ال جی 32UK550-B معرفی شد؛ مانیتور ۳۱.۵ اینچ با پشتیبانی از HDR10

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور جدید ال‌جی که این شرکت، آن را 32UK550-B نامیده، به‌نمایشگر ۳۱.۵ اینچ 4K تجهیز شده است و از HDR10 پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

ال‌جی به‌تازگی از یک مانیتور ۳۱.۵ اینچ برای بازار میان‌رده‌ها رونمایی کرده است. این مانیتور ال‌جی که از آن به LG 32UK550-B یاد می‌شود، یک مانیتور Ultra HD با پشتیبانی از HDR10 است و ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. مانیتور مذکور در کنار موارد یادشده، به‌فناوری رفرش‌ریت پویای شرکت AMD (فری‌سینک) هم تجهیز شده است.

32UK550-B نخستین مانیتور ال ‌جی است که با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار، ویژگی HDR را در نمایشگری LCD به‌تصویر می‌کشد. ال‌جی فعلا قصد دارد این مانیتور را به‌صورت رسمی در کشور ژاپن عرضه کند؛ با این‌حال شکی نیست که در آینده‌ای نزدیک، شاهد ورود 32UK550-B به‌بازار دیگر کشورها نیز خواهیم بود.

پنل این مانیتور از نوع VA است و وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را به‌نمایش می‌گذارد؛ زاویه‌ی دید محدود، جزو بزرگترین مشکلاتی است که پنل‌های VA با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ با این‌حال تولیدکنندگان موفق‌ شده‌اند با فناوری MVA تا حدی زیادی بر این مشکل غلبه کنند.

ماینتور 32UK550 ال جی / LG 32UK550
ماینتور 32UK550 ال جی / LG 32UK550

پنل VA این مانیتور می‌تواند با پوشش ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3، تا ۱.۰۷ میلیارد رنگ را به‌نمایش بگذارد و در کنار این، ۱۰۰ درصد از محدوده‌ی رنگی sRGB را نیز پوشش می‌دهد. پنل ال‌جی 32UK550-B روشنایی ۳۰۰ نیت را به‌نمایش می‌گذارد که البته، رقمی معمولی به‌شمار می‌رود. از میان دیگر ویژگی‌های آن، می‌توان به نسبت کنتراست ۳۰۰۰ به ۱، زمان پاسخ‌دهی ۴ میلی‌ثانیه‌ی GtG، رفرش‌ریت (سرعت تعویض فریم) ۶۰ هرتز و زاویه‌ی دید استاندارد VA یعنی ۱۷۸ درجه‌ی افقی و عمودی، اشاره کرد.

در مورد درگاه‌های ورودی و خروجی ال‌جی 32UK550-B، می‌توان گفت که این مانیتور به دو درگاه HDMI 2.0a و یک درگاه DisplayPort 1.2 تجهیز شده است؛ در ضمن تمامی درگاه‌ها از HDCP 2.2 پشتیبانی می‌کنند. در همین حال، این مانیتور به دو اسپیکر پنج واتی در کنار جک هدفون مجهز شده است؛ همچنین 32UK550-B هیچ‌گونه درگاه USB ندارد.

ماینتور 32UK550 ال جی / LG 32UK550

مشخصات فنی

مانیتور 32UK550-B ال‌جی

پنل

۳۱.۵ اینچ VA

وضوح تصویر

۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

حداکثر رفرش‌ریت (سرعت تعویض فریم)

۶۰ هرتز

زمان پاسخ‌دهی

۴ میلی‌ثانیه‌ (GtG)

روشنایی

۳۰۰ نیت

نسبت کنتراست

۳۰۰۰:۱

زاویه‌ی دید

۱۷۸ درجه‌ی افقی و عمودی

HDR

HDR10

رفرش‌ریت پویا

فناوری فری‌سینکِ AMD (بین ۴۰ تا ۶۰ هرتز)

تراکم پیکسلی

۱۴۰ پیکسل در اینچ

رنگ‌های نمایشگر

۱.۰۷ میلیارد

گستره‌های رنگی

۹۵ درصد DCI-P3

۱۰۰ درصد sRGB

پایه

شیب ۵ تا ۱۵ درجه‌ای

ارتفاعِ ۱۱۰ میلی‌متریِ قابل‌تنظیم

ورودی‌ها

یک درگاه DisplayPort 1.2

دو درگاه HDMI 2.0a

USB

ندارد

صدا

۲ اسپیکر ۵ واتی به‌همراه جک هدفون

قیمت پایه

حدودا ۵۰۰ دلار (غیررسمی)

با نگاهی کلی به طیف گسترده‌ی محصولاتی که LG ارائه می‌دهد، متوجه می‌شویم که این شرکت پیشتر نیز مانیتوری ۳۱ اینچ 4K را با قیمت زیر ۵۰۰ دلار عرضه کرده است؛ قیمت مانیتور ال‌جی 32UD60-B که اوایل ۲۰۱۸ عرضه شد، ۵۰۰ دلار بود.

مانیتورهای ارزان‌قیمت ۳۱.۵ اینچ LCD ال‌جی برخلاف بالارده‌هایی نظیر 32UD99-W و 32UK950-W از پنل IPS استفاده نمی‌کنند؛ با این‌حال به فناوری VA تجهیز شده‌اند. همانطور که پیشتر گفتیم، 32UK550-B نخستین مانیتور بزرگ 4K ال‌جی است که با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار، HDR10 را به‌تصویر می‌کشد؛ البته نباید فراموش کرد که حتی با وجود پشتیبانی آن از HDR، به‌دلیل روشنایی ۳۰۰ نیت، نمی‌توان به یک تجربه‌ی غنی از HDR دست پیدا کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات