اطلاعات جدیدی از پرچمدار سونی، اکسپریا ایکس زد 3 منتشر شد

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درست یک روز پیش از معرفی رسمی پرچمدار آتی سونی، اطلاعات جدیدی از سخت‌افزار و نسخه‌های مخلتلف اکسپریا ایکس زد ۳ منتشر شد.
تبلیغات

سونی قصد دارد فردا از پرچمدار بعدی خود، یعنی اکسپریا ایکس زد ۳ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ واقع در برلین رونمایی کند. حال در آخرین اطلاعاتی که از این دستگاه به بیرون درز کرده، می‌توان نوع پردازنده و سخت‌افزاری که در این دستگاه مورداستفاده قرار گرفته را متوجه شد.

در آزمون گیک‌بنچ، به‌تازگی پرچمدار آتی سونی رؤیت شده که توانسته در تست چندهسته‌ای به امتیاز ۸۶۶۵ دست پیدا کند؛ همچنین در تستِ تک‌هسته‌ای، امتیاز ۲۳۳۰ کسب شده که استفاده از پردازنده‌ی بالارده‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ را در این گوشی تأیید می‌کند. 

باتوجه به این موضوع که فعلاً اسنپدراگون ۸۴۵ پرتوان‌ترین پردازنده‌ی شرکت کوالکام محسوب می‌شود، استفاده از آن در پرچمدار جدید ژاپنی‌ها جای تعجب ندارد؛ با این حال استفاده‌ی دوباره از این تراشه که سال گذشته شاهد به‌کارگیریِ آن در اکسپریا ایکس زد ۲ بودیم، اندکی ناامیدکننده است. 

طبق گمانه‌زنی‌ها، انتظار می‌رود که امسال نیز سونی از دو نسخه‌ی متفاوت برای پرچمدارش رونمایی کند. اولین نسخه که توسط این بنچمارک تأیید شده، با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌شود؛ این در حالی است که نسخه‌ی دیگر با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت؛ با این حال، عرضه‌ی این دو نسخه در مناطق مختلف ممکن است تفاوت‌هایی با دیگر نقاط داشته باشد. نکته‌ی خوشحال‌کننده برای طرفداران گوشی‌های سونی این است که ژاپنی‌ آخرین نسخه‌ی اندروید، یعنی نسخه‌ی نهم با نام پای را به‌صورت از پیش‌نصب‌شده برای این پرچمدار در نظر گرفته‌اند.

اکسپریا ایکس زد 3 / بنچمارک

نتیجه‌ی آزمون بنچمارک اکسپریا ایکس زد ۳

انتظار می‌رود در کنار موارد فوق شاهد استفاده از حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی در این دستگاه باشیم که توسط درگاه میکرو اس‌دی قابل ارتقاء باشد؛ افزون بر این، شایعات از سنسورِ ۴۸ مگاپیکسلی در قسمت پشتی به‌علاوه‌ی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر حکایت می‌کنند. از منظر طراحی نیز انتظاری برای تفاوت‌های مشهود نسبت به نسل پیشین وجود ندارد و به احتمالِ بسیار، Sony پرچمدار امسال خود را نیز با طراحی مشابه عرضه خواهد کرد؛ تنها تفاوتی که احتمالاً شاهد آن خواهیم بود، حاشیه‌های گرد صفحه‌نمایش خواهد بود.

هنوز درباره‌ی قیمت Xperia XZ3 هیچگونه جزئیاتی منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود که فروش آن از اواسط ماه سپتامبر آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات