ردمی نوت 7، ۴۸ مگاپیکسلی شیائومی با اسنپدراگون 660 از راه رسید

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ردمی نوت ۷، جدیدترین گوشی اقتصادی شیائومی با برند ردمی، از راه رسید. این گوشی با اسنپدراگون ۶۶۰ و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

شیائومی سال گذشته تیزری منتشر کرد که در آن، خبر از تولید یک گوشی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی داد؛ امروز شرکت چینی از این گوشی رونمایی کرد. ردمی نوت ۷ اولین گوشی با برند Redmi است که با وجود قیمت پایین، مشخصات جذابی دارد.

از نظر طراحی، ردمی نوت ۷ شباهت زیادی به Mi Play دارد که چند هفته پیش رونمایی شد؛ وجود بریدگی در بالای نمایشگر، پنل پشتی با رنگ‌های ترکیبی، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و دوربین اصلی دوگانه، از جمله‌ی این شباهت‌ها هستند. از دو حسگر استفاده‌شده در دوربین اصلی ردمی نوت ۷، یکی ۴۸ مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم f/۱.8 دارد و حسگر دیگر ۵ مگاپیکسلی، وظیفه‌ی تشخیص عمق تصویر را دارد.

دوربین اولین گوشی ردمی می‌تواند با ترکیب ۴۸ میلیون پیکسل ۰.۸ میکرونی و استفاده از پیکسل‌های مجاور در شرایط نوری مناسب، عکسی را خلق کند که خروجی آن برابر با عکسی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه‌‌ی پیکسل‌های ۱.۶ میکرونی است.

در مقام مقایسه، اندازه‌ی پیکسل ۰.۸ میکرونی در این گوشی از آنچه به‌طور معمول در سایر گوشی‌های موجود دیده می‌شود، بزرگ‌تر است و این قابلیت می‌تواند در ثبت تصاویر روشن‌تر بسیار مؤثر باشد؛ البته سخت‌افزار همواره نیمی از عملکرد دستگاه را تنظیم می‌کند و بستگی دارد نرم‌افزار بتواند در عمل کارایی مناسبی را برای آن رقم بزند یا خیر.

در خصوص سایر مشخصات، ردمی نوت ۷ نمایشگری ۶.۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل دارد و پردازنده‌ی آن تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۰ است.

در بریدگی نیم‌دایره‌ای بالای نمایشگر این گوشی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، درگاه USB نوع C و جک مجزای هدفون از سایر مشخصات جدیدترین گوشی اقتصادی شیائومی تحت برند ردمی است.

Redmi Note 7

هفته‌ی گذشته، لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که ردمی با هدف تمرکز بیشتر بر فروش اینترنتی و بهینه‌سازی هزینه‌ها به‌صورت مستقل عمل خواهد کرد تا شیائومی روی گوشی‌های پرچم‌دار و فروش سنتی آن‌ها متمرکز شود. گوشی‌های قبلی ردمی موفقیت‌های چشمگیری خصوصا در بازار هند به‌دست آوردند؛ اما تا به امروز تمامی این محصولات تحت برند شیائومی عرضه می‌شدند؛ حالا ردمی نوت ۷ لوگوی جدیدی را در پنل پشتی خود دارد:

Redmi by Xiaomi

شیائومی برای ۳۲ گیگابایتی ردمی نوت ۷ که ۳ گیگابایت رم دارد، برچسب قیمتی معادل ۱۵۰ دلار در نظر گرفته است. این قیمت برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم به ۲۰۰ دلار می‌رسد. همان‌طور که لی جون امروز در مراسم رونمایی ردمی نوت ۷ اشاره کرد، گوشی‌هایی که تاکنون به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند، به‌طور مشخص آنر ویو ۲۰ و هواوی نوا ۴، دو تا سه برابر ردمی نوت ۷ قیمت دارند و از این نظر می‌توان گفت برند ردمی مأموریت خود برای کاهش هزینه و قیمت را به‌خوبی آغاز کرده است.

ردمی نوت ۷ قرار است ابتدا در چین عرضه شود و سپس راهی هند و سایر مناطق شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات