ایسوس از مدل جدید ذن بوک اس و کامپیوتر Zen AIO 27 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس در جریان برگزاری ایفا ۲۰۱۸ ضمن معرفی مدل جدید ذن‌بوک اس، از کامپیوتر All in One جدید خود نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ هم‌اکنون درحال برگزاری است و ایسوس ساعاتی پیش در کنفرانس اختصاصی‌اش ضمن معرفی سه‌مدل جدید از سری لپ‌تاپ‌های محبوب ذن‌بوک، از مدل UX391UA لپ‌تاپ ذن‌بوک اس هم رونمایی کرد. مدل جدید Asus ZenBook S همچون دیگر مدل‌های تازه‌معرفی‌شده، قرار است در مدل‌هایی جداگانه و با پردازنده‌های جدید ویسکی لیک اینتل به‌بازار عرضه شوند. گفتنی است ایسوس ادعا کرده که مدل جدید ذن‌بوک اس می‌تواند با یک‌بار شارژ، تا ۲۰ ساعت ویدیو پخش کند.

در ذن‌بوک اس جدید، پردازنده‌ی Core i7-8565U جایگزین Core i7-8550U (استفاده‌شده در مدل سال ۲۰۱۷) شده است. پردازنده‌ی یادشده، چهار هسته‌ای، دارای سرعت پایه‌ی ۱.۸ گیگاهرتز و حداکثر سرعت ۴.۵ گیگاهرتز  و مصرف برق ۱۵ واتی است. در مدل دیگری از ذن‌بوک اس جدید، از پردازنده‌ی Core i5-8265U (به‌جای Core i5-8250U) استفاده شده است. این پردازنده‌ی چهار هسته‌ای دارای سرعت پایه‌ی ۱.۶ گیگاهرتز، حداکثر سرعت ۳.۹ گیگاهرتز و مصرف برق ۱۵ وات است.

ایسوس ذن بوک اس / Asus ZzenBook S

ایسوس در یکی از دو مدل جدید ذن‌بوک S از نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچ با وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ و در دیگری از نمایشگری ۱۳.۳ اینچ لمسی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ استفاده کرده؛ در کنار این‌ها، مدل دیگری نیز وجود دارد که نمایشگر آن از نوع غیرلمسی با لایه‌ی ضدانعکاس است. در این لپ‌تاپ‌های جدید از گرافیک‌های مجتمع اینتل و ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR3 با سرعت کلاک ۲۱۳۳ مگاهرتز بهره گرفته شده؛ گفتنی است که این مدل، پردازنده‌ی گرافیکی مجزا ندارد.

ایسوس می‌گوید به‌لطف لولایی جدید و نوآورانه، این لپ‌تاپ تا ۱۴۵ درجه باز می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد که مطابق میل خود، بهترین زاویه‌ی دید را نسبت به نمایشگر انتخاب کنند. این لولای جدید که ErgoLift نام دارد، این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند صفحه‌کلید را تا ۵ اینچ شیب‌دار کند. شیب‌دارشدن صفحه‌کلید به کاربر کمک می‌کند تا راحت‌تر تایپ کند. زوایه‌ی ایجادشده علاوه‌بر شیب‌دارکردن صفحه‌کلید، به خنک‌شدن لپ‌تاپ هم کمک می‌کند و باعث می‌شود جریان هوای بیشتری از زیر شاسی لپ‌تاپ عبور کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

مدل جدید ذن‌بوک اس دارای حافظه‌های داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت است و از دو پورت تاندربولد ۳، یک پورت USB-C با سرعت انتقال ۵ گیگابایت بر ثانیه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. در این لپ‌تاپ از بلوتوث ۵.۰ استفاده شده است.

ایسوس مدعی است که ذن‌بوک اس تنها ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و قطر آن ۰.۵۰ اینچ است. ممکن است این لپ‌تاپ، بیش از حد ظریف و کم‌مقاومت به‌نظر برسد؛ اما بهتر است بدانید که به‌گفته‌ی ایسوس، ذن‌بوک اس جدید از استاندارد MIL-STD 810G بهره می‌برد. در ضمن سیستم خنک‌کننده‌ی این لپ‌تاپ، تا ۴۱ درصد عملکرد بهتری از خنک‌کننده‌ی مدل قبلی ارائه می‌دهد.

ایسوس ذن بوک اس / Asus ZzenBook S

مشخصات / نام لپ‌تاپ

مدل ۲۰۱۸ ایسوس ذن‌بوک اس

نمایشگر

۱۳.۳ اینچ LED لمسی با وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ (4K UHD) و نسبت تصویر ۱۶ به ۹

۱۳.۳ اینچ LED لمسی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (Full HD) و نسبت تصویر ۱۶ به ۹

۱۳.۳ اینچ LED غیرلمسی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (Full HD) و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ به‌همراه لایه‌ی ضد انعکاس

CPU

Core i7-8565U یا Core i5-8265U

گرافیک

گرافیک مجتمع UHD Graphics 620

رم

۸ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR3 با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز

حافظه‌ی داخلی

1TB / 512GB PCIe 3.0 x4 SSD یا 256GB PCIe x2 SSD

اتصال بی‌سیم

وای‌فای دو بانده‌ی 802.11ac / بلوتوث ۵.۰

پورت

دو عدد USB 3.1 نسل دوم تایپ C (تاندربولت ۳)، یک عدد USB 3.1 نسل یک تایپ C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

باتری

لیتیوم پلیمر سه سلولی ۵۰ واتی (ایسوس ادعا کرده است که مدل Core i5 این لپ‌تاپ می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۲۰ ساعت ویدیو پخش کند)

ابعاد

۳۰۵ در ۱۶۹ در ۱۶.۹ میلی‌متر

وزن

۱.۳ کیلوگرم

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، ایسوس در کنار مدل جدید ذن‌بوک اس، از کامپیوتر آل این وان Zen AIO 27 هم رونمایی کرده است. این کامپیوتر که برای گرافیست‌های حرفه‌ای ساخته شده، از نوعی طراحی جدید بهره می‌برد. در این طراحی، تمامی اجزای سیستم در پایه‌ی آن قرار داده شده است که این موضوع ضمن کمک به خنک‌شدن بهتر، باعث باریک‌تر شدن نمایشگر نیز می‌شود. در این کامپیوتر All in One از پردازنده‌ی نسل هشتم Core i7 اینتل در کنار کارت گرافیک قدرتمند GeForce GTX 1050 انویدیا استفاده شده است. نمایشگر این کامپیوتر، ۲۷ اینچ 4K Ultra HD است.

اخبار و مقالات ایسوس در ایفا 2018 را از زومیت دنبال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات