فوجی فیلم دوربین مدیوم فرمت 100 مگاپیکسلی با سیستم فوکوس تشخیص فاز می‌سازد

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
فوجی‌فیلم در رویداد فوتوکینا ۲۰۱۸ اعلام کرد که در حال ساخت مدل جدیدی از سری GFX است که در سه بخش در نوع خود اولین خواهد بود.
تبلیغات

فوجی‌فیلم امروز در جریان رویداد فوتوکینا ۲۰۱۸ اعلام کرد در حال ساخت سومین دوربین بدون‌آینه و مدیوم فرمت از سری GFX است. دوربین پرچمدار جدید این شرکت سنسوری ۱۰۲ مگاپیکسلی داشته و در بعضی زمینه‌ها، در نوع خود اولین به حساب می‌آید.

دوربینی که فوجی‌فیلم هنوز آن را نام‌گذاری نکرده، اولین مدیوم فرمت بدون‌آینه است که در سرتاسر سنسور تصویر دارای پیکسل‌های تشخیص فاز است. این ویژگی امکان ثبت تصویر سوژه‌های متحرک و دقت بیشتر در فوکوس مداوم را به همراه می‌آورد.

فوجی فیلم GFX

به‌علاوه، پرچمدار آتی FujiFilm اولین دوربین دیجیتال مدیوم فرمت خواهد بود که به لرزشگیر تصویر داخلی مجهز است. این ویژگی به عکاسان کمک می‌کند تا بدون استفاده از سه‌پایه نیز امکان ثبت تصاویر شفاف با رزولوشن بسیار بالا را داشته باشند.

در بخش ویدیو، دوربین جدید فوجی‌فیلم در اندازه‌ی سنسور خود (۴۳.۸ در ۳۲.۹ میلی‌متر) اولین مدیوم فرمتی خواهد بود که قادر به ضبط ویدیوی 4K با کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه است. این قابلیت، به‌گفته‌ی شرکت سازنده، ضبط ویدیو را در این دوربین نسبت به مدل‌های GFX 50S و GFX 50R بهبود زیادی داده است.

عملکرد بهتر ویدیو در این دوربین به لطف استفاده از پردازنده‌ی X Processor 4 میسر شده است. این پردازنده قادر است داده‌های انبوهی را که توسط سنسور ۱۰۲ مگاپیکسلی آن جمع‌آوری می‌شود مدیریت کند. همچنین قادر است جلوه‌های تصویری فوجی‌فیلم را در تصاویر با رزولوشن بالا اعمال کند.

به‌گفته‌ی شرکت سازنده، دوربین موردبحث، برترین دوربین شرکت ژاپنی خواهد بود که نوآوری‌های غیرقابل‌انکاری را در خود جای داده است. اولین بودن در سه قابلیت به این معنی است که این دوربین می‌تواند نیازهای عکاسان سطح بالا را پاسخگو باشد.

از لحاظ اندازه، دوربین پرچمدار یادشده به‌دلیل داشتن باتری عمودی در قسمت گریپ دستگاه، جثه‌ی کوچکتری نسبت به مدل‌های 50S و 50R خواهد داشت که این موضوع دوام، کارایی و قابلیت حمل آن را بهبود می‌بخشد. فوجی‌فیلم می‌گوید فیزیک جدید با در نظر گرفتن بازخورد عکاسان عرصه‌های مختلف از جمله تجاری، مد و طبیعت طراحی شده و توسعه یافته است.

فوجی‌فیلم نام، قابلیت‌ها، مشخصات، قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول را متعاقبا اعلام خواهد کرد؛ اما در خصوص دو مورد آخر، احتمالا قیمت در حدود ۱۰ هزار دلار و زمان عرضه سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات