پیامک فلش ممنوع؛ در صورت ارسال با اپراتورها برخورد می‌شود

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، ارسال پیامک فلش با هر نوع محتوا ممنوع است و در صورت مشاهده با اپراتور برخورد می‌شود.
تبلیغات

مجید حقی درباره‌ی مشاهده‌ی مجدد ارسال پیامک فلش توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه در حالی که از سال گذشته ممنوع شده بود، اعلام کرد که ارسال پیامک فلش ممنوع است.

وی توضیح داد که ارسال پیامک فلش با هرگونه‌ محتوایی چه تبلیغاتی و نیز سرویس‌های خاص از جمله اطلاع‌رسانی اپراتور یا پیغام‌های اضطراری ممنوع است و فعلا تفکیکی برای محتوای ارسالی از طریق این نوع پیغام وجود ندارد.

حقی اعلام کرد که سال گذشته دیده شد که برخی اپراتورها از طریق پیامک فلش پیغام تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌کردند که به اپراتورها تذکر داده و سرویس ممنوع اعلام شد که پس از آن نیز موردی دیده نشد. هم‌اکنون نیز این سرویس ممنوع است و در صورت مشاهده موارد احتمالی، با اپراتورها برخورد می‌شود.

پیامک‌های فلش، پیام‌هایی هستند که تنها روی صفحه گوشی ظاهر می‌شوند و در بخش پیامک‌ها ذخیره نمی‌شوند.

به این ترتیب صفحه نمایش گوشی با ظاهر شدن پیامکی روشن می‌شود و گیرنده خواسته یا ناخواسته پیامک را می‌بیند.

این روش ارسال پیام کاربردهایی از جمله ارسال کد رمز که به دلایل مسائل امنیتی قرار نیست، پس از مشاهده در گوشی گیرنده ذخیره شود یا ارسال پیغام اضطراری داشته است؛ اما در ایران برای نمایش دادن اجباری پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات