وداع با نسخه‌ی لوکس اپل واچ

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
اپل چهارشبنه شب اقدام به معرفی اپل واچ سری ۴ کرد؛ اما این‌بار خبری از نسخه‌ی Edition اپل واچ نبود.
تبلیغات

اگر از جمله کسانی هستید که بر استفاده از لوکس‌ترین ساعت‌ها تاکید می‌کنید،  احتمالا معرفی اپل واچ سری ۴ برای شما با خبرهای خوشی همراه نبوده است. امروز شاهد معرفی چهارمین نسل از ساعت هوشمند اپل بودیم؛ اما در این میان خبری از لوکس‌ترین نسخه‌ی اپل واچ، یا همان Apple Watch Edition نبود. از این پس، اگر به‌دنبال لوکس‌ترین نمونه از ساعت هوشمند هستید، باید به مدل‌های فلزی بسنده کنید؛ خوشبختانه یک مدل هم با بندی طلایی‌رنگ عرضه شده است.

هرچند اپل در حال حاضر توضیحی پیرامون حذف مدل Edition از مجموعه‌ی ساعت‌های هوشمند خود ارائه نکرده؛ اما احتمالا فروش کم این نمونه از اپل واچ دلیل خداحافظی با آن بوده است.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

البته اهالی کوپرتینو در زمان معرفی نسل اول اپل واچ نسخه‌ی طلایی این محصول را با قیمت ۱۰ هزار دلار عرضه می‌کردند؛ اما این ساعت طلایی هم با استقبال چندانی روبه‌رو نشد و Apple تولید آن را متوقف کرد. کمتر کسی حاضر است برای محصولی که طی دو سال قدیمی خواهد شد هزینه‌ی ۱۰ هزار دلاری را پرداخت کند.

فروش مدل‌های سرامیکی نسل دوم و سوم ساعت اپل هم چندان برای این شرکت آسان نبود؛ به‌ویژه که این ساعت‌ها از لحاظ زیبایی به‌پای نمونه‌های فلزی نمی‌رسیدند. همین امر نیز باعث می‌شد تا قیمت ۱۰۰۰ دلاری این نمونه‌های سرامیکی غیرقابل توجیه باشد. به‌زبان ساده‌تر، اپل تمرکز خود را بر ساعت‌هایی معطوف داشته که فروش بهتری خواهند داشت.

apple watch

با این وجود، قطعا افرادی وجود خواهند داشت که از خداحافظی با نسخه‌ی Edition اپل واچ ناراحت خواهند شد. افرادی که به ساعت‌های مچی علاقه دارند، مدل‌های سرامیکی را به‌دلیل وزن کمتر و مقاومت بیشتر در مقابل‌ها هرگونه خراش ترجیح می‌دهند؛ البته شایان ذکر است که ساعت‌های سرامیکی در مقایسه با نمونه‌های فلزی شکننده‌تر هستند.

یکی از نقاط قوت ساعت‌های سرامیکی اپل، حفظ زیبایی اولیه پس از مدت‌ها استفاده از آن‌ها بود. با این حال، اگر اکنون به‌دنبال ظاهری لوکس در میان انواع مختلف اپل‌واچ هستید، می‌توانید مدل فلزی با رنگ مشکی را انتخاب کنید؛ اما این مدل هم نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین نمونه‌ی سرامیکی شود.

Apple Watch جدید هنوز هم برای بسیاری از علاقه‌مندان به ساعت‌های مچی جذاب است؛‌ اما اگر از جمله‌ی کسانی هستید که آماده‌ هستند تا هزینه‌ی زیادی برای ساعت‌شان خرج کنند، شاید ساعت‌های جدید اپل برای شما راضی‌کننده نباشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات