ترازوی هوشمند آشپزخانه Pepper، میزان قند و کالری غذای شما را اندازه می‌گیرد

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
ترازوی هوشمند Pepper که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده است، از دستیار صوتی الکسای آمازون پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

تاکنون محصولات متعددی در دسته‌ی ترازوهای هوشمند روانه‌ی بازار شده‌اند که امر پختن غذا را برای‌مان ساده‌تر می‌کنند. به‌تازگی ترازوی آشپزخانه‌ی جدیدی در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده است که ضمن ارائه‌ی ویژگی‌های ترازوهای معمولی، به شما برای حفظ رژیم غذایی‌تان کمک شایانی می‌کند.

این ترازوی هوشمند که از دستیار صوتی الکسای آمازون پشتیبانی می‌کند، هنوز در مرحله‌ی پروتوتایپ قرار دارد و محصول نهایی به‌شمار نمی‌آید؛ با این‌حال وقتی Pepper روانه‌ی بازار شود، می‌تواند تا ۱۵۰ مورد از اجزای موجود در بین ۸ هزار وعده‌ی غذایی (مواردی مثل قند، کالری و...) را محاسبه کند و به‌ شما نشان دهد.

روند کار به این صورت است که شما مشخص می‌کنید که چه غذایی را روی Pepper قرار داده‌اید؛ سپس این ترازوی هوشمند به‌شکلی جالب، ضمن ارائه‌ی وزن دقیق، آمار مواد موجود در آن غذا را جدا کرده و در نمایشگر کوچکش برای شما به‌ نمایش می‌گذارد. کاربر می‌تواند به‌سادگی با شخصی‌سازی این ترازو، تنها مواردی را که خودش می‌خواهد (از قند و کالری و پروتئین گرفته تا آمینو اسیدها و موارد دیگر) روی نمایشگر نشان دهد.

ترازوی Pepper به‌سادگی به شبکه‌ی وای‌فای متصل می‌شود و می‌تواند تاریخچه‌ی مواد غذایی مصرف‌شده توسط شما را ذخیره کند تا بعدا اگر تمایل داشتید، بتوانید مجددا به آن مراجعه کنید.

این ترازو به‌لطف بهره‌مندی از دستیار الکسا، از برخی دستورات صوتی پشتیبانی می‌کند؛ جالب‌تر اینکه می‌توان از Pepper به‌عنوان یک اسپیکر هوشمند مجهز به الکسا هم استفاده کرد. این ترازو به‌طور معمول از تمامی دستورات معمولی الکسا مثل کنترل خانه‌ی هوشمند، چک کردن تقویم و حتی جست‌وجو در فضای وب پشتیبانی می‌کند که در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. Pepper از طریق اتصال وای‌فای همچنین می‌تواند به فضای ابری الکسا دسترسی پیدا کند.

این ترازو به‌طور کلی محصولی کاربردی به‌شمار می‌آید؛ اما بیشتر برای آن‌هایی مفید است که به گرفتن رژیم غذایی عادت دارند. از طرفی، اگر فشار خون دارید و دکتر از شما خواسته است که از مصرف کلسیم اجتناب کنید، می‌توانید میزان کلسیم موجود در غذای‌تان را اندازه بگیرید و از این طریق مصرف روزانه‌ی خودتان را پایش کنید.

ترازوی هوشمند Pepper

استارتاپ تولیدکننده‌ی Pepper، طی هفته‌های آتی پویشی را در کیک‌استارتر به‌منظور جمع‌آوری سرمایه برای تولید انبوه این ترازو به‌ راه خواهد انداخت. این استارتاپ گفته است که طبق برنامه‌هایش قصد دارد اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی، این محصول را روانه‌ی بازار کند. 

Pepper دارای قیمت ۳۰۰ دلار است که در مقایسه با ترازوی کاربردی ۱۰۰ دلاری Perfect Bake Pro رقم زیادی به‌شمار می‌آید؛ با این‌حال فراموش نکنید که Pepper از ویژگی‌های بسیار جالبی بهره‌مند است و می‌تواند کمک‌حال کسانی باشد که به رژیم غذایی اهمیت زیادی می‌دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات