آیپد پرو 2018 احتمالا دارای بریدگی نمایشگر خواهد بود

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌لطف انتشار نسخه‌ی بتای iOS 12.1، مشخص شده است که اپل قصد دارد آیپد پرو ۲۰۱۸ را با بریدگی نمایشگر و فیس آی‌دی روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

اخیرا عبارت «iPad2018fall» در نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل iOS 12.1 پیدا شده که نشان می‌دهد آیپد پرو ۲۰۱۸ قرار است پاییز امسال عرضه شود؛ عرضه‌ی آیپد پرو جدید در پاییز امسال، خبر جدیدی نیست و بارها در چندین گزارش، به این موضوع پرداخته شده است. بر این اساس، اگر شایعات را باور کنیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Apple iPad Pro 2018 پیش از پایان سال جاری میلادی با نمایشگر لبه تا لبه‌ و ناچ در قسمت بالایی آن عرضه شود؛ وجود ناچ می‌تواند نشان دهنده‌ی این باشد که مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو قرار است از قابلیت فیس آی‌دی پشتیبانی کند.

گرچه همین امسال شاهد عرضه‌ی مدل جدید آیپد استاندارد اپل با ویژگی‌هایی جدید بودیم، اما شایعات می‌گویند که آیپد پرو جدید قرار است قدم بزرگتری را بردارد و از ویژگی‌های کاربردی بیشتری پشتیبانی کند.

یکی از موردانتظارترین ویژگی‌های آیپد پرو ۲۰۱۸، استفاده‌ی آن از قابلیت Face ID است. در نسخه‌ی بتای iOS 12.1 این امکان فراهم شده است تا با افقی‌کردن آیپد، از این قابلیتِ مهم استفاده کرد. به‌علاوه، در این نسخه از سیستم‌عامل اپل، امکان همگام‌سازی مموجی‌ها بین دستگاه‌های مختلف، فراهم شده است؛ ویژگی یادشده مخصوص افرادی است که هم آیفون و هم آیپد دارند. مینگ‌چی کو اخیرا در تحلیلی مدعی شده بود که اپل قصد دارد در آیپد پرو ۲۰۱۸ به‌جای پورت لایتنینگ، از USB-C استفاده کند

بتای iOS 12.1 در کنار موارد یادشده، قابلیت تماس گروهی فیس‌تایم را نیز به‌ارمغان می‌آورد؛ خاطرنشان می‌کنیم که این قابلیت در ابتدا قرار بود از طریق iOS 12 در دسترس قرار گیرد، اما Apple بنا به برخی دلایل، آن را به‌تعویق انداخته بود.

تاکنون تاریخ عرضه‌ی آیپد پرو جدید به‌ بازار مشخص نشده است؛ طی سه سال اخیر، آیپد پروهای اپل در ماه‌های نوامبر، مارس و ژوئن عرضه شده‌اند. اگر واقعا قرار بر عرضه‌ی این دستگاه در پاییز باشد، به‌احتمال قوی اپل در رویداد ماه اکتبر خود از آن رونماییِ ویژه‌ای خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات