Connected؛ اولین ساعت هوشمند آرمانی اکسچنج مبتنی بر Wear OS

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کانکتد، اولین ساعت هوشمند برپایه‌ی سیستم عامل Wear OS محصول آرمانی اکسچنج خواهد بود.
تبلیغات

سال گذشته‌ی میلادی، آرمانی اولین ساعت هوشمند مجهز به اندروید ور خود را معرفی کرد. به‌نظر می‌رسد، Armani Exchange Connected، نسل بعدی ساعت‌های هوشمند این برند با سیستم عامل Wear OS خواهد بود. 

ساعت‌های هوشمند آرمانی، با وجودی که در حوزه‌ی فناوری‌ ویژگی‌های خوبی را در اختیار کابران قرار می‌دهند؛ قیمت مناسب و اقتصادی نیز دارند. به‌نظر می‌رسد، آرمانی آخرین برند طراح ساعت‌های مد و فشن است که از سیستم عامل مبتنی بر گوگل در محصول خود استفاده می‌کند.

کانکتد آرمانی اکسچنج

ساعت هوشمند آرمانی از نظر طراحی، دارای چهار مدل مختلف است که تنها از نظر رنگ با یکدیگر تفاوت دارند، و از آخرین نسخه‌ی Wear OS و تراشه‌ی اسنپدراگون Wear 2100 کوالکام بهره می‌برند. این بدان معنی است که تمام قابلیت‌های سیستم عامل اندروید از جمله اتصال به گوشی‌های هوشمند، قابلیت استفاده از گوگل اسیستنت، امکان پایش ضربان قلب و ردیابی خواب، GPS و NFC را دارند. ساعت‌های هوشمند آرمانی به‌همراه بدنه‌ی فلزی ضد زنگ با بند H-link به بازار عرضه خواهند شد و از فیس‌آیدی بهره خواهند برد.

این ساعت‌های هوشمند در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مشکی و به‌ رنگ فولاد کبالت به بازار عرضه می‌شوند که شرکت آرمانی آن را آبی نامگذاری کرده است. ظرفیت باتری ساعت هوشمند آرمانی ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است. 

آرمانی، اولین ساعت هوشمند خود را با صفحه‌نمایش لمسی و سیستم عامل Wear OS معرفی می‌کند. همان‌طور که گفته شد، آرمانی آخرین شرکت طراح و سازنده‌ی ساعت‌های هوشمند فشن است که از سیستم عامل ور-او اس در محصول خود استفاده می‌کند. البته جای تعجب دارد که چرا این شرکت به‌جای استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۳۱۰۰ کوالکام، نسخه‌ی پایین‌تر تراشه را در ساعت هوشمند خود مورد استفاده قرار داده است. 

به‌نظر‌ می‌رسد Armani Exchange، به این موضوعات توجه چندانی نشان نمی‌دهد. شرکت آرمانی، پیشتر دستگاه‌هایی را با سیستم عامل Wear OS به بازار معرفی کرده بود، ولی این اولین تجربه‌ی Armani Exchange برای ورود به چنین بازاری است.

بدون درنظر گرفتن مالیات و هزینه‌های ارسال، آرمانی می‌تواند قیمت ساعت‌های هوشمند خود را در حدود ۲۹۵ دلار حفظ کند. سایر برندهای آرمانی که محصولاتی با سیستم عامل جدید را به بازار عرضه می‌کنند، می‌توانند قیمت را بالاتر از این تعیین کنند. همین تفاوت قیمت‌ها، باعث ایجاد تفاوت بین برندها می‌شود. این اولین بار نیست که آرمانی، ساعت هوشمند با فناوری‌های جدید را معرفی می‌کند. قبل از Armani Exchange Connected، این شرکت ساعت‌های هیبریدی مختلفی را با عملکرد خوب و قابلیت اتصال به گوشی هوشمند برای کنترل اپلیکیشن‌های مختلف از طریق دکمه‌های مخصوص، معرفی کرده بود.

طراحی خاص ساعت هوشمند Armani Exchange و بهره بردن آن از سیستم عامل Wear OS، بیش از هر چیز دیگری توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. نمایشگر بزرگ این ساعت هوشمند در قابی کوچک جای گرفته است؛ در اصل نمایشگر ۱.۲ اینچی در قاب ۴۶ میلی‌متری قرار داده شده است. به‌همین دلیل، ساعت هوشمند آرمانی کمی بزرگتر از ساعت‌های هوشمند فعلی بازار به‌نظر می‌رسد. از نظر زیبایی‌شناسی ساعت‌های هوشمند مد بازار، این ساعت جزو گروه ساعت‌های با ضخامت معمولی یا نازک بازار به‌حساب نمی‌آید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات