تیزر جدیدی از گوشی وان پلاس 6T منتشر شد

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت وان پلاس تیزر جدیدی از گوشی وان پلاس 6T منتشر کرد و در آن به سنسور اثر انگشت نوری پرچمدار خود که قرار است زیر صفحه نمایش کار گذاشته شود، اشاره کرده است.
تبلیغات

همانطور که اطلاع دارید، شرکت چینی وان پلاس قصد دارد آخرین گوشی هوشمند خود را به عنوان جدیدترین پرچمدار اندروید و با نام وان پلاس 6T در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند. این شرکت برای بالا نگه داشتن عطش طرفداران کلیپی کوتاه منتشر کرد که جمله «آینده را بگشا» در آن به چشم می‌خورد. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد هستند که این جمله به جدیدترین قابلیت 6T که همان سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش است، اشاره دارد. البته کلیپ منتشر شده به غیر از این مورد، نکته دیگری را به نمایش نمی‌گذارد و شرکت سازنده نیز تا به این لحظه به صورت رسمی و مستقیم از وجود چنین قابلیتی سخن نگفته است. علاوه‌بر این، هنوز مشخص نیست که وان پلاس 6T در چه تاریخی معرفی و به بازار عرضه می‌شود، هرچند بسیاری از فعالان این حوزه معتقد هستند که ۲۵ مهر ۱۳۹۷ (۱۷ اکتبر ۲۰۱۸)، زمان مناسبی برای این رخداد است.

وان پلاس 6T

اگر به خاطر داشته باشید، شرکت وان پلاس در گذشته به صورت مبهم اشاره کرده بود که آخرین پرچمدار ۲۰۱۸ خود را به سنسور اثر انگشت نوری (زیر صفحه نمایش) مجهز خواهد کرد. این موضوع علاوه بر هیجان‌زده کردن برخی از مخاطب‌ها، افراد دیگری را هم نگران کرده است. این نگرانی از آن جا سرچشمه می‌گیرد که سنسورهای اثر انگشت حال حاضر پس از چند نسل، به بالاترین سرعت ممکن رسیده‌اند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و اکثر سنسورهای نوری زیر صفحه نمایش یا حداقل آن‌هایی که در بازار در دسترس هستند، نسبت به نسخه‌های سنتی بسیار کندتر بوده و این کاهش سرعت برای کاربران کاملا واضح و مشهود است.

جالب اینجا است که گوشی‌های وان پلاس به دلیل سرعت بالایی که در تشخیص اثر انگشت کاربران دارند، زبان‌زد است. در آزمایش‌ها مشخص شده است که این گوشی هوشمند ۰.۲ ثانیه پس از لمس سنسور، قفل گوشی را باز می‌کند. این مورد که چطور طرفداران این شرکت حاضر خواهند شد سرعت بالای سنسور قبلی را فدای قابلیت (نسبتا کند) جدید کنند، جای سؤال است. البته نباید فراموش کرد که شرکت‌های دیگری از جمله سامسونگ، هواوی و... هم در حال توسعه سنسور زیر صفحه نمایش هستند و باید به فکر حل چنین مشکلی باشند.

در نهایت باید یادآور شد گوشی‌های وان پلاس ۷ و وان پلاس 7T که سال آینده میلادی به بازار راه پیدا می‌کنند، از سنسورهای اثر انگشت فراصوتی استفاده خواهند کرد که گفته می‌شود نسبت به سنسورهای نوری سرعت به مراتب بالاتری خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات