۳۰ درصد از گوشی‌های فصل چهارم ۲۰۱۸ شتاب‌دهنده AI خواهند داشت

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸، حدود ۳۰ درصد از گوشی‌های هوشمند، شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری AI خواهند داشت.
تبلیغات

به‌لطف پردازنده‌ی A12 Bionic اپل همراه با iOS 12 و کیت توسعه‌ی ARKit 2 در کنار تراشه‌ی کرین ۹۸۰ هواوی مجهز به دو هسته‌ی پردازش شبکه‌ی عصبی برای بهبود پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توان پیش‌بینی کرد که ۳۰ درصد از گوشی‌های هوشمند تولیدشده در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی، از شتاب‌دهنده‌ی AI بهره خواهند برد.

براساس گزارش‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد که در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸ از تراشه‌هایی نظیر A12 اپل و کرین ۹۸۰ هواوی با شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری هوش مصنوعی، استقبال بیش‌تری نسبت به شتاب‌دهنده‌ی نرم‌افزاری مبتنی بر GPU و DSP گوشی‌های هوشمند به‌عمل خواهد آمد.

کرین 980 / Kirin 980

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند به تشخیص چهره و پردازش تصاویر ثبت‌شده با دوربین بازمی‌گردد؛ به‌عنوان مثال در برخی موارد، از هوش مصنوعی برای محو یا Blur کردن پس‌زمینه‌ی عکس‌ها برای ایجاد افکت محبوب بوکه استفاده می‌شود، علاوه‌بر این، رشد روزافزون استفاده از فناوری واقعیت افزوده در گوشی‌های هوشمند، تولیدکنندگان را به طراحی تراشه‌هایی با قابلیت‌های بهبودیافته‌ی هوش مصنوعی وادار می‌کند.

عرضه‌ی آیفون XS و آیفون XS Max اپل با تراشه‌ی A12 Bionic از روز گذشته آغاز شد و از ماه آینده نیز گوشی اقتصادی اپل موسوم به آیفون XR با همان تراشه‌ی A12 روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شود. ماه گذشته Huawei در نمایشگاه IFA 2018 از کرین ۹۸۰ به‌عنوان نخستین تراشه‌ی هفت نانومتری دنیا رونمایی کرد که استفاده از این تراشه نیز از ماه آینده با معرفی هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو کلید خواهد خورد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا با رونمایی اپل و هواوی از تراشه‌های قدرتمند A12 Bionic و Kirin 980، هوش مصنوعی به ترند بعدی دنیای گوشی‌های هوشمند بدل خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات