گلکسی اس 10 پلاس با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس کد فاش‌شده، گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ با پشتیبانی از شبکه‌‌ی 5G معرفی می‌شود.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش منتشر‌شده از سوی توسعه‌دهندگان XDA، کد فاش‌شده در به‌روزرسانی بعدی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ نشان می‌دهد که کره‌ای قصد دارند نسخه‌ی دیگری از گلکسی اس ۱۰ را با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G سال آینده به بازار معرفی کنند. پیشتر نیز گفته شده بود که نسخه دیگری از گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی می‌شود.

انتظار می‌رود پرچمدار بعدی سامسونگ دارای چهار نسخه‌ی اصلی باشد. در کد فاش‌شده به آنها اشاره شده است، که عبارتند از :beyond 0 (انتظار می‌رود نسخه‌ی ابتدایی باشد)، beyond 1 (انتظار می‌رود نسخه‌ی استاندارد گلکسی اس ۱۰ باشد)، beyond 2 (احتمالا گلکسی اس ۱۰ پلاس خواهد بود) و beyond 2 5G که شایعه شده کدنام دیگری از گوشی سری اس ۱۰ با قابلیت پشتیبانی 5G است.

گلکسی اس 10 سامسونگ

براساس گزارش XDA، در کدنام‌ برخی گوشی‌‌های هوشمند بعدی سامسونگ از حرف «q» استفاده شده که به‌معنی استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام است که برای تمایز آن از گوشی‌های هوشمند با تراشه‌ی اکسینوس (Exynos) سامسونگ درنظر گرفته شده است. به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی گلکسی اس ۱۰ با قابلیت پشتیبانی 5G‌ در دو نسخه یکی با تراشه‌ی کوالکام و دیگری با تراشه‌ی اکسینوس معرفی شوند، ولی احتمالا تنها نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی کوالکام در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود Samsung اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، نسخه‌ی با قابلیت پشتیبانی 5G‌ گلکسی اس ۱۰ را به بازار عرضه کند؛ البته اپراتورهای اصلی ارائه‌ دهنده‌ی سرویس 5G، در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی می‌توانند خدمات 5G‌ را در اختیار کاربران قرار دهند و بعید به‌نظر می‌رسد از همان ابتدا بتوانند پوشش کامل و جامعی را از شبکه‌ی 5G‌ ارائه دهند. در نتیجه، استفاده‌ی واقعی و عملی از ویژگی 5G‌ گوشی هوشمند بعدی سامسونگ، در عمل خیلی زیاد نیست.

براساس گزارش The Bell، سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی 5G گوشی هوشمند گلکسی S10 را در تعداد محدودی تولید و به بازار عرضه کند. هرچند پیشتر گفته شده بود که سامسونگ قصد ندارد گلکسی S10، اولین گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از 5G این شرکت باشد. آخرین اخبار نشان می‌دهد که شاید یکی از دلایل طرح این موضوع توسط سامسونگ، نبود زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه‌ی 5G‌ است.

گلکسی اس 10 سامسونگ

همچنین براساس آخرین گزارش‌ها از بنچمارک گلکسی S10، پرچمدار بعدی سامسونگ از نسبت نمایشگر جدید و تغییراتی در طراحی نسبت به پرچمدار بعدی خود معرفی می‌شود. پیشتر گفته شده بود که گلکسی اس ۱۰ با ظاهری مشابه گلکسی اس ۹ معرفی می‌شود. چند روز قبل، دی‌جی کو، مدیر عامل سامسونگ در جریان سفرش به چین اعلام کرد که کاربران شاهد تغییرات بسیاری در طراحی گوشی‌ هوشمند پرچمدار بعدی سامسونگ خواهند بود. در یادداشت دیگری گفته شد که سامسونگ گلکسی اس ۱۰ را در پنج رنگ عرضه می‌کند. در همان یادداشت مشخص شد که سامسونگ قصد دارد از رنگ‌های گرادیان برای گوشی هوشمند بعدی خود استفاده کند. رنگ‌های گرادیان، رنگ‌هایی هستند که طیفی از یک رنگ را از پررنگ تا کم‌رنگ نشان می‌دهند. 

براساس اطلاعات منتشرشده از بنچمارک مربوط مرورگر اینترنت ۹.۰ سامسونگ روی دستگاهی با کدنام SM-405F، مشخص شد که نسبت ابعاد نمایشگر گوشی هوشمند بعدی سامسونگ تغییر خواهد. گفتنی است که معمولا سامسونگ از چنین کدنام‌هایی برای بنچمارک‌های قبل از رونمایی استفاده می‌کند.

براساس اطلاعات بنچمارک مذکور، به جای نسبت تصویر ۱۸.۵:۹که در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ شاهد آن بودیم، گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) با نسبت تصویر ۱۹:۹ معرفی می‌شود. پیشتر نیز گفته شده بود که سامسونگ در حال توسعه گوشی هوشمند با نسبت تصویر ۱۹:۹ است. آیا این احتمال وجود دارد که گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ با حاشیه‌ی باریک‌تر به بازار عرضه شوند؟ باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ در نهایت پرچمدار بعدی خود را با چه تغییراتی روانه بازار خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات