آنر 8X و آنر 8X Max هواوی معرفی شدند؛ نمایشگر بزرگ و بریدگی بالای نمایشگر

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
آنر ۸ ایکس و آنر 8 ایکس مکس معرفی شدند. آنر 8 ایکس مکس هواوی از نمایشگر بزرگ ۷ اینچی و بریدگی کوچک بالای نمایشگر بهره می‌برد.
تبلیغات

هواوی، دو گوشی هوشمند آنر 8X و آنر 8X Max خود را به‌صورت رسمی معرفی کرد. آنر ۸ ایکس با نمایشگر ۶.۵ اینچی و آنر ۸ ایکس مکس با نمایشگر بزرگ ۷.۱۲ اینچی، در حالی با این ابعاد نمایشگر رونمایی شده‌اند که آنر ۷ ایکس که مدل قبلی همین سری است، از نمایشگر ۵.۹۳ اینچی بهره می‌برد.

البته با اینکه در ظاهر ابعاد نمایشگرهای هر دو محصول جدید هواوی، بزرگ به‌نظر می‌رسد؛ ولی نسبت تصویر در آن‌ها به‌گونه‌ای است که به‌نظر می‌رسد از حالت معمول، ارتفاع بیشتری دارند.

Huawei Honor 8X

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته در مورد هر دو محصول جدید، اضافه شدن بریدگی کوچکی در بالای نمایشگر یا همان ناچ است. البته بریدگی بالای نمایشگر در هر گوشی با دیگری متفاوت است. آنر ۸X دارای بریدگی بالای نمایشگر سنتی با طراحی تراژدیک است. در صورتی که آنر ۸ ایکس مکس، از بریدگی بالای نمایشگر یا ناچ کوچکتری بهره می‌برد که تنها دوربین سلفی در آن قسمت قرار گرفته است. در قسمت پایین نمایشگر هر دو گوشی، حاشیه‌‌ای دیده می‌شود که البته بزرگ نیست. هر دو گوشی هوشمند جدید آنر، از سایر جهات شبیه به آنر 7X معرفی‌شده در سال گذشته‌ی میلادی هستند. آنر ۸ ایکس و آنر ۸ ایکس مکس از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی و ماژول دوربین عقب دوگانه بهره‌ می‌برند.

Huawei Honor 8X Max

هر دو گوشی دارای درگاه اتصال Micro USB هستند که چندان جالب نیست؛ ولی باعث خرسندی است که هر دو گوشی هوشمند به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده‌اند و می‌توانند از شبکه‌ی وای‌فای ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی کنند؛ در گذشته چنین امکانی در گوشی‌های قبلی وجود نداشت. هر دو محصول جدید، از اندروید اوریو و رابط کاربری اختصاصی هواوی بهره می‌برند.

Huawei Honor 8X

البته بین آنر ۸ ایکس و آنر ۸ ایکس مکس تفاوت‌هایی وجود دارد. آنر 8X از تراشه‌ی کرین ۷۱۰ هواوی و آنر 8X Max از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام بهره می‌برد. آنر ۸X با نمایشگر کوچکتر، از دوربین‌هایی با وضوح بالاتر و همچنین نمایشگر با رزولوشن بالاتر بهره می‌برد؛ درحالی‌که آنر 8 ایکس مکس با صفحه‌نمایش بزرگتر، از رزولوشن پایین‌تری برخوردار است که زیاد جالب نیست. آنر ۸ ایکس دارای ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی است، درحالی‌که آنر ۸ ایکس مکس حداکثر از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین آنر ۸ ایکس مکس با باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی  کار می‌کند.

Huawei Honor 8X

از بین دو گوشی هوشمند معرفی‌شده، تنها آنر ۸X در سایر بازارهای خارج از چین به‌فروش خواهد رسید. آنر ۸ ایکس با قیمتی بالاتر از ۲۰۰ دلار روانه‌ی بازار شده است که باتوجه به قیمت ۲۰۰ دلاری آنر ۷ ایکس، این قیمت‌گذاری منطقی به‌نظر می‌رسد. قیمت مناسب، طراحی خوب و مدرن و همچنین مشخصات متناسب با یک گوشی هوشمند میان‌رده، می‌تواند فروش خوبی را برای این گوشی‌ هوشمند رقم بزند.

Huawei Honor 8X Max

البته باتوجه به تست‌های انجام‌شده روی آنر ۷ ایکس، مشخص شد که گوشی به‌دلیل ابعاد بزرگش، زیاد خوش‌دست نیست و کاربران برای در دست نگاه داشتن گوشی، ممکن است زیاد احساس راحتی نداشته باشند. همچنین اسپیکرهای آنر 7X نسبتا ضعیف هستند. هنوز مشخص نیست که این مشکل در سری جدید محصولات آنر برطرف شده است یا خیر. آنچه مسلم است برای یک گوشی هوشمند میان‌رده، چنین مشخصاتی مورد تأیید کاربران قرار دارد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی آنر نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات