مدل بازسازی و تیونینگ شده از پورشه 935 کلاسیک، معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یک شرکت تیونینگ به نام Dp Motor Sport اقدام به معرفی نسخه‌ی خاص و تیونینگ شده‌ از پورشه 935 کرده است که مخصوص استفاده در پیست و حدود ۴۲ سال پیش، ساخته شده بود.
تبلیغات

پورشه 935 یکی از مشهورترین مدل‌های مسابقه‌ای پورشه است که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد. این خودرو نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های پورشه در دنیای موتوراسپرت بازی می‌کند. 935 را باید نسخه‌ی مسابقه‌ای از پورشه 911 توربو به حساب آورد و به گونه‌ای تغییر یافته است تا استانداردهای Fia Group 5 را تحت پوشش قرار دهد. از سال ۱۹۸۴ تا کنون این خودرو توانسته بیش‌ از ۱۵۰ مسابقه‌ی بین‌المللی را برنده شود و ۲۰ قهرمانی را نیز در کلاس خود در اختیار دارد. با چنین سابقه‌ای پورشه 935 را باید یکی از موفق‌ترین خودروهای مسابقه‌ای در طول تاریخ به حساب آورد. 

پورشه 935

به تازگی یک شرکت فعال در حوزه‌ی تیونینگ به نام Dp Motor Sport اقدام به نسخه‌ی تیونینگ شده از خودروی افسانه‌ای 935 کرده است که با نام 935 DPIII شناخته می‌شود. این شرکت تیونینگ توسط اکهارد زیمرمن و پسرش پاتریک زیمرمن تاسیس شده است. کار آن‌ها تبدیل کردن محصولات پورشه به خودروهای رویایی است و پورشه 935 جدید‌ترین محصول این شرکت به شمار می‌رود.

 porsche 965

آن‌ها برای شروع پروژه یک پورشه 965 توربو مدل ۱۹۹۲ را در نظر گرفتند و این خودرو را به یک پورشه 935 DPIII تبدیل کردند. پورشه 965 توربو در حالت استاندارد به یک پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری توربو شارژر مجهز است.

این حرکت را باید اقدامی هوشمندانه از سوی Dp Motor Sport دانست. آن‌ها به خوبی توانسته‌اند یک خودروی مسابقه‌ای آلمانی با استانداردهای دهه‌ی ۸۰ میلادی را تولید کنند. آن‌ها همچنین سعی کرده‌اند به خوبی روح مسابقات آلمانی را در این خودرو به نمایش بگذارند به طوری که رنگ‌آمیزی Body kit این خودرو نیز به خوبی یادآور پورشه‌های مسابقه‌ای آن زمان است. البته این پورشه 935 برخلاف ظاهر، خودرویی بسیار مدرن است و در ساخت بدنه‌ی آن از فایبر گلاس تقویت شده با الیاف کربن بهره‌گیری شده است.

پورشه 935

یک سیستم اگزوز ویژه نیز از جنس فولاد ضد زنگ برای این خودرو طراحی شده است که صدای بسیار جذابی را تولید می‌کند. در بخش پیشرانه نیز پس از ارتقای انجام گرفته روی موتور حالا پیشرانه‌ی این خودرو می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای بهبود هندلینگ نیز از سیستم تعلیق ساخت H&R استفاده شده که از نوع تنظیم شونده است. رینگ‌ها نیز دارای سایز ۱۸ اینچ با لاستیک‌های ۲۴۵ در عقب و ۳۳۵ در جلو هستند.

پورشه 935

Dp موتور اسپرت، خل کابین خود را با چرم مشکی و خاکستری پوشانده است که جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد. در انتها نیز اقدام به تعویض غربیلک فرمان با یک نمونه‌ی اسپرت کرده‌اند. برای افزایش ایمنی نیز در داخل کابین رول بار نصب شده است. صندلی‌های پورشه 935 DPIII از نوع لی‌لی پاپ هستند و مشتریان می‌توانند آن‌ها را به رنگ‌های سیاه و یا خاکستری سفارش دهند.

در انتها از گالری تصاویر این خودرو دیدن کنید.

پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
پورشه 935
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات