اکسون 9 پرو، نخستین گوشی ZTE پس از تحریم‌های آمریکا، معرفی شد

جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
ZTE نخستین گوشی هوشمند خود را پس از تحریم‌های آمریکا، با نام اکسون ۹ پرو معرفی کرد.
تبلیغات

پس از توافقی به ارزش یک میلیارد دلار با دولت ایالات متحده در اوایل فصل تابستان که قرار است تحریم ZTE را از میان بردارد، چینی‌ها نخستین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را با نام Axon 9 Pro در نمایشگاه IFA 2018 معرفی کردند. اکسون ۹ پرو نخستین گوشی هوشمند زد‌تی‌ای پس از تحریم‌های آمریکا به‌حساب می‌آید و مایه‌ی تعجب نیست که در این کشور نیز عرضه نخواهد شد، در عوض چینی‌ها آن را در چند کشور اروپایی و آسیایی یا قیمت ۶۴۹ یورو (۷۶۰ دلار) به فروش خواهند رساند.

پرچم‌دار جدید ZTE بدنه‌ای مقاوم در برابر آب دارد و از نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کند. چینی‌ها تراشه‌ای مجزا برای نمایشگر در نظر گرفته‌اند که ظاهرا علاوه‌بر بهبود کنتراست ویدیوها، نرخ فریم را نیز برای رندر نرم‌تر تصاویر افزایش می‌دهد. توان پردازشی اکسون ۹ پرو را پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ تأمین می‌کند و وظیفه‌ی تأمین انرژی آن نیز بر عهده‌ی یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم قرار دارد.

ZTE Axon 9 Pro

ZTE وظیفه‌ی ثبت عکس‌ها را نیز برعهده‌ی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اکسون ۹ پرو با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار داده است و آن را یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی همراهی می‌کند که وظیفه‌ی دریافت اطلاعات عمق برای ثبت تصاویری با افکت بوکه را دارد؛ اما از آنجایی که سنسور یادشده در پس لنز تله‌فوتویی قرار ندارد؛ از این رو نمی‌توان برای زوم اپتیکال بدان اتکا داشت. اکسون ۹ پرو برای ثبت تصاویر سلفی نیز از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

ZTE Axon 9 Pro

اکسون ۹ پرو نیز همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۸، بریدگی باریکی را در لبه‌ی بالای نمایشگر خود دارد؛ اما از آنجایی که در گوشی جدید زدتی‌ای، خبری از فناوری خاصی برای تشخیص چهره نیست؛ لذا تنها کارایی این بریدگی، کاهش ضخامت حاشیه‌ی بالا است. در نهایت باید به حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در اکسون ۹ پرو اشاره کنیم که کاربران را ناگزیر با استفاده از دانگل برای اتصال هدفون‌ خواهد کرد.

شما می‌توانید مشخصات فنی اکسون ۹ پرو را در جدول زیر مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات