پاناسونیک لنز واید 25-10 میلی‌متری F/1.7 سیستم میکرو چهارسوم را معرفی کرد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لنز واید ۲۵-۱۰ میلی‌متری پاناسونیک، گزینه‌ای ایده‌آل و همه‌کاره برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای دوربین‌های میکرو چهارسوم خواهد بود.
تبلیغات

علاقه‌مندان محصولات پاناسونیک امروز در جریان نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸، کنفرانس جذاب و شلوغی را تجربه کردند. این شرکت مطرح ژاپنی درکنار اعلام همکاری با سیگما و لایکا برای توسعه‌ی مانت L، از طراحی لنز واید جدیدی برای دوربین‌های میکرو چهارسوم خبر داد. با وجود اینکه بسیاری کنفرانس امروز پاناسونیک در رویداد فتوکینا را مخصوص محصولات جدید فول‌فریم این شرکت می‌دانستند، اما غول فناوری اُساکا ژاپن اخبار خوبی برای کاربران محصولات میکرو چهارسوم خود نیز داشت.

لنز جدید ۲۵-۱۰ میلی‌متری F/1.7، یکی از محصولات جدید پاناسونیک است که با همکاری لایکا طراحی و تولید خواهد شد و لقب اولین لنز واید جهان با گشودگی دیافراگم ثابت F/1.7 را از آن خود کرده است. به‌گفته‌ی مدیران پاناسونیک، لنز واید جدید این شرکت گزینه‌ی ایده‌آلی برای فیلمبرداران حرفه‌ای و عکاسان مناظر شهری و طبیعی خواهد بود. لنز پاناسونیک لایکا DG VARIO-SUMMILUX 10-25mm F1.7، در استاندارد ۳۵ میلی‌متری، فاصله‌ی کانونی ۵۰-۲۰ میلی‌متری را ارایه می‌دهد.

به‌گفته‌ی روابط عمومی پاناسونیک، لنز جدید این شرکت درکنار گشودگی زیاد دیافراگم، ابعاد کوچکی نیز دارد تا قابلیت حمل آسان آن کمک زیادی برای فیلمبرداران و کاربران همیشه در سفر باشد. همچنین به‌لطف تجهیز این لنز به حلقه‌ی کنترل دیافراگم روان و بدون‌کلیک، لنز ۲۵-۱۰ میلی‌متری جدید پاناسونیک گزینه‌ی ایده‌آلی برای عکاسان/فیلمبرداران خواهد بود. فاصله‌ی کانونی بسیار کاربردی واید تا استاندارد این لنز باعث می‌شود تا کاربران بسیاری از نیاز‌های خود را بدون احتیاج به تعویض لنز، مرتفع کنند. 

لنز واید 25 - 10 میلی متر پاناسونیک لایکا

همکاری با برند مطرح لایکا باعث شده است تا کیفیت لنز‌های پاناسونیک در سطح بالایی قرار گیرد. این موضوع در خصوص لنز ۲۵-۱۰ میلی‌متری جدید این شرکت نیز صادق است و کیفیت بالای لنز و عدسی‌های به کار رفته در آن، نیاز‌های کاربران حرفه‌ای و سخت‌گیر را نیز تأمین کند. عدم وجود اعوجاج و برهم ریختگی رنگی در تمام مساحت قاب و بازه‌ی مختلف زوم (از فاصله‌ی کانونی واید تا استاندارد)، تنها به‌لطف دقت بالای طراحی و تولید لایکا محقق شده است.

در انتهای گزارش نیز پاناسونیک خود را متعهد به توسعه‌ و افزایش تنوع لنز‌های سیستم میکرو چهارسوم اعلام کرد تا کاربران این سیستم در تأمین نیاز‌های خود با هیچ مشکلی مواجه نباشند. در حال حاضر شرکت‌های پاناسونیک، لایکا، المپوس، سیگما، روکینون، تامرون و فوخلندر به طراحی و تولید لنز‌های سیستم میکرو چهارسوم می‌پردازند. پاناسونیک جزئیاتی در خصوص زمان عرضه و قیمت تقریبی لنز جدید خود اعلام نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات