آدم ربایان یک سرمایه دار آفریقایی را به ازای دریافت ۵۰ بیت کوین آزاد کردند

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک تاجر آفریقایی که به مدت دو ماه در دست آدم‌ربایان اسیر بود، آزاد شد. آدم‌ربایان برای آزادی او ۵۰ بیت‌کوین مطالبه کرده بودند.
تبلیغات

آدم ربایانی که یک تاجر آفریقای جنوبی را به گروگان گرفته بودند، شرط آزادی او را دریافت ۵۰ بیت‌کوین عنوان کرده بودند.

لیاقت پارکر، تاجری که در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی سکونت داشت، طبق اعلامیه‌ای که خانواده‌ی او روز دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته منتشر کردند، آزاد شده است. بااین‌حال شرایط آزادی او، ازجمله اینکه آیا بیت‌کوین درخواستی آدم‌ربایان پرداخت‌شده یا نه، هنوز مشخص نیست. خانواده‌ی این تاجر حاضر نشدند اطلاعات بیشتری منتشر کنند.

به گزارش The South African، این تاجر کمی بیش از دو ماه پیش ربوده شد و اسیر کنندگان او گفته بودند برای آزادی او ۵۰ بیت‌کوین می‌خواهند. پارکر، که مالک زنجیره سوپرمارکت Foodworld آفریقای جنوبی است، هنگامی‌که در حال رانندگی به سمت محل کار خود بود، توسط پنج مرد مورد تهدید قرارگرفته و دزدیده‌شده بود. در آن زمان، خانواده‌ی پارکر منکر این موضوع شدند که آدم‌ربایان هیچ‌گونه مطالبه‌ای برای آزادی او اعلام کرده باشند. به گزارش نشریه‌ی تایمز، والید براون، سخنگوی این خانواده گفته بود:

خانواده‌ی پارکر منتظر تماس آدم‌ربایان هستند. آن‌ها هنوز تماسی دریافت نکرده‌اند که حاکی از مطالبه‌ی خاصی باشد. افراد زیادی با ما تماس گرفته‌اند تا سرنخ‌هایی را در اختیار ما بگذارند. اما از بین این‌همه تماس، ما هنوز اطلاعات موثقی به دست نیاورده‌ایم.
Alternative to Cash

جایگزین پول نقد

بیت‌کوین به خاطر ماهیت نسبتاً ناشناسی که دارد، یکی از گزینه‌های موردعلاقه‌ی آدم‌ربایان به شمار می‌رود به‌عنوان‌مثال ماه دسامبر سال گذشته نیز پاول لرنر، یکی از تحلیلگران ارزهای رمزنگاری‌شده (از شرکت EXMO) در شهر کیف پایتخت اوکراین ربوده شد و تقاضای آدم‌ربایان، دریافت یک‌میلیون دلار در فرم بیت کوین بود.

برخلاف لیاقت پارکر که شرایط آزادی او هنوز مشخص نیست، بیت‌کوین درخواستی برای آزادی لرنر واقعاً پرداخت شد، هرچند معلوم نیست که این پول را خانواده‌ی او پرداخت کرده‌اند یا کارفرمای او. در زمان وقوع این حادثه، صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی EXMO حدود ۹۰۰ هزار کاربر داشت.

جرم و جنایت

یک ماه پیش از واقعه‌ی اوکراین، یک باند تبهکاری در ترکیه نیز یک بازرگان ثروتمند را ربودند و حق آزادی او را ۴۵۰ بیت‌کوین اعلام کردند. در آن زمان ۴۵۰ بیت‌کوین معادل با سه میلیون دلار بود. بازرگان مذکور را پس‌ از اینکه ثروتش را در رسانه‌های اجتماعی عنوان کرده بود، توسط باند تبهکاری شناسایی و هدف‌گذاری شده بود. این بازرگان پس از گذراندن هشت ساعت بسیار سخت، آزاد شد.

علاوه بر حوادث فوق، دولت پنجاب هندوستان هم سال گذشته شاهد آدم‌ربایی‌هایی بود که حق آزادی گروگان‌های خود را به بیت‌کوین اعلام می‌کردند. این آدم‌ربایان که عمدتاً فروشندگان املاک و دارایی‌های گران‌بها را هدف قرار می‌دادند، برای هر سوژه‌ی خود ۲۰ بیت‌کوین درخواست می‌کردند. به گزارش CCN، مغز متفکری که پشت این مجموعه قرار داشت، یک سرمایه‌گذار بازار سهام و کارمند بانک بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات