مرسدس بنز از هدست هولولنز برای آموزش کارکنان استفاده می‌کند

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز با استفاده از هدست واقعیت افزوده هولولنز، جلسات آموزشی جذابی برای کارمندان خود برگزار می‌کند.
تبلیغات

اوایل سال جاری میلادی، مرسدس بنز در نمایشگاه هانوفر آلمان، با استفاده از هدست واقعیت افزوده هلولنز (HoloLens) مایکروسافت فرآیند بهبودیافته‌ی مونتاژ ترمز و تولید موتور را به نمایش گذاشت.

در حال حاضر، مرکز آموزش مرسدس بنز مجهز به بیش از ۱۰۰ هدست واقعیت افزوه هولولنز است که از آنها برای برگزاری جلسات آموزشی استفاده می‌کند. استفاده از هلولنز نه تنها بر جذابیت جلسات آموزشی می‌افزاید، روند آموزش را سریع‌تر و کاربردی‌تر می‌کند. افرادی که در جلسات آموزشی مرسدس بنز شرکت می‌کنند، با کمک هدست واقعیت افزوده هولولنز به‌رارحتی می‌توانند به‌صورت سه بعدی، قطعات خودرو و عملکرد آنها را مشاهده کنند و هر آنچه لازم است در مورد قطعات داخلی خودرو فراگیرند، در فضایی متفاوت و البته جذاب‌تر، تجربه می‌کنند. استفاده از هولولنز به فراگیران در جلسات آموزشی کمک می‌کند تا بتوانند اصطلاحات پیچیده و یا فرآیندهای پیچیده‌ی مربوط به موتور یا مونتاژ قطعات را ساده‌تر از هر روش دیگری یاد بگیرند.

مرسدس بنز

 رالف کریگر، یکی از کارمندان مرسدس بنز می‌گوید:

به‌قول یکی از مدیران فروش مرسدس بنز در یکی از جلسات آموزشی، هولولنز به ما کمک می‌کند تنها یک ماشین در جلسه‌ی آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد. در اصل با همین یک نمونه خودرو، کار آموزش به‌راحتی با هولولنز پیش می‌رود و نیازی نیست همه‌ی شرکت‌کنندگان جلسات آموزشی از نزدیک همه‌ی قطعات داخلی خودرو را مشاهده کنند. همه‌چیز با کمک هولولنز دیده می‌شود و حتی بهتر از قبل و با کارایی بیشتری، پرسنل آموزش می‌بینند.

البته، مرسدس بنز نه تنها برای آموزش کارمندان و پرسنل خود از هولولنز استفاده می‌کند، بلکه از هدست واقعیت مجازی برای فروش محصولات به مشتریان خودش هم استفاده می‌کند؛ تا مشتریان تجربه‌ی بهتر و متفاوتی از خودرو داشته باشند. مثلا مشتریان می‌توانند در  سدان کلاس E، قسمت باربند roof box را با وسایل ورزشی و یا لوازم مورد نیاز خود پر کنند و یا هر چیزی دیگری داخل خودرو قرار بدهند و با هدست واقعیت افزوده هولولنز تجربه‌ی جدیدی حین خرید خودرو داشته باشند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات