کرین ۹۸۰ عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ دارد

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نتایج به‌دست‌آمده از تراشه کرین ۹۸۰ هواوی نشان از برتری فاحش این پردازنده نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ دارد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، هواوی به‌تازگی جدیدترین محصول خود یعنی پردازنده Kirin 980 را در جریان رویداد ایفا ۲۰۱۸ به‌طور رسمی معرفی کرده است. گفتنی است این تراشه، نخستین پردازنده با لیتوگرافی ۷ نانومتری در جهان است. همان‌گونه که پیشتر گفتیم، شرکت چینی قرار است به‌زودی از پرچمداران جدید خود که به پردازنده کرین ۹۸۰ مزین هستند، رونمایی کند.

به‌تازگی هواوی با انتشار برخی اطلاعات تکمیلی از تراشه کرین ۹۸۰، ادعا می‌کند که این پردازنده در حدود ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ دارد. طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ، تراشه‌ی ۷ نانومتری هواوی، مصرف انرژی را تا میزان ۳۰ درصد نسبت به تراشه‌های ۱۰ نانومتری چون اسنپدراگون ۸۴۵ بهبود می‌دهد.

بنچمارک کرین 980

به‌نظر می‌رسد برتری فعلی کرین ۹۸۰ در بنچمارک‌ها نسبت به تراشه‌های قدیمی‌تر تنها به تراشه‌ی ساخت Huawei خلاصه نشود و به‌زودی تراشه‌های ۷ نانومتری دیگر گوی رقابت را از آنها بربایند. همین موضوع سبب می‌شود تا اغلب کاربران نسبت به معرفی آیفون‌های جدید و پردازنده ۷ نانومتری آنها خوش‌بین باشند.

بنچمارک کرین 980 هواوی

انتشار زودهنگام نتایج بنچمارک پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ نشان می‌دهد که این تراشه در بخش تک‌هسته‌ای تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ از خود نشان می‌دهد. با تمام این تفاسیر باید منتظر بود تا نسل بعدی پردازنده اپل معرفی شود تا با بررسی آن‌ها به جمع‌بندی دقیق‌تری برسیم.

نظر شما دوستان در مورد پردازنده‌های ۷ نانومتری و عملکرد آن‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات