گلکسی نوت 9 برای مصارف گیمینگ بهینه‌سازی شده است

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی سامسونگ درباره‌ی بهینه‌سازی گلکسی نوت ۹ برای مصارف گیمینگ و برتری‌های این دستگاه نسبت به نسل‌های پیشین صحبت‌هایی ارائه کرده است.
تبلیغات

جدیدترین پرچمدارِ سریِ نوتِ سامسونگ دستگاهی است که سعی دارد در تمام زمینه‌ها عالی و قدرتمند عمل کند. در حالی که سامسونگ هیچ‌گاه این گوشی را به‌عنوان دستگاهی گیمینگ معرفی نکرد؛ اما قدرت بالا و بهینه‌سازی‌های پس‌زمینه که سامسونگ روی گلکسی نوت ۹ انجام داده، همگی باعث شده‌اند تا عملکرد این گوشی در اجرای بازی‌ها بسیار مناسب و رضایت‌بخش باشد.

حال سامسونگ در مطلبی که به‌تازگی منتشر کرده، به‌توضیح دلایل برتری جدیدترین کهشکشانی خود در اجرای بازی‌های پرداخته است.

نوت ۹ از پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۸۱۰ و اسنپدراگون ۸۴۵ در برخی بازارها استفاده می‌کند که به‌سبب توان بالای پردازشی‌اش از پس اجرای هر بازی سنگینی به‌راحتی بر می‌آید. طبق گفته‌ی سامسونگ، پردازنده‌ی فوق به آن‌ها اجازه داده تا گلکسی نوت ۹ از منظر پردازشی و گرافیکی به‌ترتیب با بهبودی ۳۳ و ۲۳ درصدی نسبت به گلکسی نوت ۸ همراه باشد.

جدا از بحث سخت‌افزار، نوت ۹ از الگوریتم تنظیم کارایی هوش‌محور بهره می‌برد که با بررسی دمای دستگاه، همواره برای تثبیت عملکرد فعالیت می‌کند؛ همین امر باعث شده تا نرخ فریم بازی‌ها نسبت به قبل  ۴۰ درصد پایدارتر باشد. در این بین، سیستم خنک‌کننده‌ی مایع کربن از دیگر مواردی است که در تحقق این مهم نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند. این غول کره‌ای پا را در این زمینه فراتر گذاشته و با افزایش سه‌برابری اندازه‌ی لوله‌های انتقال حرارت در مقایسه‌ با نسل پیشین، فرآیند خنک‌سازی را تسریع کرده است. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا در پرمصرف‌ترین حالات، دمای دستگاه و عملکرد کلی آن‌ در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد.

گلکسی نوت 9 / Galaxy note 9

باتری نیز از دیگر قسمت‌هایی بود که Samsung به آن اشاره‌ی ویژه‌ای کرده است. استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گلکسی نوت ۹ این اجازه را به کاربران داده تا طولانی‌تر از گذشته از دستگاهشان استفاده کنند.

از دیگر مواردی که کره‌ای در ادامه به آن اشاره کردند، صفحه‌نمایش باکیفیت و بلندگوهای استریو با فناوری دالبی اتموس است که تجربه‌ی پویایی را از گیمینگ ارائه می‌کند.

وجود چنین ویژگی‌های در کهشکشانی جدید کره‌ای‌ها، آن‌ها را مجاب کرده تا بخش گیم لانچر را نیز دستخوش بهبود کنند. به‌لطف بهبودهای اعمال‌شده، کاربران قادر هستند مواردی نظیر نرخ فریم، وضوح تصویر و میزان مصرف باتری برای تمام بازی‌های را به‌صورت جداگانه تنظیم کنند.

با این حال قیمت نسبتاً بالای Galaxy Note 9 از مواردی است که قطعاً جلودار استقبال گسترده‌ی افراد از این دستگاه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات