اچ تی سی یو 12 لایف معرفی شد؛ نمایشگر ۶ اینچ، اندروید اوریو و اسنپدراگون ۶۳۶

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌تی‌سی یو ۱۲ لایف دقایقی پیش در جریان برگزاری ایفا ۲۰۱۸ به‌عنوان میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی معرفی شد.
تبلیغات

نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ هم‌اکنون در حال برگزاری است و شرکت اچ‌تی‌سی همانطور که پیشتر وعده داده بود، دقایقی پیش از گوشی جدیدش یعنی یو ۱۲ لایف رونمایی کرد. میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی از طراحی جذابی بهره‌مند است و با قیمتی مناسب، ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یو ۱۲ لایف در حقیقت مدل ضعیف‌تر اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس به‌شمار می‌رود و به‌طور کلی به‌عنوان یک میان‌رده، از مشخصات بسیار خوبی بهره‌مند است.

اچ‌‌تی‌سی در U12 Life از نمایشگر ۶ اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۲۱۶۰ در ۱۰۸۰)، نسبت تصویر ۱۸:۹ و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ استفاده کرده است که برای یک گوشی میان‌رده، نمایشگر خوبی به‌حساب می‌آید. از میان دیگر مشخصات HTC U12 Life می‌توان به تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون ۶۳۶ اشاره کرد. با نگاهی کلی به مشخصات یو ۱۲ لایف، می‌توان به‌صراحت گفت که تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ تنها موردی است که باعث می‌شود نتوان آن را یک گوشی رده‌بالا نامید. البته باید این را هم گفت که انتظار می‌رود این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۶۳۰ (که در یو ۱۱ لایف مورد استفاده قرار گرفته بود) عملکردی تا ۴۰ درصد سریع‌تر داشته باشد.

HTC U12 Life

در قسمت پشتی این دستگاه از دوربینی دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است که اولی، دوربین اصلی به‌شمار می‌رود و دومی برای خلق افکت بوکه کاربرد دارد. قدرت تراشه‌ی این گوشی، این امکان را به‌کاربر می‌دهد که به ضبط ویدیوهای 4K بپردازد. در قسمت جلویی یو ۱۲ لایف شاهد یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی هستیم؛ دوربینی که از فناوری تشخیص چهره، حالت زیبایی و البته فلش LED بهره‌مند است.

HTC U12 Life

از این‌ها که بگذریم، به بخش طراحی و ابعاد گوشی می‌رسیم. یو ۱۲ لایف دارای ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۵.۴ در ۸.۳ میلی‌متر است. چنین ابعادی، گوشی یادشده را به اسمارت‌فونی بزرگ تبدیل می‌کند. در مورد طراحی کلی گوشی هم می‌توان گفت که اچ‌تی‌سی کار خودش را به‌خوبی انجام داده و میان‌رده‌ای زیبا را تولید کرده است. در قسمت پشتی گوشی شاهد نوارهای باریک راه‌راهی هستیم که روی بدنه‌‌ی گوشی (از جنس شیشه‌ی اکریلیک) کشیده شده‌اند و حالتی فلزی‌مانند به‌آن بخشیده‌اند. گرچه اکثر شرکت‌ها امروزه در گوشی‌هایشان از بریدگی بالای نمایشگر استفاده می‌کنند، اما اچ‌تی‌سی ترجیح داده در میان‌رده‌ی جدیدیش از آن استفاده نکند. 

اچ تی سی یو 12 لایف / HTC U12 Life

گفتنی است که در یو ۱۲ لایف از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده شده است؛ مدلی مخصوص از این گوشی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در تایوان عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین قرار است از دو سیم‌کارت پشتیبانی  کند و از اسپیکر استریو به‌همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند باشد.

اچ‌تی‌سی یو ۱۲ لایف قرار است در دو رنگ‌بندی آبی مهتابی و بنفش گرگ‌و‌میشی و با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری Sense اچ‌تی‌سی در دسترس خریداران قرار گیرد. این گوشی میان‌رده به باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است و اوایل اکتبر امسال در اروپا و آسیا با قیمت ۳۹۰ دلار عرضه خواهد شد.

اچ تی سی یو 12 لایف / HTC U12 Life

در ادامه می‌توانید مشخصات کامل اچ‌تی‌سی یو ۱۲ لایف را مشاهده کنید:

دیدگاه‌های خود را در ارتباط با میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی با کاربران زومیت در میان بگذارید.

اخبار و مقالات اچ‌تی‌سی در ایفا 2018 را از زومیت دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات