کامل بهبود نیافته است. قیمت بیت‌‌کوین روز یکشنبه به کمتر از ۳۵۰۰ دلار رسید؛ با‌این‌حال کامرون و تایلر وینکلوفس (Winklevoss)، از بنیان‌­گذاران صرافی Gemini، خوشبینانه به بازار آینده کریپتو می‌نگرند. برادران وینکلوفس در مصاحبه­‌ای با Fortune، درباره‌ی مسائل مختلف صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده صحبت کرده‌اند. دیدگاه کلی آن‌ها درباره‌ی بیت‌کوین مقایسه این ارز با طلاست. آن‌ها همچنین درباره‌ی تأیید استیبل‌کوین‌ها در این صنعت نوظهور صحبت‌هایی کردند.

تشریح کمپین تبلیغاتی Gemini

هفته‌ی گذشته، تمامی نگاه­‌ها در خیابان‌های نیویورک به تبلیغات Gemini معطوف شده بود. این تبلیغات پیام‌هایی ازقبیل «رمز ارزها نیازمند قانون‌گذاری هستند» و «آینده‌ی پول» را با هدف افزایش اعتراض‌ها به نبود قانون‌گذاری صنعت کریپتو شامل می‌شد. شایان ذکر است واکنش‌های مختلفی به این تبلیغات نشان داده شد. برای مثال، بسیاری درباره‌ی وضعیت قانون‌گذاری کریپتو و چشم‌اندازی‌های آینده آن با یکدیگر بحث می‌کردند. در زمینه‌ی تقاضای قانون‌گذاری کریپتو، تیلر وینکلوفس می‌گوید:

ایده‌ی اصلی ما این است که نوآوری‌ها و اندیشه‌های شرکت‌های فعال در عرصه‌ی صنعت کریپتو باید به‌وسیله‌ی مقررات قانونی حمایت شوند؛ درغیر این‌صورت برنامه‌ها و نوآوری‌های این شرکت‌ها در نطفه خفه خواهد شد. مردم به رؤیای کریپتو باور دارند؛ اما نمی‌­دانند چگونه بدون آنکه دچار مشکل شوند، از این فناوری‌ها استفاده کنند. می‌خواهیم بگویم Gemini تصمیم دارد چنین فضایی برای مردم مهیا کند.
undefined

تایلر وینکلوفس در ادامه تأکید می‌کند استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار، مانند Gemini GUSD که وعده داده شده نوسان کمتری درمقایسه‌با سایر ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین داشته باشند، به‌منظور کسب سود می‌توانند از اوراق‌ بهادار توکنی استفاده شوند. کامرون وینکلوفس در این مصاحبه اشاره کرد ۶۰ درصد از صد دلار حواله‌های مالی این صنعت در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارد. او باور دارد استیبل‌کوین‌ها می‌توانند جریان بین‌المللی ارزهای ذخیره مانند دلار را ساده کنند.

بنابر ادعای وی، استیبل‌کوین‌ها مانند Gemini کاملا مشابه دلار و سایر ارزهای فیات عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که استیبل‌کوین مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند. درنتیجه، می‌توان در بخش‌های مختلف از استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان روش پرداخت استفاده کرد.

بیت‌کوین؛ طلای تکامل‌یافته

در این گفت‌وگو، همچنین صحبت‌هایی درباره‌ی بیت‌کوین به‌عنوان «طلای دیجیتال» ردوبدل شد. کامرون وینکلوفس ادعا می‌کند تقسیم‌پذیری و قابلیت دادوستد بیت‌کوین موجب خواهد شد در آینده، به‌عنوان ذخیره‌ی ارزش تلقی شود. به‌طور خلاصه، او معتقد است تنها جنبه‌ی برتری طلا درمقایسه‌با بیت‌کوین تاریخ استفاده‌ی سه هزار ساله از طلا است.

تحلیل‌هایی که برادران وینکلوفس از ارزهای رمزنگاری‌شده، به‌ویژه بیت‌کوین ارائه می‌دهند، شبیه و پیرو اظهارات لو کرنر (Lou Kerner) همکار و شریک آن‌هاست. کرنر در مصاحبه‌ای در دسامبر گفته بود بیت‌کوین که در‌حال‌حاضر ارزش بازاری ۶۲ میلیارد دلاری دارد، به ذخیره‌ی ارزشی به‌مراتب ارزشمندتر از طلا تبدیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات