نگاه نزدیک زومیت به گلکسی نوت 9 سامسونگ

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
مطالعه 6 دقیقه
نگاه نزدیک زومیت به جدیدترین فبلت پرچم‌دار سامسونگ موسوم به گلکسی نوت ۹ را در مطلب پیش رو مطالعه کنید.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش در جریان رویداد اختصاصی خود موسوم به Unpacked، جدیدترین عضو از خانواده‌ی محبوب Galaxy Note را به جهانیان معرفی کرد تا بدین ترتیب پرونده‌ی شایعات پیرامون یکی از مورد انتظارترین محصولات حوزه‌ی فناوری بسته شود. گلکسی نوت 9 آمده است تا مرتفع‌ساختن نقص‌ها و مشکلات گلکسی نوت ۸، جانشینی تکامل‌یافته برای آن باشد؛ بنابراین انتظار مشاهده‌ی تفاوت‌های ظاهری و ساختاری در این گوشی هوشمند، نادرست خواهد بود.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

از نقطه‌نظر طراحی ظاهری، به‌سختی می‌توان متوجه تفاوتی بین دو نسل اخیر گلکسی نوت شد. Galaxy Note 9‌ از همان‌ ساختار مبتنی بر شیشه و فلز، نمایشگری با حاشیه‌های باریک و لبه‌های خمیده در کنار کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا بهره می‌برد؛ با این تفاوت که اکنون لبه‌های فریم فلزی گوشی با هدف ارتقاء حس کاربری محصول و قرارگیری ساده‌تر آن در دست تراش خورده‌اند و حسگر اثر انگشت نیز به پایین دوربین دوگانه‌ی گوشی انتقال یافته است تا دسترسی به آن ساده‌تر از  نسل گذشته باشد. 

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

قطر نمایشگر گلکسی نوت 9 با افزایشی ۰.۱ اینچی نسبت به نسل پیشین، اکنون به ۶.۴ اینچ می‌رسد، این نمایشگر همانند سایر پرچم‌داران کره‌ای‌ها از پنل Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ پیکسل بهره می‌برد. ما در رویارویی اولیه‌ی خود با Galaxy Note 9، درست‌مانند آنچه با سری گلکسی اس ۹ تجربه کرده‌ بودیم، از رنگ‌های زنده و روشنایی فوق‌العاده‌ی نمایشگر این گوشی هوشمند، بسیار رضایت داشتیم.

سامسونگ اسپیکرهای استریویی را نیز با پشتیبانی از Dolby Atmos در پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است تا بدین ترتیب، تجربه‌ی چندرسانه‌ای کم‌نظیری را در اختیار علاقه‌مندان سری نوت قرار دهد.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

در حالی که بسیاری انتظار داشتند تا سامسونگ پرچم‌دار سری نوت را با تراشه‌ای جدید معرفی کند؛ اما شرایط بدین شکل رقم نخورد و کره‌ای‌ها، اکسینوس ۹۸۱۰ را به‌عنوان پردازنده‌ی گلکسی نوت ۹ برگزیدند، این تراشه پیش‌تر در گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس نیز به‌کار رفته بود. در این بین آنچه تغییر یافته، حافظه‌‌های رم و ذخیره‌سازی به‌کاررفته در محصول بالارده‌ی جدید Samsung‌ است، گلکسی نوت ۹ در دو مدل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود که به‌ترتیب از حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی بهره می‌برند. خاطرنشان می‌کنیم که مدل پایه‌ی Note 9 در اختیار زومیت قرار دارد.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

گلکسی نوت ۸ به‌لحاظ شارژدهی، جزو بهترین‌های بازار نبود، از این رو سامسونگ با افزایش ۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی ظرفیت باتری گلکسی نوت ۹، در صدد رفع این مشکل برآمده است؛ کره‌ای‌ها مدعی هستند که Galaxy Note 9‌ با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود می‌تواند تا یک روز کاربر را همراهی کند؛ اما از آنجایی که نمی‌توان عملکرد باتری در چنین مدت کوتاهی سنجید، برای آگاهی یافتن از صحت و سقم ادعای سامسونگ، باید تا زمان انتشار بررسی زومیت از این محصول منتظر بمانید.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

دوربین گلکسی نوت ۹ به‌لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با گلکسی اس ۹ پلاس ندارد؛ اما سامسونگ مدعی است که با ارائه‌ی قابلیت‌هایی، مانند تشخیص صحنه و تشخیص مشکلاتی مانند بسته‌بودن چشم سوژه، بالاترین سطح عملکرد این دوربین‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد، در حال حاضر نمی‌توان در مورد عملکرد دوربین اظهار نظر کرد؛ اما تجربه‌ی کوتاه ما با گوشی، بسیار رضایت‌بخش بود.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

در کنار دوربین بهبودیافته، قلم‌ اس‌پن نیز تغییراتی را به‌خود می‌بیند، این قلم اکنون به‌مدد ماژول بلوتوث کم‌مصرف خود، می‌تواند نقش یک کنترلر را برای ثبت عکس و جابه‌جاشدن بین اسلاید‌ها را نیز ایفا کند. سامسونگ کیت توسعه‌ای را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد که به‌موجب آن، امکان بهره‌گیری از ماژول بلوتوث در اپلیکیشن‌های مختلف فراهم خواهد شد؛ بنابراین باید در طولانی‌مدت باید کارایی قابلیت‌ جدید اس‌پن را سنجید.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

در نهایت باید به قابلیت بهبودیافته‌ی DeX اشاره کنیم که اکنون نیاز به وجود داک را به‌طور کامل رفع کرده است؛ به‌طوری که اکنون همانند آنچه پیش از این با هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو تجربه کرده بودیم، به‌سادگی می‌توان با یک تبدیل HDMI به USB Type-C، تجربه‌ای مشابه کامپیوتر دسکتاپ را با گلکسی نوت ۹ داشت؛ البته در این حالت، می‌توان از قابلیت‌های گوشی، نظیر یادداشت برداری، برقراری تماس یا ارسال پیام، به‌صورت مستقل از آنچه در نمایشگر اکسترنال به‌نمایش درمی‌آید، استفاده کرد.، ضمن اینکه کاربر می‌تواند از نمایشگر نوت ۹ به‌عنوان ترک‌پد نیز استفاده کند.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات