لنوو از تینک پد ایکس وان اکستریم، رقیب مک بوک پرو با طراحی باریک و سبک رونمایی کرد

جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی و رده‌بالای لنوو به نام تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم به‌عنوان رقیبی برای مک پرو اپل و XPS 15 دل در IFA 2018 معرفی شد.
تبلیغات

لنوو روز پنجشنبه از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جدید ThinkPad X1 Extreme در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ برلین رونمایی کرد. لپ‌تاپ جدید لنوو با ظاهر چشمگیر خود برای رقابت شانه‌به‌شانه با XPS 15 دل و مک‌بوک پرو اپل طراحی شده و از هر دوی آن‌ها وزن کم‌تری دارد. این لپ‌تاپ ۱.۷ کیلوگرمی با وجود ضخامت ۱۸.۴ میلی‌متر، از تجهیزات بسیاری در دل خود بهره می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جدیدترین پردازنده‌ی Core i7 نسل هشتم اینتل (کافی‌لیک)، حداکثر ۶۴ گیگابایت رم از نوع DDR4 و دو ترابایت حافظه‌ی PCIe SSD اشاره کرد. کانفیگ‌های مختلفی از این لپ‌تاپ موجود است و پیشرفته‌ترین مدل را می‌توان از بین نمایشگر ۱۵.۶ اینچی FHD IPS یا 4K IPS با پشتیبانی از HDR و دالبی ویژن انتخاب کرد. یک نسخه‌ی مجزا از تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم با پردازنده‌ی Core i9 اینتل نیز در ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

Lenovo برای افزودن قدرت گرافیکی بیشتر به لپ‌تاپ جدید خود از کارت گرافیک جی‌فورس 1050 Ti انویدیا (نسخه‌ی MaxQ) بهره گرفته است؛ در نتیجه کاربران می‌توانند با این لپ‌تاپ به انجام بسیاری از بازی‌های امروزی بپردازند؛ اما اگر به‌صورت جدی قصد انجام بازی را با آن دارید، احتمالا بهتر است که به سراغ نسخه‌ی FHD بروید. کارت گرافیک مجزا همچنین به انجام ویرایش تصویر، پردازش ویدئو و حتی گیمینگ واقعیت مجازی کمک قابل توجه‌ای خواهد کرد. علاوه‌بر این، لنوو به‌منظور جلوگیری از گرمایش بیش از حد لپ‌تاپ از فن‌های دوگانه برای خنک‌سازی بهره گرفته است.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم از همان طراحی و ویژگی‌های آشنای لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد بهره می‌گیرد. شاسی این لپ‌تاپ با استفاده از فیبر کربن ساخته شده که به پایین آوردن وزن و همچنین ضخامت آن در مقایسه با دیگر رقبای اصلی ۱۵ اینچی کمک کرده است. لنوو همچنین برای خشنودی طرفدارانِ پیچ اشاره‌گر و دکمه‌ی ماوس کمبو، همان صفحه‌کلید همیشگی تینک‌پد را به‌کار برده است.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم علاوه‌بر یک حسگر اثر انگشت که در پهلوی صفحه‌کلید قرار گرفته، از دوربین ویندوز هلو که با کاور دوربین تینک‌شاتر قابل پوشیدن است، بهره می‌گیرد. ویندوز ۱۰ پرو به‌صورت از پیش‌نصب‌شده روی لپ‌تاپ اجرا می‌شود و کاربر می‌تواند صرفا با چهره‌ی خود به سیستم‌عامل وارد شود.

لنوو در لپ‌تاپ جدید خود از یک آداپتور برق کوچک و سبک در کنار یک باتری ۸۰ وات ساعت استفاده کرده است. این باتری به‌لطف فناوری RapidCharge لنوو، در مدت نزدیک به یک ساعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. لنوو برخلاف اپل برای لپ‌تاپ ۱۵ اینچی خود دو درگاه USB 3.1 (یکی برای شارژ)، دو درگاه USB سازگار با تاندربولت ۳، شکاف کارت حافظه‌ی SD و درگاه HDMI 2.0 درنظر گرفته است؛ در نتیجه کاربر نیازی به حمل دانگل‌های مختلف نخواهد داشت.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم لنوو از ماه سپتامبر با قیمت ۱۸۵۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات