نوکیا 8.1 پلاس در تصاویر رندر، روزنه‌ای برای دوربین سلفی دارد

جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر رندر جدید نوکیا ۸.۱ پلاس نشان می‌دهد که فنلاندی‌ها با تغییر زبان طراحی، بریدگی نمایشگر را از گوشی‌های خود کنار گذاشته‌اند.
تبلیغات

تصاویر رندر نوکیا 8.1 پلاس، روزنه‌ای را روی نمایشگر آن برای دوربین سلفی نشان می‌دهند. اگرچه معمولاْ تصاویر رندر و شایعاتی که حساب توییتری OnLeaks منتشر می‌شود، قابل اعتماد هستند؛ اما در مورد این دستگاه پاره‌ای از موارد، درست به‌نظر نمی‌رسد. با وجود واژه‌ی «پلاس» در نام گوشی، ابعاد دستگاه تفاوت چندانی با معمولی نوکیا ۸.۱ ندارد؛ اندازه‌ی صفحه نمایش آن ۶.۲۲ اینچ است و ابعاد بسیار مشابه هستند. ابعاد محصول جدید ۷.۹×۷۶.۲×۱۵۶.۹ میلی‌متر خواهد بود، در حالی که مدل فعلی غیر پلاس ابعادی برابر با ۸×۷۵.۸×۱۵۴.۸ میلی‌متر دارد.

ٔنوکیا ۸.۱ پلاس/nokia 8.1 plus
ٔنوکیا ۸.۱ پلاس/nokia 8.1 plus
ٔنوکیا ۸.۱ پلاس/nokia 8.1 plus
ٔنوکیا ۸.۱ پلاس/nokia 8.1 plus

اگرچه قرار گرفتن دوربین سلفی درون روزنه‌ای در گوشه‌ی نمایشگر، اندکی فضای اشغال‌شده توسط بریدگی نمایشگر را آزاد می‌کند؛ اما این تغییر به‌قدری فاحش نیست که ما را شگفت‌زده کند. در پنل پشتی دستگاه نیز دوربین دوگانه‌ای با لنزهای کارل‌زایس دیده می‌شود و خبری از دوربین پنج‌گانه‌ای مانند آنچه از گوشی نوکیا ۹ انتظار داریم، در این محصول نیست.

سنسور اثر انگشت نیز پشت دستگاه دیده می‌شود. در موقعیتی که سری ۸ نوکیا را به عنوان یک رقیب برتر در بازار میان‌رده‌ها مطرح می‌کند. شاید فنلاندی‌ها برای حفظ فاصله‌ی بین نوکیا ۸.۱ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ و نسخه‌ی پلاس، در گوشی بزرگ‌تر از پردازنده‌ی بالارده‌ای استفاده کند؛ برای پی‌بردن به صحت این حدس، باید در انتظار نتایج بنچمارک منتسب به این گوشی باشیم.

تصاویر رندر نوکیا ۸.۱ پلاس، پورت USB-C را با فاصله‌ی کمی از اسپیکرها در کناره‌ی پایینی گوشی نشان می‌دهند. ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در لبه‌ی بالایی قرار دارد. نوکیا ۸.۱ با مشخصاتی نزدیک به نوکیا ۷.۱ پلاس، بسیار ناامیدکننده ظاهر شد و به‌نظر می‌رسد که نوکیا ۸.۱ پلاس نیز براساس آنچه در تصاویر منتسب به آن دیده می‌شود، نمی‌تواند خلاء یک پرچم‌دار در خانواده‌ی محصولات HMD را پرکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات