نظرسنجی: بخش الکام استارز را در نمایشگاه الکامپ امسال چگونه ارزیابی کردید؟

یک‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگاه الکامپ ۲۴ به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌ها و دوست‌داران فناوری هفته‌ی گذشته برگزار شد؛ اما ارزیابی شما از بخش الکام استارز چیست؟
تبلیغات

الکامپ به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه‌ی فناوری کشور از شنبه‌ی هفته‌ی گذشته تا نهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. رویداد امسال در فضایی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع برگزار شد اما نکته‌ی جالب در الکامپ ۲۴ افزایش ۱۰۸ درصدی متراژ غرفه‌های استارتاپ‌ها و رشد ۳۵ درصدی تعداد آن‌ها بود. الکامپ امسال در حالی به کار خود پایان داد که در بخش‌های اصلی آن غرفه‌های خالی به چشم می‌خورد و استقبال شرکت‌ها و بازدیدکننده‌ها درخشان نبود اما شور و شوق موجود در بخش الکام استارز کمی از هیاهوی از دست رفته‌ی این نمایشگاه را به آن بازگرداند.

اولین حضور جدی استارتا‌پ‌ها در الکامپ به دوره‌ی بیستم و یکم باز می‌گردد که ۸۰ استارتاپ در شرایط نه چندان مناسب و تنها با در اختیار داشتن استندهای کوچکی به معرفی کسب‌وکار خود پرداختند؛ البته رایگان بودن جایگاه برای استارتاپ‌ها در آن سال اصلی‌ترین دلیل کیفیت و امکانات پایین این بخش بود. خوشبختانه بازخوردهای مثبت به حضور استارتاپ‌ها در الکامپ و نگاه سازنده‌ی مسئولان و این کسب‌و‌کارهای نوپا به این گردهمایی بزرگ باعث بهبود کیفی و کمی الکام استارز شد.

الکامپ امسال میزبان ۴۰۰ استارتاپ در سالن‌های مهم ۸ و ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ بود؛ این سال‌ها به الکام استارز، الکام گیمز و الکام ترندز اختصاص پیدا کرد و از شرکت‌کنندگان مبلغی برای تخصیص غرفه دریافت شد. تعداد زیادی استارتاپ‌ در بخش گردشگری و ارائه‌ی خدمات و سرویس در الکام استارز امسال حضور داشتند. اینکه الکامپ تبدیل به محلی برای ایجاد ارتباط بین کسب‌وکار و مشتریان و حتی صاحبان سرمایه‌ باشد بزرگ‌ترین هدف این نمایشگاه است؛ اما تا چه اندازه ایده‌های استارتاپ‌های حاضر در الکامپ ۲۴ برای بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران جالب بوده است؟ آیا افزایش تعداد این شرکت‌های نوپا نشان از موفقیت الکامپ در نیل به اهدافش است یا این مسئله تنها یکی از معیارهای سنجش است؟ از شما دعوت می‌کنیم نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید. 

بخش الکام استارز را در نمایشگاه الکامپ امسال چگونه ارزیابی کردید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات